Hoi meiden Eind mei ben ik ceremoniemeester bij de bruiloft van m'n zusje. Ik heb al wel wat ideeën maar hoop dat jullie mij nog wat op weg kunnen helpen... Na een aantal huwelijken ben ik een beetje inspiratieloos, je wilt immers niet alles hetzelfde doen. Wat voor leuke dingen hebben jullie geregeld? Sketches, versiering, liedjes etc. Ik hoor het allemaal graag !
Meeste sfeerdingen heb ik allemaal zelf geregeld, aangezien ik t allemaal perfect wilde hebben. Bij ouderlijk huis in de voortuin van die rattan hartjes op een stokje (zelf wit gespoten met lak, want die in de winkel waren niet netjes gespoten haha). Op de voordeur zo'n zelfe hart alleen dan een hele grote aan een wit lint. Naast de voordeur een bol buxus met daarin allemaal kleine strikjes van tule. In de tuin een professionele xl partytent voor de ontvangst van de daggasten versierd met ballonnen aan de steunpunten. In het stadhuis kreeg iedereen belleblaas en ook hadden we onze gasten een flesje mineraalwater gegeven na afloop vd ceremonie met personalized etiket. Op de feestlocatie bij de entree 2 xxxl hart ballonnen (helium) met een tros kleinere hartballonnen eronder. Op het tafeltje waar we bij stonden voor het feliciteren een grote schatkistvoor de envelopjes en daarnaast stonden ook een paar waxinelichtjes in rattan houder met hartje eruit (kaarsje in een glaasje erin). In de zaal waren verder op een aantal punten ook weer trossen hartballonnen. We hadden godzijdank geen sketches. Die haat ik! Als verrassing had de ceremoniemeester geregeld dat alle gasten iets eetbaars/drinkbaars mee zouden nemen wat een beetje gerelateerd was aan de eetinvloeden van onze huwelijksbestemming (Mauritius). Zo kregen we o.a. Knorr wereldmixpakken bobotie, exotische sapjes, pisang ambon, mauritiaanse thee, rumbonen, aziatische lychiefruithapjes, etc. Heel leuk en origineel! En dan weet je zeker dat iedereen wat meeneemt. Als mensen dingen op de computer moeten maken voor boekwerkjes e.d. Nemen sommigen die moeite niet, omdat het te ingewikkeld is of teveel tijd ksot. En bovendien blijf je dan achter de trage figuren aanzitten die de deadline overschrijden.
Die rieten hartjes zijn een leuk idee zeg! Ze staan op m'n ideeën lijstje. Sketches etc ben ik ook niet zo van, maar het bruidspaar vind het leuk, dus ja.. Nog meer meiden met leuke ideeën?
wij kregen voor ons trouwen een map met daarin van alle gasten hun favoriete recept, en een ingredient daarvan. Een waardevolle map is dat geworden, want de meesten hadden er iets byzonders van gemaakt met een persoonlijke boodschap.
Hoi wij hadden een 6 witte broodswekenpakket gekregen iedere week een ander thema week 1 een romantisch avondje met bij kaarsen wijn en worst erin. Week 2 eten geloof ik bv soep beschuit hagelslag. Week 3 was tuin bijv bloembollen week 4 drank week 5 douche of bad spullen week 6 was een avontuurlijk nachtje hier moesten de gasten zelf wat verzinnen Wij vonden het erg leuk