Wij zijn ceremoniemeesters voor de bruiloft van m´n schoonzusje. Vandaag deed zich een ´incident´ voor. Wij hadden alle daggasten een email gestuurd met daarin de vraag dat als ze stukjes wilden doen tijdens de feestavond, of nog leuke stukjes hadden voor in de feestgids ze dit voor 22 april door moesten geven aan ons. Wij hadden echter bijna niks voor in de feestgids ontvangen en ook geen stukjes doorgekregen voor ´s avonds. Wij dachten al: dat wordt lekker saai dan. Nu waren we voor moederdag bij mn schoonmoeder en mn schoonzus begon er opeens over dat we maar eens met heel de familie een avond af moesten spreken zodat we konden regelen wie welk stukje doet en dingen voor in de feestgids verzinnen. En ze vond ook dat er een hoop geregeld werd voor de bruiloft zonder dat hun daar weet van hebben. Dat lijkt me toch logisch? Wij zijn ceremoniemeesters, dusja dan regelen wij dat. Hoef toch niet eerst aan iedereen toestemming te gaan vragen? En kheb me ook zitten opwinden over dat avondje afspreken. Kzei dat ik niks ontvangen had via de mail, dat niemand een stukje wilde doen, dus dan weet ik ook niet dat we daarover nog dingen moeten bespreken. Als ze nou gewoon gezegd hadden van: we willen een stukje doen, maar dat bespreken we liever tijdens een avondje. Dan weten wij dat. Maar we kunnen dit natuurlijk niet ruiken. Eerlijk gezegd vind ik het onzin om zo´n avond te plannen. Iedereen kan toch zelf wel een stukje verzinnen en dit doorgeven? Met andere bruiloften deden wij dit ook niet. Maar hun zijn dit schijnbaar wel zo gewend.... Wat vinden jullie? Zijn jullie zo´n avond ´gewend´? En wat moet ik nu doen? Zo´n onzinavond plannen (en dat iedereen zich gelijk met al onze taken gaat bemoeien) of mn poot stijf houden? Kvind het zo lastig, ik blijf liever vriendjes met iedereen! Moet soms leren om voor mezelf op te komen, maar wil niet datk boze gezichten krijg! Kben benieuwd hoe jullie er over denken.
Ik zou aan je schoonzusje vragen wat zij verwacht van een ceremonie meester en welke invulling zij daaraan wil geven. Aan de hand van dat antwoord kun je handelen of juist niet.
Je bedoelt m´n schoonzusje die gaat trouwen? Wij weten precies welke taken wij moeten doen, hebben we allemaal doorgesproken! Maar m´n andere schoonzus wil graag overal met haar neus bovenop zitten en alles weten, dus die kan het natuurlijk niet zo goed hebben dat wij nu ook dingen regelen die ze pas op de bruiloft te zien krijgen. ze ging normaal ook met iedereen mee om de bruidsjurk uit te zoeken, nu ook weer! Krijgt ze altijd voor elkaar (alleen bij mij en andere schoonzus niet)
Ik sluit me helemaal aan bij de mama van Marit. Misschien heeft je schoonzusje wel heel andere verwachtingen, dan dat jij hebt ( of andersom ) Dus ff navragen en daarna de rest informeren...
Wij weten precies al wat mn schoonzusje allemaal van ons verlangt en wat wij moeten regelen.... Stel dat we zo´n avond zouden regelen mag ze dit natuurlijk niet weten, omdat daar dingen worden besproken die nog geheim zijn voor haar. Vandaar dat ik haar dit ook niet kan vragen....
ik zou dus zo''n avond niet doen, dat wil ze dus alleen omdat ze niet uit kan staan dat zij geen ceremonie meester is. Nee, ik zou zeggen, hoe dat geregeld wordt is ons ding en daar hoeven jullie je allemaal niet mee te bemoeien. Wij hebben onze taken met de bruid/bruidegom afgesproken en zo blijft het.
Ik zou zo'n avond niet doen. Iedereen moet voor zichzelf bepalen wat voor stukje hij of zij wel of niet wil doen. Zij kunnen dit dan aan jullie aangeven en jullie taak is dan het in de plannen op de avond, dat er voldoende tijd is en dergelijke. Jammer voor je schoonzus, maar jullie zijn niet voor niks ceremoniemeester en je schoonzus niet.
