23.4 weken zwanger en voel de kleine nog niet :(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mvrtjex93, 6 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

4 okt 2013
    1.086
    481
    83
    Hallo dames.

Mn placenta ligt voor en ben een stevige dame maar ik voel de kleine nog steeds niet... vorige week heb ik nog een echo gehad omdat ik me ook gerust maakte en toen zag alles er goed uit. Ik zou zoo graag nu echt mn kleintje willen voelen. Volgende week heb ik weer een echo.. en ben aan de ene kant bang voor slecht nieuws.. waarom ? Weet ik niet .. misschien na 4x miskraam en 1 bbz dat je gewoon wat onzekerder bent.

Kan het nog wel even duren voor dat ik de kleine voel of zal ik nogmaals weer contact op moeten nemen.

Hoor graag jullie meningen

2. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kan zeker nog even duren! Ik voelde mijn oudste rond de 28 weken geloof ik voor het eerst.

3. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

4 okt 2013
    1.086
    481
    83

Oke oke dan blijft het toch echt wachten.... ik las net op een site bij 23 weken ga je de kleine steeds meer voelen.. ik dacht huh... ik voel nog helemaal niks :(

4. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    En je gewicht maakt denk ik niet zo heeel veel uit. Ik was super mager voor de eerste ;) maar een dikke placenta pannenkoek aan de voorkant en kindje wat met zn benen naar mn rug lag.
    Ik heb hem in de hele zwangerschap echt maar een paar keer gevoeld.

5. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

4 okt 2013
    1.086
    481
    83
    Oke dit stelt me wel gerust Dankjewel!

6. Meysje

Meysje Bekend lid

5 nov 2012
    531
    318
    63
    Hier ligt 1 placenta voor en voel ze ook minder frequent dan bij mijn oudste. Wat misschien wel kan is dat je je buik ziet bewegen? Ik ging dan op mijn rug liggen, buik iets aanspannen en adem inhouden. De kleintjes protesteerden dan. Ik voel ze niet maar zie de boel wel schommelen :D

7. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

4 okt 2013
    1.086
    481
    83
    Haha dan ga ik dat ook proberen! :)

8. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Bij de eerste had ik de placenta ook aan de voorkant en het was ook echt een dikke placenta. Pas vanaf 22/23 weken ging ik af en toe zelf iets voelen en mijn man heeft haar maar heel zelden gevoeld (en ook echt pas veel later).

En als ik dan een echo had, lag daar een zeer beweeglijk kindje en was de verloskundige verbaasd dat ik haar nog niet voelde. Nu een super gezonde dame van bijna 3!

9. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Als je op je rug gaat liggen en je hand op je onderbuik legt. Voel je dan dat er een bobbeltje, soort luchtbel, naar je hand komt?
    Ik ben overigens ook een stevige dame, had de placenta aan de voorkant en voelde rond 17 weken de kleine.
    Het ligt er ook maar net aan hoe de kleine ligt en hoe je de kleine draagt.

10. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Hier ook placenta over de hele buikwand. Heb nu pas dat ik af en toe druk voel. Maar echt dat ik denk hee dat is een schop nee dat gebeurt niet. Heb nu maar geaccepteerd dat dit het is en ik hem niet ineens mega goed ga voelen.

Maar voor jou kan het zo ineens anders zijn over een paar weekjes. Komt echt allemaal wel goed!

11. mvrtjex93

mvrtjex93 Fanatiek lid

4 okt 2013
    1.086
    481
    83
    Tochh allemaaal verschillende verhalen. Ik ben echt benieuwd ik leef ook nog steeds van echo naar echo.. ik kan ook echt niet meer wachten tot volgende week vrijdag

12. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Mijn placenta lag bij de eerste ook voor en ik zag mijn buik soms tekeer gaan en ik voelde niks. Dat was heel rot inderdaad. Hopelijk voel je snel wat bewegingen en anders lekker bellen en vragen of je het hartje mag luisteren.

13. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Bij mijn dochter had ik een voorliggende placenta en voelde ik rond 16 weken 'iets'. 2 weken later voelde ik duidelijk beweging. Zij bewoog echter heel weinig.
    Nu bij mijn tweede zwangerschap, ligt de placenta op exact dezelfde plek als bij mijn dochter, weer aan de voorkant dus. Ik ben nu 24 weken en voel nu eindelijk sinds een week of wat duidelijk een beetje actie.

Het kan dus echt heel erg verschillen. Deze keer herkende ik ook het gevoel van de vorige keer. Als dit mijn eerste zwangerschap was geweest, had ik het waarschijnlijk niet als zodanig herkend, maar het afgedaan als rommelende darmen oid.

14. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik had placenta ook over voorwand. Voelde het pas bij 28wk en bij 30wk echt duidelijk.

Deel Deze Pagina