Hoi, Ik heb me vandaag aangemeld bij de zwangerschapspagina omdat ik opzoek ben naar ervaringen met cerclage's. Ik krijg namelijk zelf as vrijdag een cerclage geplaatst ivm 2x eerder vroeggeboortes die beide kindjes niet hebben overleefd. Ik vind het zo spannend deze keer en wil graag horen van andere zwangere welke ervaringen ze hebben en waar ik voor moet oppassen. Moet ik veel rusten/bedrust of mag ik nog wel wt doen, hebben jullie nog gewerkt? Hoop dat ik hier iemand kan vinden. Liefs Frouwkje
Hi Meid, Ik heb zelf geen ervaring, maar heb mij hier met de 1e zwangerschap wel heel erg in verdiept omdat ik met de 20 weken echo te horen kreeg dat mijn baarmoedermond maar 0,5 cm was en dus een extreem hoog risico had op een vroeggeboorte voor 28 weken. Ik had toen zelf graag een cerclage gewild, maar de gyn wilde dat niet omdat het meestal in week 13 gebeurd en niet meer zo laat. Ik ben wel halve dagen gaan werken en gelet dat ik geen zware dingen tilden. Gelukkig is Dewi toen pas met 40 weken en 2 dagen geboren. Ik heb toen heel veel informatie gevonden op internet via google en heel erg veel positieve verhalen gelezen. Hoop dat je veel positieve ervaringen te horen krijgt en ik wens je veel succes vrijdag! Groetjes Cindy
Hoi ik krijg dinsdag een cerclage, jammer dat ik dit n pas lees Ik ben des dochter en met ongeveer 14 weken gaat mijn baarmoeder open.. Vandaar de cerclage. Bij mijn zoon heb ik vanaf week 14 ongeveer ook plat gelegen omdat dat de eerste keer was en ze moesten kijken hoe de zwangerschap verliep Na plaatsen van cerclage mag je 2 weken niet tillen niet fietsen en geen sex, ik ga 2 weken ziektewet in en laat me heerlijk verwennen Succes er mee jij hebt em al ik moet nog en ben al ist de 2e keer best nerveus