16 weekjes zwanger en toch erg onzeker

Discussion in 'Zwangerschap' started by RamonaBeckers, Aug 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RamonaBeckers

Aug 15, 2009
    62
    0
    0
    NULL
    Sittard (Limburg)
    #1 RamonaBeckers, Aug 15, 2009
    Last edited by a moderator: Aug 15, 2009
    Hallo meiden,

Ik ben nu 16 weekjes zwanger ,
    Alles gaat volgens het boekje tot nu toe maar toch ben ik zoooo vreselijk bang:( in dec een missed abortion gehad en dat blijft me toch steeds bij ik probeer altijd positief te zijn maar soms word het me teveel,
    Ik heb al 2 goede echo,s gehad met hartactiviteit en onze beeb bewoog goed maar toch blijft die onzekerheid er ,
    Mijn man snapt het niet waarom ik steeds denk dat het mis zal gaan ,
    Wat kan ik doen om beetje zekerder te worden en van me zwangerschap te gaan genieten!!
    En weet iemand de kansen op een miskraam na 16 weken :(

2. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,689
    0
    0
    Rotterdam
    Hey Ramona,

zorgen is iets wat elke aanstaande moeder maakt denk ik en in jou geval natuurlijk nog een stuk meer.

Maar lieverd geniet er nou gewoon van.
    Je hebt zoveel "bewijs" dat het goed gaat dat je straks helemaal niet genoten hebt....

Met zorgen kan je niks veranderen dus laat ze varen alles gaat zoals het moet gaan en wij kunnen daar niks aan veranderen.

Genietse meid en natuurlijk gefeliciteerd!

3. R1lana

R1lana Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    4,465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    ja ik sluit me erbij aan geniet er lekker van
    het gaat vaker goed dan mis !!
    En nog gefeliciteerd natuurlijk :D

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Allereerst Gefeliciteerd!!

De kans dat het nu nog mis gaat is heel klein!
    Die bezorgdheid is ook een grapje van de natuur om je voor te bereiden op het moederschap.........maar laat dit je niet weer houden om te genieten van je zwangerschap!

5. RamonaBeckers

Aug 15, 2009
    62
    0
    0
    NULL
    Sittard (Limburg)
    Dankjewel meiden!!

Fijn dat jullie allemaal zo positief reageren doet me best goed ;) en nu weet ik wel dat ik wat overdrijf haha misschien de hormonen ?
    Zal proberen het naast me neer te leggen.
    Dinsdag weer op controle dus ben benieuwd!!

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Hey Ramona,
    Een zwangerschap is altijd heel spannend, helemaal met zo'n ervaring als jij hebt! Maar ik denk dat je nu wel kan gaan genieten hoor :D. Bandenpijn, 2 goede echo's. Komt helemaal goed 8)

7. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    die zorgen zijn heel normaal na een MA, en bij mij werden ze pas minder toen ik de baby dagelijks ging voelen en ik minstens 7 echo's had gehad waarop ik telkens mee had kunnen kijken naar de groeicurves en telkens te horen had gekregen dat het heel goed gaat met de kleine....nu pas de laatste 4-5 weken durf ik wat meer te genieten en minder bang te zijn voor het 'misgaan' en toch, denk ik dat die angst nooit helemaal verdwijnt, na een MA of meerdere miskramen, ben je gewoon banger dan de gemiddelde zwangere...ik heb dat na een tijdje van mezelf geaccepteerd, en daardoor kon ik het ook beter 'loslaten' , juist het steeds bezorgd zijn , en me dáár dan ook weer zorgen over maken, brak mij op. Als ik nu bezorgd ben dan ben ik dat maar, als ik echt iets moeilijk vind bel ik de vk of de gyn. en dan kunnen zij me gelukkig ook wel geruststellen.
    En als ik genoeg afleiding heb dan lukt het ook wel aardig...
    tis moeilijk, maar nog even doorzetten meid, over een paar weekjes kun je je kindje voelen!

8. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

Feb 25, 2008
    1,485
    2
    0
    de kans dat het 'mis' gaat is nu nog heel klein. Allhoewel ik een van de ongelukkige ben,waarbij het de vorige keer ookmis is gaan...bij 25 weken... Gelukkig gebeurt het niet vaak. de kans dat het gewoon goed gaat is groter.Maar ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik denk dat vele van ons dat zullen hebben.Vooral diegene waarbij het al eens fout geweest is.

9. Nex

Nex Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    1,553
    0
    0
    Gelderland
    Ik denk dat het makkelijk zal worden als je je kindje zal voelen schoppen. Bijna iedereen maakt zich ws zorgen, mateloos irritant want ik maakte me de vorige keer ook heel veel zorgen tot ik haar eindelijk begon te voelen. Deze keer had ik gehoopt/ gedacht dat het wel minder zou zijn want ik heb tenslotte nooit iets vervelends meegemaakt. Helaas is het tegendeel waar en maak ik me bijna nog meer zorgen als de eerste keer.

Ik wacht vol ongeduld op de dag dat ik hem eindelijk ga voelen en me hopelijk iets minder zorgen ga maken.

10. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Hier ook veel onzekerheid bij mijn eerste zwangerschap na een MA. Ik werd iets geruster na de 20 weken echo, toen ik had gezien dat alles erop en eraan zat en dat er geen afwijkingen waren.
    En natuurlijk toen ik de baby goed ging voelen, alhoewel ik dan ook weer snel in paniek was als ik de baby even iets minder vaak voelde......

Het blijft een onzekere tijd en ik was erg blij toen mijn zoontje huilend en wel op mijn buik lag na de bevalling!
    Nu bij deze zwangerschap heb ik gelukkig minder zorgen.

Succes en sterkte, probeer te genieten, hoewel dat soms lastig is. Voor je het weet heb je je kindje in je armen!

Share This Page