Berke slaapt maar 6 uur per etmaal

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door JessyAmsterdam, 27 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JessyAmsterdam

27 dec 2013
    43
    0
    0
    In verwachting
    Amsterdam
    Op 29 april zijn wij trotse ouders geworden van Berke ( jongen ).
    De eerste 2 weken verliepen prima, Berke sliep ongeveer 3 uur werd wakker ging aan de borst en viel weg voor de volgende 3 uurtjes.

Totdat we begin 3e week opmerkten dat hij steeds meer begon te spugen, zelfs zoveel dat een volledige voeding eruit kwam.
    Na onderzoek in het ziekenhuis ( een echo ) is gebleken dat Berke aan Pylorushypertrofie leed.
    Dit is een aandoening waarbij je een te dikke maag spier hebt waardoor de voeding niet zakt en er volledig uit komt.

Al snel werden we overgeplaatst naar het AMC wachtend op een operatie.
    In verband met chirurgie dagen was er niet genoeg personeel waardoor we 3 dagen moesten wachten op een plek in de OK.
    Deze 3 dagen moest Berke ook nuchter blijven en kreeg geen voeding, alleen een infuus en thats it.
    Berke heeft in deze 3 dagen niet geslapen, af en toe viel hij weg maar dat duurde dan maar een kwartier.
    Onze ritme was dus al heel snel naar de maan.

Nu is Berke afgelopen vrijdag geopereerd en is gelukkig weer thuis maar slaapt niet of nauwelijks.
    We geven hem borstvoeding maar dat lijkt niet genoeg, Berke blijft zoeken met zijn mond en als we hem extra voeding geven blijft hij eten.
    Hij sukkelt af en toe wel weg en dan leggen we hem in zijn bed maar dit duurt maar 30 minuten of hij krijst het weer uit.

Kortom, zijn hongergevoel is niet te stillen en hij slaapt niet.
    Wij maken ons enorme zorgen.
    Vannacht kregen we hem rond 12 uur in slaap en werd om 01:00 uur wakker.
    Na de borstvoeding sliep hij weer rond 03:00 uur en werd 04:00 uur wakker.
    Dit gaat zo al 2 dagen door.

Hij was zojuist om 06:00 uur wakker en slaapt nog niet, zijn ogen staan wagenwijd open.
    Wij zijn ten einde raad, heeft iemand ervaringen of tips ?

2. rattenliefde

26 mei 2014
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi jessyamsterdam

wat een zorgen allemaal,ik snap dat jullie bezorgt zijn.
    ik zou een afspraak in het ziekenhuis maken en hoop dan dat ze jullie en je zoontje kunnen helpen.
    ik heb geen ervaring en tips,maar wilde je graag sterkte wensen en hoop dat het nu beter zal gaan met jullie wondertje.
    wel erg om te lezen dat jullie zoontje 3 dagen nuchter moest blijven en niet sliep en nu hierdoor zo onder lijdt,lijkt me zo erg voor jullie en je kindje.dikke knuf meid

3. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Jeetje wat heftig allemaal zeg. Het lijkt alsnof ie nu niet weet wat ie met dit 'nieuwe' gevoel aan moet. Hij heeft ineens ruimte voor al dat eten. Misschien maakt hij ook een inhaalslag?
    Misschien zeg ik wel iets heel raars hoor, maar dat is het eerste waar ik aan dacht.
    Maar inderdaad goed om dit toch bij een arts neer te leggen.

4. robentes

robentes Actief lid

25 okt 2006
    109
    0
    16
    Poeh, heftig hoor voor jullie. Ik zou zeker naar het zkh bellen om daar advies te vragen. Ook kan ik me voorstellen dat door alle stress en de onregelmatige borstvoedinsmomenten bij jou de melk wat is teruggelopen. Daarom vraagt hij wellicht vaker om een voeding, om zo de productie weer omhoog te brengen? Als het lukt zou ik zeker doorgaan met de borstvoeding, door zijn ziekte kan hij dit goed gebruiken! Heel veel sterkte, ik hoop dat het gauw beter gaat!

5. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Ik zou ook denken misschien een inhaalslag. Maar gewoon het zk-huis bellen.

6. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Het is allemaal niet niks zeg!
    In dit geval zou ik ook contact opnemen met de arts.
    Veel sterkte voor jullie!

