Een goede wasmachine?

Discussion in 'De lounge' started by valhalla, Oct 31, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. valhalla

valhalla Niet meer actief

Onze wasmachine deed een beetje raar, hij wilde niet meer centrifugeren. Toen gaf ik hem een klap en toen stonden alle knopjes ook nog eens scheef waardoor ie helemaal niet meer aan gaat. Kortom, ik heb het inmiddels 15 jaar oude ding uit zijn lijden verlost.

Maar, nu zoek ik een nieuwe. En er zijn er zo veel! Heeft iemand misschien een tip voor een goed merk? Eentje die lang meegaat? Die ik nu dus had ging lang mee, maar die was van mijn opa en die gebruikte hem eens in de week ofzo. Bij ons heeft ie het wat zwaarder (de wasmachine).

Dus... aanraders iemand? Of absolute afraders, ook altijd handig om te weten. Bedankt alvast!

2. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    bosch gaat lang mee me oma had er eentje die heeft hem 10 jaar gebruikt en me moeder heeft hem toen overgenomen en in totaal heeft ie 15 jaar gedraaid. Wij hebben nu ook een bosch (10 kg) en daarvoor hadden we een siemens die heeft het 6 jaar gedaan

3. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben erg tevreden over AEG (lavamat)

De wasmachine die ik heb heeft ook een timerfunctie, kun je hem dus instellen op een bepaalde tijd dat ie gaat wassen, zodat je bijv. ervoor kan zorgen dat ie net nadat jij uit je werk komt, klaar is met wassen zodat je het gelijk op kan hangen, ideaal!

Verder ben ik een wasjunkie, ik was ECHT veel, en deze machine is echt top!

Zitten veel verschillende functies op, je kan de centrifugeerstand zelf veranderen, je kan kort wassen, enz.

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Wij hebben een Siemens, het type weet ik niet. We hebben 'm nu 5 jaar en hij doet 't nog prima. Ik draai bijna elke week wel 5 wassen.

5. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Wij hebben een LG, en ben er zeer tevreden over.

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    wij hebben een miele.. doet het super..

7. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    wij ook
    een met een interne weegschaal, die bepaalt dmv het gewicht, hoeveel water hij moet gebruiken

8. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    doet mijn LG ook.... En die was veel goedkoper dan een miele...maja smaken verschillen he..

Ik kan er 7 kilo indoen...
    Allerhande wasprogramma's ook babywasprogramma
    maakt practisch geen geluid.
    programmeren nog met knop, geen touchscreen...
    kinderslot whahaha...handigste uitvinding ooit!
    En waterbesparingstand....

ach zoveel dingen die elke wasmachine heeft, maar ik vind hem fantastisch! Vooral dat ie piept als die klaar is hihi...kan hem beneden net horen en dan weet ik...whoopie weer een wasje!!

Groetjes,
    Miranda

9. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Wij hebben een Beko met vrij veel verschillende wasprogramma's inclusief handwas etc. Geen toeters en bellen, wel energieklasse A en hij doet het al een jaar of 8 zonder problemen voor een heel zacht prijsje.

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    haha.. wasjunkie :) maar dat praktisch geen geluid maken lijkt mij fantastisch!!

11. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    Ik heb een zanussi lion,echt een heerlijke wasmachine;)

12. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,029
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb een samsung wasmachine en dit kan die van mij ook.
    Is ook met een interne weegschaal.

13. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Hier een Miele, ik ben er erg tevreden over.
    We hebben hem nu bijna 10 jaar.
    Nog nooit problemen gehad gelukkig.
    Oh, en ik ben ook een wasjunkie :D

14. Pioen

Pioen Fanatiek lid

Jun 11, 2008
    1,903
    0
    0
    Wij hebben ook een Miele, superding!:D

15. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik heb deze

LG WD 13481 TP - Modern.nl

Echt een goede wasmachine hoor, en zuinig in gebruik. Vind het een goede prijs/kwaliteitsverhouding.
    Heb m nog goedkoper want als je ff goed zoekt op internet kan je zulke artikelen vaak hel goedkoop krijgen...

Enb hij speelt een leuk melodietje als ie klaar is met wassen;)

16. valhalla

valhalla Niet meer actief

Bedankt alvast!

Mgwc, krijg bijna zin in was doen als ik jou lees :D

Monkeylove, een muziekje... dat is stoer! :p Het enige waar ik het bij deze aan hoorde dat ie klaar was, was dat het opeens niet meer leek of ze boven met een drilboor bezig waren.

17. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    whahaha drilboor..naja zeg...

Nee de LG die ik heb maakt echt absoluut geen herrie...enkel als hij bijna klaar is met centrifugeren hoor je hem wat beter.......maar dat ligt er echt aan hoe vol je hem duwt!!

Moet zeggen, ben er echt tevreden mee hoor! Had voorheen een bosch...en daar werd mijn was gewoon niet schoon in...toen ik deze kocht was mijn witte was niet meer grauw!! Was echt een verademing......

Groetjes,
    Miranda

18. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Hier ook een enorme wasjunk!

Zeer goede ervaringen met MIELE!
    en zeer slechte ervaringen met BOSCH, kon de hoeveelheid wassen niet bolwerken denk ik :p

19. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Miele, super wasmachine, met alle denkbare programma's, praktisch geen geluid. en was super. Ik ben er heel blij mee. Hiervoor hadden we een AEG lavamat en wat een slechte machine zeg. Na drie keer laten repareren in vier jaar tijd hebben we een Miele gekocht. Miele ook nog met 10 jaar garantie.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik lees mee, ben ook toe aan een nieuwe. Deze is namelijk ook second hand en zeker 15 jaar oud. Soms stopt hij er halverwege gewoon mee en is dan ook helemaal uit, geen beweging meer in te krijgen. Lekker dat je hele machine dan vol zit met water en was. Maar meestal is het zo dat hij na een uurtje opeens weer verder gaat, maar wil voor zijn dat hij dat niet meer gaat doen.
    Ook moet ik altijd even met een schroevendraaier in het gaatje porren waar het slot in valt van het deurtje.. anders gaat ie niet dicht..

Al met al.. ook een nieuwe nodig.

Share This Page