Hoi! Ik heb morgen de 20 weken echo. Nou heb ik al weken last van harde buiken, m'n vk neemt me niet heel serieus. Zegt dat het bij een 2e nou eenmaal zo vroeg al kan en veel voorkomt bij een 2e zwangerschap. Ik ben er niet gerust op, gezien m'n dochter 5 weken te vroeg geboren is. Ik kwam toen met gebroken vliezen aan in het ziekenhuis waar ze zeiden: zo je hebt behoorlijk last van harde buiken of niet? Maar ik wist niet beter, zoveel last had ik er onbewust van gehad. Ik dacht dat het er gewoon bij hoorde. Nu ben ik dus best we een beetje ongerust erover. Kan ik morgen bij 20 weken echo de echoscopiste zomaar vragen m'n cervix op te meten voor de zekerheid of moeten ze daar echt een soort 'verwijsbrief' voor hebben? En moet zon meting altijd inwendig gebeuren?
Vragen kan altijd! Nee heb je, ja kan je krijgen . Bij mijn zwangerschap waren ze het steeds 'vergeten' op te meten (wist ik veel dat dat er bij hoorde bij een meerling, was m'n eerste zwangerschap), en bleek ik bij 25 weken opeens al een verkorte bmh te hebben. Bij mij werd het met zo'n inwendig echo-apparaat gemeten, dus voel je vrij weinig/niets van. Zou gewoon je gevoel volgen hoor!