slapen?

Discussion in 'Prematuur' started by Iris86, Aug 31, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    2,083
    295
    83
    Emmeloord
    Hi allemaal,
    Ik vroeg me iets af...
    L slaapt heel erg moeilijk in de avond en nacht. Ze word al 2 maanden elke 1 a 2 uur wakker. Dit begint rond 22.00 uur. Ze huilt erg, wil vaak drinken. Ik dacht eerst dat de borstvoeding niet genoeg was. Dus krijgt ze nu pap in de late avond. Maar ook dat hielp maar voor 2 dagen... Dus dat is het geloof ik niet. Ze huilt heel hard en is moeilijk te troosten. Ze ligt nog bij ons op de kamer want anders word haar zusje er wakker van, die slaapt op een voeding na door.
    Is die iets wat ook voor prematuren kindjes kenmerkend is?
    En hebben jullie nog tips die ik zou kunnen proberen, want papa en mama zijn best wel moe inmiddels....

Voor de reflux heeft ze medicijnen, bedje staat schuin, voeding hebben we al aangepast. Geen koorts/ pijn te merken. Ze is gecorrigeerd 10 maanden.
    merk geen verlatingsangst. Speen wil ze vaak niet hebben.
    Overdag heel gezellig en kletsen, geen achterstanden. En slapen gaat prima.

Gr Iris

2. iertje86

iertje86 Actief lid

Jan 19, 2010
    117
    0
    0
    Was bij mijn dochter ook zo. Kwam door de reflux, na start met medicatie was dit over.

Mij vielen wel 2 dingen op, dochter slaapt slecht als het stil is... Ze zijn in ziekenhuis altijd geluid gewend em snachts thuis is het stil. Wij hadden heel zachtjes een radio aan in het begin en nu gewoon een klok die tikt opgehangen, ook een klein lampje scheelt soms.

Overdag slaapt onder meisje op haar rug, maar snachts liever op haar zij. Liefste wil ze op haar buik, maar dat durf ik echt niet.

3. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Mijn prematuurtje is nog maar een maand oud, maar is ook met name snachts wakker, onrustig en uit de borst drinken verzadigd niet.

Of het kenmerkend is weet ik niet. Mw. Moet en mag nog een ritme vinden natuurlijk, ze is zo jong.

Wat bij mijn neefje heeft geholpen bij het "inslapen " is de tranquil turtle. Een schildpad met licht een snoezel muziek. Na zo'n 20 min schakelt hij automatisch uit. Waarvoor je dus niet hoeft te storen op de slaapkamer.

4. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    2,083
    295
    83
    Emmeloord
    Misschien is het genoeg geweest om te schrijven... We hebben drie goede nachten gehad:)
    Ze pikt de fles met pap. We hebben eerst met borstvoeding en Brinta gedaan en toen met soja melk en Brinta. En nu kunnen we al twee schepjes melk er bij doen. En ze slaapt beter. Ze doet ook ineens allemaal nieuwe dingen. Misschien is het wel een sprong geweest in vombi met honger/ verlatingsangst oid.
    Hopelijk zet dit nu door

Share This Page