Wie weet kunnen we met z'n allen een mooi overzichtje maken, want ik ben het overzicht volledig kwijt! De overheid is lekker bezig met bezuinigingen... - kinderopvangtoeslag gaat omlaag - kindgebondenbudget gaat omlaag - algemene heffingskorting zijn ze aan het afbouwen, in 2024 krijg je die niet meer - kinderbijslag gaat omlaag - zorgtoeslag gaat omlaag - eigen risico zorg gaat omhoog - veel vergoedingen uit het basispakket (fysio, deels tandarts...) - BTW op bepaalde dingen omhoog (zoals theater) - pffff, wie vult het aan??
ah..nog 1 gevonden: - volgend jaar gaat de kindertoeslag uit box 3. Dat is weer een aftrekpost weg...
- forse bezuinigingen bij Defensie - forse bezuinigingen op ontwikkelingshulp - forse bezuinigingen in het Speciaal Onderwijs - verhoging van de AOW leeftijd wordt ingevoerd - WW wordt verkort - ontslagrecht wordt aangepast
Nog meer: - Bezuinigingen in de sociale werkvoorziening (sociale werkplek) - Lagere uitkering Wajong () - Strengere maatregelen in de bijstand
Nee, als jij een kind hebt van NA 31-12-1983, dan mag je bijvoorbeeld het saldo van de kinderspaarrekening in box 3 zetten.
Oh die kende ik nog niet. Ik kwam wel weer een positieve maatregel tegen: + de leeftijdsgrens voor alleenstaandeouderkorting wordt verlaagd van 27 naar 18 jaar.
- Het eigen risico van de basiszorgverzekering wordt ieder jaar verhoogd, meer dan de inflatie toeneemt. - De premie van de basiszorgverzekering wordt ieder jaar verhoogd, ook meer dan de inflatie!