Het is op zich toch niet raar om met de familie even bijelkaar te komen om een stukje te bedenken wat je met z'n allen gaat doen? Of begrijp ik het verkeerd. Daar hoef je dan niet gelijk uit de doeken te doen wat er de rest van de dag gaat gebeuren. Als je met de familie een liedje wil doen (ik zeg maar wat) dan kun je daar toch een avondje over brainstormen? Of wil je schoonzus alleen met jou afspreken? (dan nog vind ik het overigens wel kunnen als dit is om een stukje in elkaar te zetten)
dus je schoonzus die niet gaat trouwen wil een avond hebben waar duidelijk word wie wat voor stukje gaat doen? ik zal dat echt nie tdoen ze wacht maar tot de bruiloft. Jullie zijn aangewezen voor ceremoniemeester en zij niet begrijp ik. Dan moet ze net als ieder ander geduld hebben. Als je nou ook nog idd met iedereen moet overleggen wie wat doet dat maakt het toch allemaal veel ingewikkelder en minder verassing? Als ze het wil weten vraagt ze dat zelf maar aan anderen. Succes!
Ik kan het zo slecht inschatten via internet, maar is je schoon zusje het niet gewoon vergeten en kwam ze erachter dat de rest van de familie ook niet veel heeft gedaan? Misschien wilde ze voorkomen dat er dan teveel werk opeens op jullie schouders terecht zou komen? Je hoeft haar natuurlijk niet alles laten te bepalen maar het is denk ik wel leuk als er iets komt voor het bruidspaar. Je geeft al aan dat het jou anders best saai leek.
Idd, zonder stukjes is zo´n avond natuurlijk saai! Maar waarom is daar een avond bij elkaar komen voor nodig? Iedereen kan toch prima zelf een stukje verzinnen en dat dan doorgeven en wij kunnen dat dan inplannen. Kzei ook al van: wij dachten dat niemand een stukje wilde doen omdat er geen reactie van jullie kant kwam. Zegt ze: Ja ik heb juist veel ideetjes. (Mail of zeg dat dan! Moet je nu mee aankomen zeg...) Maar goed, dat wil ik dan wel door de vingers zien, ga daar niet over doorzeiken ofzo. Maar ik snap het nut van een avondje bij elkaar komen daarover niet zo eerlijk gezegd. Het is toch niet leuk als iedereen al van elkaar weet welk stukje gedaan wordt? Kijk, als je met elkaar idd een lied doet ofzo, dan is het natuurlijk logisch! Dat moet je met elkaar bespreken. Wij hadden eerst ook het idee om wat met elkaar te doen (mn schoonmoeder had het idee verzonnen en wij voorgelegd aan de rest) maar dat werd allemaal vd baan geschoven. Vandaar dat ik nu ook zoiets heb van: regel het dan allemaal zelf maar hoor! Daggg ik heb mn plicht gedaan! Wij regelen al zat voor die trouwerij! Alleen al omdat zij (en mn schoonmoeder) perse willen dat ik zo´n avond regel, zou ik het al niet doen Klinkt heel hatelijk, maar vind het gewoon irritant dat ze dat mij opleggen zeg maar. Wij zijn samen met nog een stel ceremoniemeester (broer en schoonzus vd bruidegom) en die vonden het ook vreselijke onzin! Die willen ook geen ´pottenkijkers´ want daar is het mn schoonzus en mn schoonmoeder gewoon om te doen, dat weet ik gewoon! Mn schoonmoeder zit ook constant van: heb je dit al geregeld, denk je aan dit, denk je aan dat! JAHAA allemaal al geregeld!! Tis goed bedoeld natuurlijk, maar irritant is het wel! Wie heeft het wel van te voren gehad, zo´n avond? Hoe lang van tevoren als ik vragen mag? Wat bespraken jullie allemaal tijdens zo´n avond?
Misschien aangeven dat jullie het zelf te druk hebben voor zo´n avondje maar dat je het goed vind als ze kijkt of ze met de familie nog wat kan organiseren. Daarbij kan je natuurlijk al grenzen stellen als max 5 stukjes niet langer dan 5 minuten etc (of wat je eisen ook mogen zijn) plus een (voor deze éne keer een uiterste) datum waarbij jullie het nog kunnen verwerken in het programma. Zo hou je het zelf nog wat in de hand en kan schoonzus zich met familie nog uitleven.
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo raar van je schoonzus. Als familie zijnde is het toch niet raar om samen te komen en dingetjes af te spreken? Over de rest van de avond hoeft ze verder niets te weten, maar om evt samen een stukje te doen is toch niet raar. Hier zijn mijn man en ik ook ceremoniemeesters van mijn schoonzusje. Ook wij zijn al bij de broer van de bruidegom geweest om het één en ander door te nemen. Waaronder een feestgids etc. Het wil toch niet zeggen dat de ceremoniemeesters dat alleen moeten doen/regelen. De gedachten dat het omdie en die reden is en dat je daarom bepaalde dingen eigenlijkniet wil dat vind ik raar. Je kan het jezelf ook moeilijk maken
Ik vind het idee van je schoonzusje helemaal niet raar! Het is toch juist leuk om met de hele familie een leuk stukje te bedenken? De voorpret op zo'n avond is vaak geweldig, hahaha! Lijkt mij 100 keer leuker dan dat iedereen maar apart een stukje doet, nee, de hele avond stukjes kijken, dát lijkt mij pas 'boring'! Dan liever 1 supergaaf stukje van de hele familie en de rest lekker feesten op de muziek van band of dj
ik lees in de post van ts toch echt dat het niet zozeer alleen gaat om een stukje doen, maar om het feit dat de schoonzus precies wil weten wie er allemaal een stukje doet en wat die allemaal doen. Er stond ook in dat ze vind dat er veel dingen geregeld worden zonder dat zij daar iets vanaf weet. Tja, dat is toch echt aan de ceremoniemeesters. Je moet ook niet alles met veel mensen willen regelen, dat komt nooit goed. Het bruidspaar heeft toch niet voor niks gepaalde mensen die opdracht gegeven, anders hadden ze wel gezegd: regel maar wat, we zien het wel.
