Ceremoniemeester bruiloft tips gevraagd

Discussion in 'De lounge' started by luca75, Mar 14, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,019
    5,230
    113
    Ja dat is echt prima. Tijdens het eten. En geen storende onderbrekingen tijdens een leuk feest. Waarschijnlijk bedoelen ze dit ook.

Mensen wegsturen tijdens het eten is echt not done. Je hebt dag en avondgasten. Of (een beetje ouderwets) een receptie. Maar een daggast is iemand die dichtbij staat. Die ga je toch niet wegsturen om later weer te mogen opdraven voor het feest?

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,078
    12,030
    113
    Het laatste stuk begrijp ik niet helemaal. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand weg werd gestuurd, behalve dat mensen vrijwillig naar de huwelijksvoltrekking komen en later naar het feest.

Amberxx likes this.
  3. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,019
    5,230
    113
    Het kan echt veel werk zijn. Ik wil best helpen. Maar ben daar wel als gast om te genieten van de dag en andere gasten. Niet om aan het werk te zijn. Heb toen een goed gesprek gehad (het lijkt natuurlijk leuk als ze je vragen). Maar toen hoorde ik hoe groot de bruiloft was en wat erbij kwam kijken. Mensen betalen (10) duizenden euro's voor een bruiloft. Dan kan een professionele planner er ook wel bij. To goed navragen wat precies de bedoeling is. Wat is het programma en wat verwachten ze exact van jou?

4. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,019
    5,230
    113
    Er zijn mensen die iemand uitnodigen als daggast en voor de avond (vaak komt iedereen op de avond maar niet iedereen op de dag). En dan wil het bruidspaar met "intimi" gaan eten. Dus gasten mogen zichzelf redden en later terugkomen. Ik heb het dan niet over mensen die spontaan besluiten overdag te gaan kijken.

Zelf ook wel eens dit soort uitnodigingen gehad (en navraag gedaan hoe het zat). Dan kies ik meestal voor de avond. Beledigende reacties gehad (er zat een leuk restaurantje in de buurt waar wij dan wel even heen konden gaan met andere wachtenden.... Nou nee bedankt).

5. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,864
    3,500
    113
    Ik moet mee wanneer de foto's gemaakt worden, moet de taart uit de koeling halen want dat doet de locatie niet (zal al wel eens mis zijn gegaan). Zorgen dat het draaiboek/planning gevolgd wordt. Blijkbaar dus regelen dat er in ieder gaval iemand iets doet die avond enz.

Dubbelgeluk likes this.
  6. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,225
    4,457
    113
    Female
    Vrienden van ons hadden allemaal foto's in hun wc hangen. Wij hebben van alle gasten een baby/kinderfoto gekregen en daar een collage van gemaakt. Ze zijn nu bijna 3 jaar getrouwd, en laatst kwamen ze er op een verjaardag achter dat ze een vader/zoon hadden omgewisseld. En zijn er nog 12 onbekenden. Twee daarvan zijn door mij van het internet gehaald, je moet het ze ook niet te makkelijk maken...:rolleyes: Van 1 wisten ze zeker dat het een collega van hem was, dus we weten zeker dat ze het nog niet goed hebben :roflmao: De afspraak is dat als ze ze met hun 5 jarige jubileum allemaal goed hebben, ze nog een cadeau krijgen (nachtje weg namens alle gasten, is al betaald).

Athina likes this.
  7. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

Jul 12, 2023
    1,299
    1,337
    113
    Female
    Wij kregen ook kras of staatsloten. Onder het mom van: jullie hebben al geluk in de liefde hopelijk ook in het spel. Was trouwens niet we hebben echt heeeel veel gehad maar maar heel weinig gewonnen :roflmao:

bij ons hadden ze allemaal foto’s van mij in het mannen toilet en van mijn man in het vrouwen toilet. Hahaha was heel erg en daardoor grappig :roflmao:

Extra kaartje hadden ze inderdaad bij de kaart ingestopt. Er was ook een app waarop ze foto’s en weetjes konden delen en daar kregen wij daarna ook toegang toe.

8. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

Jul 12, 2023
    1,299
    1,337
    113
    Female
    Ja en bij ons moesten ze bijv de cadeaus vast weg zetten, afstemmen met de bediening als het niet liep, bloemen van eetzaal naar feestzaal, feestzaal versieren en de dj ontvangen en betalen. Zorgen dat de fotograaf goed verzorgd werd.

En ze hadden onze bruidssuite versierd en een pakketje neergezet met massageolie, een zwangerschapstest, champagne, chocolade etc etc (gewoon grappig dus)

Athina and luca75 like this.
  9. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

Jan 16, 2022
    2,888
    4,160
    113
    Female
    Wij hebben een boek vol recepten gekregen, erg leuk en gebruik ik nog steeds.

Als CM bij vrienden met een platenspeler hebben we de liedjes van de bruiloft op een LP laten branden en foto's van alle gasten op de hoes geplakt.

Iedereen een bellenblaas geven om bellen te blazen als ze uit het gemeentehuis of whatever komen, als er zo'n moment is. En zorgen dat de fotograaf dat ook weet.

Je moet soms ook de familie / gasten beetje in het gareel houden. Bv ma wil zich overal mee bemoeien/ wil heel graag helpen dus die moet je concrete taken geven zodat ze met de juiste dingen helpt. En praktische dingen als: heeft het bruidspaar er over nagedacht hoe de cadeaus van locatie naar huis komen? Hoe willen ze de receptie (als die er is) een rijtje handjes schudden of zelf rondlopen. Hoe ga je dat voor elkaar krijgen? Draaiboek in de gaten houden en zorgen dat mensen die ervan moeten weten op de hoogte zijn. Mensen in ontvangst nemen (taart, dj etc) en de weg wijzen. Naja hoop werk dus, zou het niet snel nog een keer doen:rolleyes:

10. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,225
    4,457
    113
    Female
    Ooh, wij zijn ooit op een bruiloft geweest waar echt heel weinig eten/drinken was. Bruidspaar was ook echt beetje chagrijnig door gebrek aan eten en drinken.

Dus mijn advies is altijd: paar flessen water/sap in de auto en een grote zak krentenbollen. Mocht je dan na de foto's oid honger hebben, kunnen jullie even wat naar binnen werken.

Share This Page