Lieve mensen, Op 19 december onze eerste echo gehad. Toen 7 weken zwanger van een tweeling. Ik maak me alleen een beetje zorgen. Ik heb vrijwel geen honger en ben eerst ongeveer 800 gram aangekomem en nu 409 gram afgevallen. Ik ben ook ontzettend moe en heb vrijwel geen energie. Moet ik me orgen maken om de babys?
Ik heb geen idee hoe dat bij een tweelingzwangerschap is maar ik ben in het begin van mijn eerste zwangerschap 10 kilo afgevallen mede door weinig honger hebben. VK zei dat dit geen kwaad kon (tenzij je al ondergewicht hebt natuurlijk) en dat de baby (of in jouw geval baby's) pakt wat hij/zij nodig heeft. Ik was in het begin dan ook heel erg moe, dit komt daar ook door omdat er weinig overblijft voor jezelf. Uiteindelijk ben ik gewoon gewicht aangekomen en heb een kerngezonde dochter gekregen. Ik denk niet dat je je druk hoeft te maken maar gewoon eten wanneer je honger hebt, gezond eten en e.v aanvullen met zwangerschapsvitaminen. Sowieso even aangeven bij je VK en in de gaten houden!
O gelukkig, zal het 8 jan bespreken met de gyn. Ik heb zelf al geen onder gewicht. Dus maar even afwachten. Bedankt voor je reactie!
No worries!! Wil niet lullig doen maar je hebt het hier over een paar honderd gram. Een flinke keutel weegt al meer. Voor het zelfde geld had je nog een flinke drol in je buik toen je meer woog En al ben je wel die paar gram afgevallen. Dat maakt nog niets uit. Het is belangrijk dat je vocht binnen krijgt. Zelfs als je alleen cola binnen houd is er nog niets aan de hand. Ik spuugde van alles uit en kon alleen ongezonde meuk als cola binnen houden. De gyn zei dat zolang ik dat wel binnen hield ik niet bang voor uitdroging hoefde te zijn en dat gezond eten en drinken dan later wel weer zou komen. Nou, en dat klopt. Inmiddels eet en ik drink ik weer gezonde dingen. Ik ben in de eerste maanden een kilo of 6 afgevallen door het kotsen en geen trek hebben. Ik ben ook zwanger van een tweeling, nu 23.3 week. En gisteren heb ik nog een goede echo gehad. Misschien een tip om je weegschaal weg te smijten? Kun je jezelf ook niet bang maken met die paar grammetjes
Oh ja: en geen energie hebben hoort er ook echt bij!! Ik ben van een actieve, veel aan sport doende chick, veranderd in een luie donder. Heb bizar weinig energie. Slik je ijzertabletten? Volgens mijn is dat standaard bij tweelingzwangerschappen.
Geen zorgen, komt vaak genoeg voor. Je hoeft de eerste welen niet aan te komen en zelfs afvallen is heel normaal. Je hebt misschien minder eetlust en je lijf verbruikt even behoorlijk veel extra energie. Gefeliciteerd met die twee kleintjes in je buik. Spannend maar ook genieten!
Heb me tot nu toe nog niet gewogen.. Zolang je maar blijft drinken.. Ziekenhuis weegt mij overigens ook niet.. En uiteindelijk kom je heus wel aan.. Het gaat hard met 2 frummeltjes! No worries Ik zou dus alleen aan de bel trekken, als je niks meer kan binnen houden.
No worries. Ik viel tot 12 weken een paar kilo af, en die zitten er nu weer driedubbel en dwars aan...
O gelukkig, nee slim geen ijzertabletten. Heb met 7,5 week een vroege echo gehad ivm lichte bloeding. Toen zagen we twee vruhtjes met twee mooie kloppende hartjes. 8 jan tweede echo. Hoop dat met beide kleintjes dan allesnog goex is. Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben met weinig eetlust en energie. En wat gewicht betreft, we zullen zien zal vast wel een keer aankomen . Bedankt voor jullie reacties!!
Ik heb uiteindelijk ook geen ijzertabletten gekregen. Mijn internist hield mijn ijzer al jaren in de gaten en ik kreeg van hem al jaren ijzerinfuzen. Maar omdat mijn ijzer voor de zwangerschap steeds ineens stijgende was mocht ik het onder controle van de internist gewoon aanzien en eventueel later nog starten met ijzer. Maar volgens mijn gyn was het normaliter wel standaard om het te slikken, net als hoger gedoseerde foliumzuur. Krijg je die nu wel (5 milligram ipv 0,400). Anders zou ik echt ff contact met je gyn opnemen om een recept voor beide te vragen. En echt het aankomen gaat ongetwijfeld ook bij jou goedkomen. Ik heb vanmorgen voor het eerst mijzelf weer ff op de weegbrug gezet en ben inmiddels 5 kilo boven mijn startgewicht (van voor mijn spugen en slecht eten). Dus al met al ben ik nu al aardig wat aangekomen Ach, gelukkig had ik niet al te veel reserves hihi. Nu hoop ik maar dat na mijn bevalling ik een beetje vlot die extra kilo's weer kwijt ga raken hihi. Maar dat komt vast wel goed met straks een bijna 4 jarige die naar school gebracht moet worden én weer opgehaald moet worden en daarnaast uiteraard de zorg (en borstvoeding) voor de tweeling
Haha maartje84, met dat afvallen komt het dan inderdaad vast wel goed. Ik slik foliumzuur en neem multi vitaminen. Heb toen ook bloed laten prikken op vitaminen, ijzer en foliumzuur omdat ik ook onder behandeling sta van de internist voor de ziekte van crohn. Alle was toen goed. Dus ga ervan uit dat dat nu ook zo is. Ik eet wat ik kan, maar meer ook niet. Als ik meer eet word ik misselijk. Zal het er in ieder gaval met de gyn over hebben.
Ik heb speciale foliumzuur gekregen van de apotheek met een hogere dosis dan die je normaal bij de drogist koopt. Ik hoef alleen maar 1mg per dag te slikken. En dan de hele zwangerschap door. Hier wegens bloedarmoede ook ijzerpillen. Vraag het gewoon even tijdens je volgende controle. Better safe then sorry. En gefeliciteerd met je zwangerschap, het is onwijs bijzonder om een tweeling te mogen dragen!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben ook zwanger van een tweeling! 16 weken nu Ben vanaf week 5 tot 15 veel misselijk geweest en vaak moeten overgeven.. Hierdoor ook wat afgevallen. En ik heb al een laag gewicht van mezelf dus zat er ook wel over in. Nu gaat het sinds een week langzaam aan beter en kan ik veel meer eten binnenhouden en is mijn gewicht in stijgende lijn, gelukkig! Ik heb overigens van de gyn. wel ijzertabletten en hoge dosis foliumzuur gekregen.