Ceremoniemeesterdilemma, wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anniej, 8 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anniej

Anniej Actief lid

19 dec 2007
    265
    1
    16
    @Felice, ja daar heb je wel weer gelijk in, dat er leuke verhalen naar boven komen!

En ik denk dat áls we zo´n avond gaan organiseren, dat we van tevoren héél duidelijk moeten zijn dat het die avond alleen daar over gaat, en niet over het verloop vd dag!
    Gewoon dan maar niet op ingaan op zo´n avond....

Mn schoonmoeder kwam pas trouwens met nog een idee om met z´n allen een stukje te doen. Ze vroeg aan ons of wij dat wilden regelen. Hmm...ik had er eigenlijk niet zo´n zin in, kan ze ook makkelijk zelf regelen, wij hebben al zat te regelen! Maar goed, manlief wilde het evt wel doen. Gevraagd aan de rest vd familie, maar die hadden er geen zin in. Maar nu kijkt ze ons er weer op aan dat wij niks doen.....
    Ook zoiets!! (ff offtopic sorry)

2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.437
    113
    Hm, als je de avond zelf organiseert kun je de 'regie' waarschijnlijk het best zelf in handen houden!

Een uitleg via telefoon of mail zal waarschijnlijk door de hele familie uitgebreid besproken en opgeblazen worden.

Dan zou ik denk ik toch voor een avond gaan.

Kun je het misschien zo regelen dat iedereen bijvoorbeeld vroeg op de avond bij jullie komt en dat je zelf iets afspreekt met goede vrienden later op de avond (die van de situatie af weten ;)) zodat je zeker weet dat het niet tot diep in de nacht duurt :cool:

3. Anniej

Anniej Actief lid

19 dec 2007
    265
    1
    16
    Haha nu liep ik jouw bericht weer mis...

Ik vind het gewoon lastig. Het andere ceremoniemeester stel vinden het ook klinkklare onzin om zo´n avond te doen, hebben ze vanaf dag 1 al geroepen. En dat vind ik dus ook.
    Mn man heeft zoiets van: nou als hun dat graag willen dan doen we dat maar (terwijl hij het ook onzin vind hoor, maar doet het meer voor de lieve vrede zeg maar)

Maar als wij zoiets niet gaan regelen wordt ik er denk voor op aangekeken door schoonzus en schoonmoeder....dan komen er weer praatjes! Heb ik dus geen zin in!!
    Dus omwille van hen zou ik dus zo´n avond nog gaan regelen ook (te erg voor woorden eigenlijk maarja). Misschien moet ik het morgen maar eens even bespreken met dat andere stel. (weet zeker dat ze het niet willen, maar dan kan zij dat misschien beter tegen mn schoonmoeder zeggen en uitleggen dan dat ik dat doe)

4. Anniej

Anniej Actief lid

19 dec 2007
    265
    1
    16
    Jaa ik ben bang dat het dan idd door mn schoonzus en schoonmoeder uitgebreid besproken gaat worden.....(het zijn er namelijk 2, roddelen kunnen ze als de beste!)

Dus denk toch maar een avondje organiseren (hebben zij hun zin) en gewoon mond op slot houden wij! Puur over de stukjes praten en meer niet....

5. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.437
    113
    (best kans dat jij nu net een bericht plaatst, hahaha)

Het andere stel is geen directe familie???
    Als je geen avond houdt, zou ik hun inderdaad dit laten meedelen aan je schoonfamilie. Zij staan er dan toch even net wat verder af! (en dat voorkomt hopelijk weer een boel gezeur ...)

6. Anniej

Anniej Actief lid

19 dec 2007
    265
    1
    16
    Ja idd! Hun zijn idd geen familie van ons maar familie van de bruidegom. Die familieleden bemoeien zich gelukkig verder nergens mee!

Dus als we zo´n avond niet doen, dan laat ik hun dat idd meedelen! Want hun waren daar vanaf het begin af aan al zo op tegen zeg maar (omdat ze deze familie natuurlijk wel kennen door verjaardagen enz)

het blijft lastig! Straks nog eens even met manlief er over hebben en morgen met het andere stel!
    Zo lastig zulke dingen...khoud het liefst iedereen te vriend maar moet echt leren om voor mezelf op te komen! (bij mn schoonzus dan, zij heeft al vaker gezorgd voor tranen bij mij, omdat ze zo over me heen loopt)

7. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Probeer samen met je man van te voren af te spreken wat er kan en wat er niet kan. Bijvoorbeeld wanneer kan er op de dag een stukje worden ingelast etc. Als dat dan bijv tijdens de maaltijd is dan zeg je op het avondje dat er dan tijd is. Je hoeft echt de rest van het programma niet te verklappen. Zorg gewoon dat je grenzen hebt en de leiding houdt.

8. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ik zou je schoonzus en schoonmoeder mailen dat jullie het al druk zat hebben en dat als ze als 'gezin' wat voor de bruiloft willen doen, je met liefde meedoet, maar niks organiseert. De familie klinkt groot genoeg dat iemand anders dat best kan regelen. En dan voet bij stuk houden, jullie kunnen niet alles organiseren.

9. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Helemaal me eens!

10. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    laat anders die familieleden zonder jullie afspreken, kunnen ze prima bespreken welke stukjes ze gaan doen, en dat vervolgens aan jullie terugkoppelen voor het inplannen.

En feestjes zonder stukjes.. maak er steeds meer mee, en ik vind het best fijn, dan is het gewoon een doorlopend feest welke niet onderbroken wordt.

Deel Deze Pagina