Ik weet nu al dat ik echt niet alles ga blijven doen na de cerclage. Mijn baarmoederhals is te zwak en dan denk ik maar als je rechtop staat (zwaartekracht of kracht uitoefent, het toch nog altijd invloed kan hebben ondanks de cerclage. Ondanks wat de artsen zeggen... Staat nu al vast dat ik het dan rustigaan ga doen. Mijn ouders hebben al gezegd dat ik dan overdag bij hun mag komen als men man gaan werken is zo kan de hond in de tuin en hoef ik niet te koken enz. Ik zal inderdaad ook gerust zijn als de grens van 28w bereikt is maar liefst toch min 30... en dan zal ik pas kunnen genieten denk ik. Al blijft de schrik altijd.
Ik zeg nu ook al dat ik met werken stop zodra de cerclage erin zit. Ook al zeggen de artsen anders. Ik wil het niet nogmaals meemaken en liever te weinig als teveel doen. Wel fijn dat je bij je ouders overdag kunt komen! Scheelt weer een hoop! Anders ga je toch snel weer veel doen als je thuis bent. Moet jij nu ook rond de 10wkn naar het ziekenhuis om te kijken welke cerclage je gaat krijgen? Jij was ook weer vrij snel verder gegaan met Icsi na de bevalling ofniet? als ik je onderschrift zo lees. En weer snel zwanger!
Ik weet nog niet wanneer ik moet gaan om alles te bespreken. Moet op 7w voor de eerste echo gaan dus dan eens horen. Wij zijn 3 maand na de bevalling terug op consultatie gegaan. De arts vond het te vroeg om terug te starten omwille van psychische redenen... maar op onze uitleg had hij geen weerwoord en voor hetzelfde geld heb je 6 pogingen ofzo of meer nodig en ben je gauw een half jaar of een jaar verder dus mochten we toch terug starten gelukkig. Sommige koppels wachten bewust langer maar wij hebben dit nodig om op de been te blijven. Gewoon wachten en niets doen vond ik te zwaar. Ookal gaat het zwaar worden en kan het mijn zoontje niet vervangen toch geeft deze hoop terug kracht om verder te gaan in het leven.
Doe je dat ipv utrogestan of om een andere reden? Als dit ipv de utrogestan kan hoop ik dat men arts het wil voorschrijven en vind ik het jammer dat ik daar zelf mee moet afkomen. Zij zien toch ook in men dossier dat ik telkens na gebruik infecties heb..
Kom jij uit België? Hier in nl wordt proluton ( dus de injecties) namelijk standaard voorgeschreven na vroeggeboorte. Volgens mij wordt utro hier alleen gebruikt bij vruchtbaarheidsbehandelingen. Het is hetzelfde middel, dus wat dat betreft maakt het niet uit. Behalve dan dat je proluton 1x per week laat spuiten ( ik doe het zelf want ben verpleegkundige) ipv iedere dag iets in hoeven brengen.
Ja ben van België. Wij zitten in de MMM dus daardoor zit ik al aan de crinone (ongeveer zelfde als utrogestan) nog voor ik zwanger ben en moest het vorige keer tot week 10 blijven gebruiken... ik weet nog niet wat ik ga moeten gebruiken nadien ivm de vroeggeboorte die ik heb gehad. Maar ik hoop nu al iets anders te kunnen gebruiken want ik vrees dat ik anders binnen een week of twee terug een infectie heb..
Allereerst heel veel sterkte, wat verdrietig. Hier ook geen ervaring met een cerclage, wel met vroeggeboorte. De zwangerschap daarna heel vaak controles gehad en daar bleek dat mijn baarmoederhals zich verkortte. Ze plaatsen hier tot (als ik het me goed herinner) 22 weken een cerclage als je onder een bepaalde lengte zit, met 22 weken zat ik hier nog net boven, vandaar geen cerclage. Ik heb wel Arefam (progesteron) ingebracht tot ik 35 weken was en heel rustig aan gedaan. Toen gelukkig boven de 37 weken gekomen. Ik vind het zo verdrietig hier te lezen dat zoveel anderen harde buiken hebben gehad, dat werd weggewuifd en er uiteindelijk toch meer achter zat. Bij dochter* ging het net zo. Toen ik het de zwangerschap daarna aangaf ging ze meteen kijken en toen ook begonnen met die bolletjes omdat er inderdaad duidelijk verschil zichtbaar was. Nu lijkt het er ook alweer op dus ik ben een beetje bang voor de volgende controle. (Ik weet dat harde buiken er gewoon bij kunnen horen, maar viel me op hoe vaak het in dit topic voorkomt dat het dan toch wat is.. Lijkt me voor artsen ook heel moeilijk. )
Heel herkenbaar dat je snel weer verder wilde! Hadden wij ook echt. Niets doen voelde zo als stilstaan. (Ik heb geen cyclus door pcos). Wij hebben 13mnd bij fertiliteit gelopen voordat ik zwanger was. Dus ook wij wilde snel weer door. Ben nu met de eerste ronde bezig. Wel extra spannend hoor vind ik!
Harde buiken vanaf week 15 ik denk altijd van mezelf dat ik een drama queen ben want meestal blijken klachten voor eender wat vaak niets te zijn.. ik heb het gemeld en ool de week nadien(was andere arts) dat ik wel heel veel rugpijn had... maar ja is allemaal 'normaal'. Tot in hoeverre blijft zoiets normaal. In ieder geval ga ik nu zowiso overdrijven bij elke klacht en er op hameren dat ze het serieus nemen. Nu weet ik wel beter!
Ik duim voor je! Ik was in de eerste ronde al vrij 'snel' zwanger. Natuurlijk hebben we al eerst een jaar zo geprobeerd en dan 3x iui en 1icsi. Nu 1e cryo gelukt.
@Lotusbloempje wanneer heb je de echo gepland staan? Ben erg benieuwd hoe jou zwangerschap gaat verlopen met cerclage straks!
Ik heb zojuist een miskraam gehad spijtig genoeg. Het was te mooi om waar te zijn om na de tweede poging al prijs te hebben..