Even een vraag, Ik ben gevraagd als ceremoniemeester voor de bruiloft van mijn schoonzus en zwager. Nu wil ik bij de kaarten een briefje doen. En ik wil daarbij de gasten vragen om iets te doen voor het bruidspaar. Zo was ik laatst op een bruiloft van vrienden die graag reizen. Daar had de ceremoniemeester gevraagd om vakantiefoto's van de gasten en daar hebben ze dan het bruidspaar in gemonteerd. Erg leuk idee vond ik dat. Maar wat kan ik vragen aan de gasten? Iemand een idee? Andere tips zijn ook zeker welkom.
voor vriendinnen van ons werd gevraagd om een wijnfles mee te nemen en daarop een eigen gemaakt etiket te plakken met tekst of een verhaaltje. ik geloof dat ze ruim 60 flessen hadden hihihi, en de bedoeling was dan bij eerst volgende bezoek dat dan samen die fles werd opengemaakt en samen opdrinken/toosten ik had een verhaaltje geschreven over moment dat onze honden werden geboren, niet wetend dat er zon mooie vriendschap uit kwam.(alweer 6 jr)
Hoi wat wij kregen op onze bruiloft was een 6 weken pakket iedere week kregen we een mand met iets bijv week 1 eten week 2 een gezellig avondje dus met kaarsen erin week 3 koken zat bijv spagetti in chucken tonight week 4 tuin bijv bloembollen. Week 5 een spannend avondje mag je zelf invullen week6 weet ik niet meer wij vonden dit erg leuk. Succes
Allemaal iets mee laten nemen wat de bruid of bruidegom erg lekker vind. Zo hadden wij bij vrienden hazelnootchocolade en blikken soep Ze hebben het 2 jaar niet hoeven kopen Blikken zonder etiket Fles drank met eigen etiket
Alvast bedankt voor de reacties. Ze drinken beide geen drank, dus dat wordt al niks. Zat zelf te denken aan anacdotes ofzo, die dan in een mooi boek doen. Maar weet het niet zeker.
Bij onze bruiloft had de ceremoniemeester alle gasten gevraagd een leuk stukje te maken. Dit varieerde van een kaart, tot hele verhalen en dat had ze in een album gedaan. Wij vonden dit een heel mooi en bijzonder cadeau en kijken er nu (na ruim 9 jaar huwelijk) nog regelmatig in.
Wij hadden een kaartje ter grootte van een visitekaartje erbij gedaan met de vraag daar een persoonlijk berichtje op te schrijven + een kraslootje te kopen en er aan vast te maken. Ze hebben nog héél lang gekrast de volgende dag... ander idee: Een roos van iedere gast met een briefje met boodschap... een gigantisch boeket rozen is natuurlijk prachtig.. alleen moet je dan wél weten dat ze niet op huwelijksreis gaan na 2 dagen ofzo, want dat zou wel zonde zijn