Rond de 30 weken zwanger naar Thailand?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door nana33, 8 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Beste verloskundige,

Voor we wisten dat we (eindelijk) zwanger waren hebben mn man en ik mijn stiefzoontje beloofd op vakantie naar Indonesie te gaan deze zomer (hij vind Azie helemaal geweldig). Als alles goed gaat ben ik dan +- 30 wkn (28 heenreis, 30 terugreis). Nu vind ik Indonesie niet zo'n fijn idee ivm buiktyfus, de algehele slechte hygiene en de staat van de gezondheidszorg, maar omdat ik het ook zielig vind om mn stiefzoontje z'n vakantie helemaal af te pakken dacht ik als alternatief aan een rustige strandvakantie in Thailand. Er is daar geen buiktyfus, de ziekenhuizen zijn stukken beter, maar het is natuurlijk wel heet en vochtig. Het idee is dan dat we het vrij relaxed en luxe gaan doen, zodat ik zonodig in de schaduw op een bedje kan relaxen met een boek terwijl mn man en stiefzoontje hun (sportieve) ding kunnen doen. Wat vind u is dit een onverstandige vakantiekeuze voor zo laat in de zwangerschap en wat zijn precies de risico's?
    Alvast hartelijk bedankt!

groetjes,
    Nana

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Nana.

Het is een goede oplossing.
    Informeer bij je apotheek welke vaccinaties je moet en welke mogen in de zwangerschap.
    En laat de mannen inderdaad op uitstapjes gaan en jij lekker relaxen in de schaduw.
    Let goed op hygiëne en natuurlijk het voedsel.
    Neem jou zwangerschapskaart mee en zorg voor een fit to fly verklaring, deze kan de verloskundige voor jou maken, (deze mag niet ouder dan een week zijn.)
    En informeer bij de vliegmaatschappij tot welke zwangerschapsduur ze zwangeren meenemen.

Groetjes Ineke.

3. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Ineke: Bedankt voor de reactie en de tips! Ik heb gelukkig alle vaccinaties al van een vorige vakantie, dus dat scheelt alweer.
    Ik ben in ieder geval heel erg blij om te horen dat zo'n vakantie niet onverantwoord is rond de 30 weken! (En man en stiefzoon des te meer, haha)

Groetjes

Deel Deze Pagina