Cerclage

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lunap, 24 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Afgelopen maandag hadden wij een goede 20 weken echo en op verzoek hebben ze nog de baarmoederhals gemeten ivm vorige keer spontaan bevallen met 34 weken . Deze bleek 24 te zijn , dag erna naar de gyn en weer een meting gehad en was mijn baarmoederhals nog maar 14. Ze hebben besloten meteen een cerclage te plaatsen . De operatie is goed gegaan en mocht woensdag weer naar huis. ..Nu loop ik dus weer bij de verloskundige .
    Persoonlijk verbaasd mij dit omdat er nu verder niet meer gekeken wordt als de cerclage goed zijn werk doet . Volgens hun mag ik ook weer alles doen natuurlijk wel rustig aan.

Is de een protocol voor cerclage ? wat is normaal de gang van zaken met een cerclage op dit termijn? Merk dat alle vertrouwen weg is in mij lichaam en erg onzeker ben door de weinig controle .

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi lunap,

ik snap je ongerustheid wel. Maar een cerclage is wel een betrouwbare manier om de cervix onder controle te houden. Als zal de tijd het leren uiteraard. Als de cerclage goed aangebracht is en je hebt verder geen klachten, is het toch varen op jouw ervaring komende tijd. Meer kun je niet doen. Op geleide van je lijf kun je rustig aan weer activiteiten oppakken. Er zijn protocollen, maar het verschilt ook weer per ziekenhuis, dus daar kan ik je niet mee helpen. Da;s een goede vraag aan een gyn.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina