Hoi Allemaal! Ben op 9 december na een ziekenhuis opname 5 weken te vroeg bevallen van mijn prachtige zoontje. Helaas heeft mijn zoontje veel last gehad van de vroeggeboorte en alle medicatie die ik toegediend kreeg vanwege zwangerschapsvergiftiging en dus even op de neonatologie gelegen.. Daar is in het begin elke dag zijn bloed geprikt omdat er wat afwijkingen waren, Een van de dingen was een te laag calcium gehalte.. Op een gegeven moment is dat gestabiliseerd, echter bij zijn bloedcontrole van 6 weken geleden bleek dat de calcium waardes veel te hoog zijn!! Gister weer geprikt en het blijft stijgen. Nu heb ik de arts bij de controle gevraagd wat het precies inhoud. Daar wilde hij niet op in gaan omdat hij niet wil dat wij gaan malen.. Omdat ik dat toch al doe, ben ik gaan googelen.. Daar werd ik niet vrolijk van maar kon helaas niks specifiek vinden wat het bij kinderen zou kunnen beteken. Over 2 weken word ik gebeld voor de uitgebreide bloeduitslagen die vandaag geprikt zijn.. Ook hopen ze de chromosomen onderzoek van de klinisch geneticus dan binnen te hebben om alle puzzelstukjes bij elkaar te leggen. Mijn vraag zijn hier meerdere mama's waarbij hun kindjes ook een te hoge waarde hebben/hadden? En wat kan het betekenen? Gr van een ongeruste mama
Mijn dochter plast teveel calcium uit. Zij heeft nefrocalcinose door de vroeggeboorte wat maar niet over wil gaan. Ze heeft ook een voorstadium van osteoporose doordat ze al die calcium uitplast en een calcium beperking heeft ivm haar nieren.
Bedankt voor je reactie! Ik tast echt in het duister en ben een beetje zenuwachtig voor de uitslag over 2 weken. Wat ontzettend zielig voor je dochter! Al zo hard moeten knokken vanaf het begin en nu nog .. Wat voor behandeling krijgt zij hiervoor? En kan het uiteindelijk genezen?