7. JessyAmsterdam

27 dec 2013
    43
    0
    0
    In verwachting
    Amsterdam
    Ons kindje was helemaal ontregelt.
    Zijn ritme die we zou mooi hadden opgebouwd is naar de maan en hij slaapt niet of nauwelijks.
    Inmiddels moet ik weer verder met mijn werk omdat ik anders op een grens kom te staan waardoor ik boventallig ben.

Nu 1,5 week verder eet hij nog steeds enorm veel.
    Naast de beide borsten die we hem aanbieden krijgt hij nog eens 60ML kunstvoeding ( nutrillon ).
    Zo is hij in 4 dagen 250 GRAM aangekomen, dit is boven gemiddeld.
    Het lijkt inderdaad op een inhaalslag en volgens het consultatie bureau is dit ook zo maar dit is nooit echt bewezen.

Wel komt hij aan steeds meer uren slaap toe maar zijn regelmaat is nog lang niet terug.
    De artsen en de huisarts kunnen het niet verklaren omdat het ook niet erg veel voorkomt dat er een ingreep nodig is voor de maagspier.
    We zijn 2 weken geleden van onze roze wolk af gestoten en hopen hier weer snel op te klimmen.
    We zijn in 1 week heel wat wijzer geworden wat betreft de aandoening Pylorushypertrofie.
    Als er ouders zijn die inhoudelijk meer willen weten kunnen ze vrijblijvend contact opnemen via een privé bericht.

Bedankt voor jullie medeleven.

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Dat onverzadigbare....dat klinkt als reflux. Hoe is het met zijn slokdarm? Door het vele spugen raakte deze bij onze zoon ook ontstoken. Om de pijn te verzachten, wou hij daardoor continue drinken (ook bv). Maar daardoor ging hij weer spugen, en irriteerde de boel weer. En zaten we in een cirkeltje. Des te meer
    melk er in de maag zit, des te meer deze ook uitrekt en des te langer het duurt voordat er een vol gevoel is..
    Toen hij (na 6 maanden ellende) eindelijk nexium/motilium kreeg, waren de klachten snel weg.

9. JessyAmsterdam

27 dec 2013
    43
    0
    0
    In verwachting
    Amsterdam
    Nou nu drinkt hij misschien wel veel maar hij spuugt het niet meer uit.
    Misschien een mondje terug maar niet meer ( gelukkig ).

Hoe kun je zien/weten of de slokdarm is ontstoken dan ?

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Onrust, huilen, slikken, rare gezichtjes trekken, niet plat willen liggen, niet slapen...

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Ik snap dat je aan het bijvoeden bent, omdat je het gevoel hebt dat hij nog honger heeft. Ik herken dat absoluut.
    Mijn zoon had gedronken, dan was het (vooral s'nachts) 1 uurtje oke, en dan lag ie weer te schreeuwen. Hij hing zo ongeveer aan de borst dus. Ik heb het wel eens geprobeerd, en inderdaad, hij klokte zo een flesje weg. En ik wist zeker dat mijn productie helemaal in orde was, daar lag het echt niet aan.
    Ik heb er voor gekozen om niet bij te voeden, omdat het dus geen honger was. Hij groeide al hard genoeg. Hij kreeg na de voeding een speen (die hij bijna op at).
    Toen we dus de juiste medicatie kregen, kwam er zo'n verschil in de voedingen. Veel meer rust. Hij was tevreden na een voeding.

12. Michelle123

Michelle123 Actief lid

31 mei 2014
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon heeft dezelfde operatie gehad met 3,5 weken oud en ik herken het vele drinken!
    Ook wij moesten dagen wachten voor hij geopereerd werd. Echt verschrikkelijk om je kindje zo te zien! Huilen, krijsen en geen eten mogen. Heel erg naar.

Ik denk dat jullie kindje gewoon nog erg ontregeld is door dit hele gebeuren.

Ook ons zoontje dronk daarna als een wezenloze. Was ook heel erg gulzig. Hier zeiden ze ook dat hij een inhaalslag aan het maken was.

Het duurde weken voor hij wat rustiger werd met drinken en wat minder vaak op een dag kwam. Maar tot nu toe drinkt hij nog steeds rond een liter voeding per dag. Gelukkig nu wel iets grotere flessen met wat meer tijd ertussen.

Wij hebben het maar gewoon geaccepteerd. Niks aan te doen en het werd vanzelf met de tijd beter en beter. Hij is heel snel aangekomen, maar dat moest ook want hij was ook veel afgevallen. Nu na een paar maanden is het een heerlijk tevreden kereltje en hij zit goed op zijn gewicht.

Deel Deze Pagina