Mensen die vanuit het niets in een andere taal/land tegen je praten

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 25 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben toch eens benieuwd of iemand dit herkend.
    Ik ben helemaal niet bijgelovig maar soms krijg ik er wel de kriebels van.
    Toen ik in 2003 zwanger was van ons oudste kind waren we tijdens een vakantie op een Franse camping.Ik was toen ongeveer 12/13 weken zwanger.Tijdens die vakantie begon er zomaar uit het niets een donkere Franse mevrouw heel boos tegen me te praten in het voorbijgaan.Het klonk ieder geval boos.Kan ook temperament zijn.
    In 2005 hetzelfde.Ik ben 8 weken zwanger van onze tweede en we zijn met vakantie op Tenerife.Ook daar begint een spaanse dame luidruchtig tegen me te praten in het voorbijgaan.
    Ik heb er lang aan moeten denken want werd er gewoon een beetje bang van.Al die jaren is ons niets heftigs overkomen.
    Tijdens de zwangerschap van onze jongste in 2012 heb ik niet dit soort incidenten meegemaakt.
    Maar nu gisteren weer hetzelfde.Ik loop zonder kinderen in het dorp.Het is mooi weer.Er komt een ouder echtpaar mij tegemoet lopen.Die mensen waren zeker eind 80 en misschien wel in de 90.Allebei met spierwit haar.Ook deze mevrouw begint uit het niets in het voorbijgaan in een andere taal tegen me te praten.Wel op een "normale" tonatie maar toch weer vreemd.
    Nu liep er een aantal meter achter dit ouder echtpaar wel een groep mensen met een verstandelijke beperking met begeleiding maar ik had niet het idee dat ze hierbij hoorden omdat ze er een stuk voor liepen.
    Ik krijg hier toch weleens de kriebels van.
    Zien die mensen iets wat ik niet weet of ziet.Kunnen zij in mijn toekomst kijken en zien ze een soort naderdend onheil??
    Heb ik een slechte aura die misschien opvalt.k heb al genoeg meegemaakt en veel mensen verloren en veel verdriet gehad.Lopen er geesten achter me of zijn die mensen gewoon niet helemaal fris.

Herkent iemand dit en zien jullie zelf weleens iets bij onbekenden.
    k ben niet bijgelovg maar die voorvallen van 2003/2005 blijven ook maar spoken pfff.

Gr Ingrid.

2. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik denk dat dat gewoon toeval is en jij het je te veel aan trekt. Er wordt tegen mij regelmatig buitenlands gepraat, maar ik heb nog nooit een moment gedacht dat dat ook maar iets te betekenen had. In het buitenland is dat natuurlijk helemaal zo gek nog niet dat ze in een andere taal tegen je praten. Ik weet wel dat er niemand hier jou kan vertellen wat het betekend, want we waren er niet bij. Je zult jouw antwoordt dus niet gaan vinden hier. Misschien de volgende keer degene die het doet aan spreken en vragen wat er aan de hand is. Maar dat er soms buitenlands tegen je wordt gepraat (en die kunnen soms boos overkomen terwijl dat helemaal niet zo is, dat heb je in sommige talen.) daar schrik ik eigenlijk niet zo van.

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik denk ook niet dat het wat is... Toe ik in Amsterdam woonde werd ik dagelijks aangesproken in 4 of 5 verschillende talen. Als men 'ziet' dat er onheil nadert, kunnen ze dat maar beter in een taal vertellen die je echt begrijpt - anders kun je er niks mee. En als ze boos zijn op je, merk je dat meestal ook wel vanzelf. Gewoon terug sissen in je eigen taal...

4. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Ik denk dat je hier niets achter moet zoeken... Maar ik ben dan ook totaal niet zweverig aangelegd;):p

5. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik wel!:D

Maar geloof ook niet dat je hier wat achter hoeft te zoeken hoor.;)

6. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Geloof mij mensen die aura's kunnen lezen zullen echt niet zo tegen je doen ;)

Ik denk dat het toevallig was die twee keer zwangerschappen. Mensen die zo doen zijn vaak geïrriteerd om iets en als ze geen Nederlands kunnen uiten ze dat in hun taal. Niet druk om maken. Hoeft helemaal niet eens om jou te gaan en je stond toevallig in de weg ofzo :)

7. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik had wel een collega die ook door verschillende mensen op straat werd toegesproken die ze niet kende dat ze niet oud zou worden echt heel vreemd.....
    Ik denk dat het in jouw geval niet iets bijzonders is, maar ik ben wel beetje zweverig :p dus ik geloof er wel in en snap heel goed wat jij bedoelt!

8. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb ook wel regelmatig dat ik wordt aangesproken in een andere taal. dit jaar in Parijs in 1 weekend door 5 verschillende Fransen, 2 wilde weten welke metro ze wilde hebben, 1 mevrouw in de trein die gezellig Frans begint te babbelen... Och, nee ik zou er niet veel achter zoeken hoor!

9. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Mja als je in een ander land bent, is het niet gek dat mensen je in een andere taal aanspreken ;)

Mocht het onheil dan toch op de loer liggen, dan was er vast ook wel een Nederlander die dit gezien had, en het je kenbaar had gemaakt.

En als je er echt mee zit, zou ik gewoon langs zo'n helderziende gaan. Dan weet je het "zeker".

10. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    Lol

11. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Was het wel echt naar jou bedoeld?

Je hebt ook gewoon dat mensen druk in gesprek zijn en toch om hen heen kijken.
    Heb zelf ook wel een dat ik druk aan het kletsen ben en toch iemand aankijk die voorbij loopt omdat die opvalt. Dat praat ik niet tegen die gene.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bedankt voor de reacties haha
    Ik zal er inderdaad maar niets achter zoeken.
    Het is meer op de manier hoe ze tegen me praatten indertijd.
    Niet om een babbeltje te maken maar echt heel aanvallend en direct en ook uit het niets.
    Zullen zelf wel een beetje het spoor kwijt zijn geweest.
    Ik ga er maar niet meer over in zitten.

Bedankt voor jullie heldere reacties.

13. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.601
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik heb t regelmatig maar ik heb een buitenlands uiterlijk dus gebeurt regelmatig dat ze Spaans/Portugees/Italiaans tegen me gaan praten.

Deel Deze Pagina