Cerclage

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Islah, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Wie van de dames hier heeft er nog meer ervaring met een cerclage? En dan heb ik het vooral over het verwijderen ervan.
    Als alles goed gaat wordt de mijne met 37 weken verwijderd, maar ik ben er zo bang voor... Vooral omdat het dus zonder operatie gebeurt (ik snap dat dus niet, het plaatsen ervan was immers onder narcose!?). Of het niet vreselijk veel pijn doet, enz. Misschien is er iemand die me een beetje kan geruststellen, of i.i.g kan vertellen hoe en wat.

Heb pas over 2 weken een afspraak bij de gyn, en zou het toch wel willen weten (liefst NU, haha). Want stel dat het toch eerder fout gaat, dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben.

Groetjes

2. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Beetje domme vraag maybe, maar wat is een cerclage???

Hoop dat je snel antw krijgt meid, is niet leuk als je je druk zit te maken ;)

3. Islah

Islah Niet meer actief

Een bandje om de cervix niet te vroeg te laten openen (als je kans hebt op vroeggeboorte).

Dankje : )

4. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Helemaal geen ervaring mee en weer wat geleerd...
    Maar wens je heel veel succes meid dont worry 2 much!

5. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    meid ik zie dat meer oude topics over waren onderaan zie je staan mischien even daar kijken.

liefs

6. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi meid,

ik kan me voorstellen dat je het eng vind, maar ik kan je helaas niet helpen. ik heb er geen ervaring mee, ik hoop dat je nog een antwoord krijgt! wel heb ik ook een vroeggeboorte gehad, mijn zoontje was te vroeg en nu krijg ik wekelijks een injectie proluton om te proberen een vroeggeboorte te voorkomen. helaas lijken die niet te helpen, want gister bleek dat mijn baarmoedermond alweer aan het verstrijken is en ik heb last van harde buiken. ik hoor meer over een cerclage en vraag me af wanneer ze dit doen? of ik daar voor in aanmerking kom? ik heb vrijdag een gesprek met mijn gyn en wil het dan vragen, kan jij me er misschien al iets over vertellen?

liefs rebbel

Deel Deze Pagina