Haha we wilden juist 1 groot stuk met de familie doen, dat leek ons leuk, maar dat werd dus de grond ingeboord. Daar had niemand zin in, ze hadden wel wat beters te doen... Ik vind zo´n avond ook prima, maar als iedereen toch al weet welk stukje ze gaan doen, dan heeft het toch weinig nut zeg maar? Dan is het meer voor de gezelligheid, maar meer niet. Terwijl we elkaar nog vaak zat zien voor die tijd ivm verjaardagen, familiereunie enz. En nee, tuurlijk hoeven wij de feestgids niet alleen te maken. Gelukkig niet! Maar wij hebben al 3 mails gestuurd, met daarin de vraag of ze leuke foto´s, anekdotes enz wilden sturen naar ons voor de feestgids (1,5 maand de tijd) en daar reageert die schoonzus helemaal niet op. (de rest gelukkig wel!) Dan is het toch vaag dat ze dat nu wél tijdens een avond wil bespreken. Vind het gewoon allemaal zo krom. Wij hadden de feestgids al af kunnen hebben, en nu opeens wil ze dat er nog een avond komt zodat we nog dingen kunnen bespreken die daar in kunnen. Komt ze een beetje te laat mee hoor... Als zij zo graag zo´n avondje wil hebben, dan organiseert zij dat toch lekker? Tenminste, zo denk ik dan hoor! Maar mn schoonmoeder en zij willen dus echt een avond waarin alles wordt besproken, ook de dag! De praktische dingen mogen ze best weten, maar sommige dingen vinden we gewoon leuk om voor onszelf te houden! (bijv. ballonnen op laten na gemeentehuis, k noem maar wat, dat zien ze dan wel! toch?) Ik hoef ze toch niet overal verantwoording van af te leggen? Wij zijn gevraagd als ceremoniemeesters.... Maar jullie vinden dat ik haar gewoon maar (weer) gelijk moet geven?
Sorry, heb het niet helemaal goed gelezen blijkt maar weer Wat een stukje 'doen' op de avond betreft, blijf ik er bij dat het juist leuk is om dat samen te doen. Maar dan zou ik dat bijvoorbeeld wel van jou uit laten gaan om een avond te plannen en duidelijk aan te geven dat het daarvoor is. Stukjes voor in de feestgids kan iedereen in principe natuurlijk zelf maken, alhoewel sommige mensen daar misschien wel wat hulp bij kunnen gebruiken , maar dat hoeft niet persé op zo'n avond. Soms komen trouwens wel heel leuke verhalen van vroeger naar boven op zo'n avond, kun je dan natuurlijk wel weer wat mee in de feestgids ...
Tulip, ja dat bedoel ik idd! Zij wil zich graag overal in mengen, en met alles bemoeien! En daarom ben ik (en het andere ceremoniemeester stel) zo huiverig voor zo´n avond. Iedereen heeft weer een andere mening, die wil het zus, die wil het zo. Wij zijn niet voor niks ceremoniemeesters denk ik dan.... (kdenk eerlijk gezegd dat het misschien ook een stukje jaloezie is omdat wij uitgekozen zijn door het bruidspaar, en niet zij! Maar dat laat ik even in het midden) Kijk, ik wil best horen wie welk stukje doet enz. Maar heb gewoon geen zin om me te laten uithoren en dingen te verklappen. En wij weten nu al dat het daar op uitdraait.... Dus wat kunnen wij nu het beste doen? 1. een avond organiseren ALLEEN over stukjes en feestgids (maar waarschijnlijk wel het hemd van het lijf gevraagd gaan worden) 2. geen avond organiseren en uitleggen waarom..?
Hahaha, en nu post ik weer, maar heb ik jouw voorgaande bericht net gemist ... Ik begrijp je nu helemaal, je bent er maar klaar mee zeg! En wat je het best kunt doen? Ik denk dat jij je schoonfamilie het beste kent. Wat denkt je man/vriend er over? Het is natuurlijk zijn familie.