Er stond vanochtend een meneer van Essent bij ons aan de deur, id/auto van essent etc. Blijkt dat wij een rekening van november vergeten zijn te betalen, december en januari zijn wel gewoon betaald. Nou, dat kan best zijn hoor, ik doe de rekeningen altijd en was toen behoorlijk ziek door de zwangerschap. Maar nu moest ik dus direct vanochtend aan de deur pinnen, dat bedrag van november dus. Prima ok, doe ik wel even, het gaat niet om het geld, ben het gewoon vergeten. Alleen, nu achteraf vind ik het zo raar. Heeft iemand van jullie dit wel eens meegemaakt? Ben nu beetje bang dat ik misschien wel geld heb gepind voor een namaakessent oid. Heb Essent zelf al gebeld, maar klantenservice was net in gesprek, dus probeer ik straks wel weer. Hij wist wel alle gegevens van ons enz.
nee, nog nooit van gehoord en lijkt me eerlijk gezegd ook heel vreemd? ik had het iig niet gedaan, wie weet zijn het oplichters.
Ik heb ook weleens een rekening van essent te laat betaald maar ik heb dit nog nooit mee gemaakt,normaal krijg je een brief met acceptgiro...
Ik denk dat als hij echt met een busje van essent was dat het wel echt was.. heeft hij iets van legitimatie laten zien ofzo? want dan heb je wle heel veel geinvesteerd in zijn oplichterij.. als hij er een busje voor aan heeft geschaft hihi. en hoe zou hij anders kunnen weten dat jij een achterstand hebt.. (tenzij hij het systeem gehacked heeft?) ik denk dat het wel echt was.. maar idd bel even de klantenservice
wat een vreemd verhaal .... ik vraag me echt af of dit klopt , had hij wel een auto van essent en een jasje en een kaartje ( heb je hier om gevraagt) en heb je een bewijs gekregen dat het betaalt is ? xzo niet dan lijkt het me niet echt een zuivere zaak
Uhm, ik had dat ook niet gedaan hoor!!! Zal maar snel de klantenservice bellen en vragen of dit kan en of dit normaal is?? Lijkt me als er een keer niet betaald is, dat Essent dan gewoon een biref stuurt ofzo!! Was het een groot bedrag?? Mocht het niet kloppen volgens Essent, dan ook gelijk je rekening blokkeren he!! Je weet nooit wat ze tegenwoordig allemaal kunnen met die passen ed
Ik zou nooit direct gepind hebben. Ik zou het eerst wel eens in mijn eigen administratie willen uitzoeken of het daadwerkelijk wel zo is. Laat ze maar een aanmaning sturen is voor hun nog goedkoper ook dan zo'n mannetje er op af sturen. En heb je nu wel een bewijsje gehad dat je het betaald hebt?
Ja, hij had een pasje, daar heb ik om gevraagd en ik heb ook een bewijs van betaling. Pff, ga nu direct nog maar even bellen.
en mij lijkt het zo raar dat ze voor 1 vergeten maand aan de deur komen, het is niet zo dat je een mega schuld daar hebt. en je wist niet zeker of je die maand wel/niet betaald hebt? wie weet heb je die wel gewoon betaald? en je hebt nogineens een herinneringsbrief thuis gekregen voor de maand november? en je MOEST aan de deur betalen zei je? ik vertrouw het voor geen meter.. als ze bij elke niet betalende klant direct aan de deur gaan bij 1 vergeten maand, kunnen ze wel 100 uur per week werken en bij mensen langsgaan, ik vind het geen zuivere koffie
Dat is echt vreemd, heb je ooit een aanmaning gehad? Als ik nl een aanmaning zou krijgen dan zou ik ok nooit zomaar direct geld over maken maar eerst controleren of het klopt en dat heb je nu niet kunnen doen.
Hmm, nog steeds al onze medewerkers in gesprek. Ml nog maar eens gebeld en die zegt dat gisteren de aanmaning binnen is gekomen, dus dat klopt wel. Maar ik vind het zo vreemd, nou ja, ik sta nu in de wacht bij essent, dus laat het zo weten.
Zie Rekening niet betaald: wat gebeurt er dan? | Essent Essent heeft een incassoregeling in 6 stappen: 1. Rekening (Voorschot/Jaarafrekening) 2. Herinnering 3. Aanmaning 4. Laatste betaalmogelijkheid 5. Ontbinding overeenkomst 6. Indiening bij deurwaarder En zoals ik het lees komen ze zelf niet aan de deur en alle stappen voor de deurwaarder gaan schriftelijk. Mogelijk ben je geskimd en dien je zo spoedig mogelijk je rekening te controleren (internetbankieren)
Nog nooit van gehoord.. Ook vreemd dat ze je eerst (gisteren) de aanmaning sturen en vandaag al iemand op de stoep staat.. Volgens mij geen zuiver zaakje..
"toevallig" gisteren een aanmaning van de maan november??? Is at niet een beetje laat? Ik ben bang dat het echt niet klopt zeker na het bericht van swampy....
Nee, ik vind het ook zo raar nu ik erover nadenk, maar was er gewoon door overvallen. Ik betaal ook altijd op tijd en december/januari heb ik gewoon betaald. Nou, net Essent aan de lijn gehad en dit komt dus vaker voor. Ze hebben uitgelegd dat ze idd buitendienstmedewerkers hebben die geld komen innen en dat dit nu is gebeurd waarschijnlijk omdat het een schuld over november was. Nou ja, weten jullie dat dus in het geval je een keer niet hebt betaald, ze kunnen langskomen haha. Het stond ook in het systeem dat ze hier langs zouden gaan, dus het klopt wel allemaal. Toch vind ik het vreemd, dus betalingstermijn voor de aanmaning is dus ook pas over 9 dagen verstreken. Heel raar.
zou ik nooit gedaan hebben, ze sturen maar een aanmaning of desnoods een erkende deurwaarder in het uiterste geval. maar een aanmaning is voldoende hier. ik ben ook niet overtuigd door het telefoontje.
Ondanks je telefoontje vind ik dit erg vaag! Je krijgt zelfs meerdere herinneringen als het goed is. Ik vind het echt heel erg vreemd!