(Cervix)slijm vraagje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door daze, 19 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daze

daze Lid

11 jan 2009
    23
    0
    0
    hallo Allemaal!

ik ben nu 10 dagen overtijd, maar ik test steeds negatief. Ik heb vanochtend nog getest en die was dus nega. Ik heb nu sinds gisteren ineens veel wit slijm, volgens mij cervixslijm. Dit heb ik nooit eerder gehad voor de menstruatie. Of tenminste niet in een hoeveelheid dat het opvalt.

Weet iemand van jullie wat ik hiervan denken moet? Is het mogelijk dat het iets met een mogelijke zwangerschap te maken heeft of moet ik er nu op rekenen dat mijn menstruatie er aan zit te komen?

Alvast bedankt :D

2. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    lijkt haast dat je ei is gesprongen, maw dat je nu in je vruchtbare periode zit.. zo lijkt het tenminste..

3. daze

daze Lid

11 jan 2009
    23
    0
    0
    Ja maar dat lijkt me vreemd :( Ik ben al 10 dagen overtijd, dus zit eigenlijk meer te wachten op mijn menstruatie. Dan kan ik nu toch geen eisprong meer hebben? :(

4. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    hoeveelste ronde zit je in en wat is normaal gesproken je cyclus?, misschien heb je een vet lange.. zie ik wel vaker op dit forum..

5. daze

daze Lid

11 jan 2009
    23
    0
    0
    Dit is ronde 11, en ik heb nog nooit een cyclus gehad langer dan 40 dagen. Normaal is het 32-33 dagen. Ik heb in het jaar dat ik het bijhoudt 2 keer 1 van 40 dagen gehad. Maar daar ben ik nu ook al overheen. Heb trouwens ook nooit de pil gebruikt, dus daar kan het ook niet mee te maken hebben.

Vind het echt heel vreemd eigenlijk. Maar als ik nu dus vruchtbaar zou zijn, dan duurt het wachten nog 2 extra weken. :( Oei, dat zou wel een hele lange ronde zijn dan.

6. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    mm jeetje lastig.. misschien dat je ongi er aan zit te komen dan? ook omdat je uitschieters hebt tot 40 dagen..

echt heel lastig om te zeggen..sorry

7. daze

daze Lid

11 jan 2009
    23
    0
    0
    In ieder geval bedankt voor je antwoord! :D

Ik denk dat er niks anders op zit dan wachten.... Of misschien dat iemand dit herkend?

8. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik heb dit ook wel vlak voor mijn menstruatie.
    Het is trouwens geen cervixslijm (dat is doorzichtig, en je kan er draden van trekken), maar "normale" witte afscheiding.

9. Medde

Medde Lid

8 jan 2009
    55
    0
    0
    Hi, ik ben net zwanger, echt heel pril, maar ik moet wel zeggen dat ik dit 'slijmverhaal' herken; heb ik nooit eerder gehad. Klinkt misschien vies maar ik voelde het echt 'lopen', gisterenavond was het echt heel erg, nu minder.... misschien is het dus ook bij jou een teken. Heb je andere kwaaltjes? Ik had al 2 weken zware en gevoelige borsten.

10. daze

daze Lid

11 jan 2009
    23
    0
    0
    Hey!

Bedankt voor de antwoorden! :D Ik dacht dat het hetzelfde was als cervixslijm, maar dat is het dus niet. Ik heb dit voor een menstruatie nog nooit eerder gehad, dus daarom vond ik het ook vreemd. Ook in combinatie met mijn overtijd zijn.

@ Medde: Gefeliciteerd! :D Hoop dat mijn slijmverhaal ook met hetzelfde te maken heeft! :) heb in het weekend wel 2 keer overgegeven zonder reden. Alleen ben ik niet echt misselijk geweest. Moet wel vaak plassen, maar dat heb ik ook wel vaker gehad. Het is dus allemaal heel vaag, en durf er ook niet te veel van te verwachten. Ik voel het dus inderdaad ook lopen (sorry, ik weet dat het etenstijd is ;) )

Ik blijf nog even op het wachtbankje zitten.

11. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Ik had het bij mijn zwangerschap ook hoor!
    Ik had er nog nooit last van gehad en ineens was het er.
    Klinkt hoopvol bij jou.

12. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland
    Had je slijmverlies in het prille begin van je zwangerschap? Ik herken dit verhaal ook maar al te goed. Misschien kunnen jullie mij een beetje helpen. Sinds vorige week maandag buikkrampen die naar mijn rug uitstraalden, slijmverlies... volgens mijn berekening donderdag / vrijdag eisprong gehad, de hele week geklust. Nu na die eisprong ( bijna een week geleden ) nog steeds last van buikkrampen, rugklachten en veel slijmverlies... op de dagen van de eisprong bijna niks . Vanaf gisteren braderige ogen en vermoeid, vanmorgen voelde ik mij zo raar! Normaal is het hup hup bedje uit en aan de slag, maar nu val ik over mijn eigen voeten bah, en ik moet nog zoveel doen vandaag :rolleyes:

Kan iemand mij misschien uitleggen wat dit kan betekenen....

Zoals jullie zien zit ik een aantal dagen voor mijn NOD.

13. isabel82

isabel82 Fanatiek lid

15 aug 2008
    1.199
    0
    0
    roermond
    hoi hoi

ik heb hier ook een topic over miss dior
    innesteldag roze veeg
    heb al sinds de innesteling kramp temp blijft mooi op 37,3 spugen pijnscheuten soms naar achter naar de rug, spugen noem maar op
    ik mag zelf over 3 dagen testen

liefs isabel

14. fanny1980

fanny1980 Actief lid

20 jan 2009
    230
    0
    0
    Hoi Daze!

Ik herken je verhaal.
    Toen ik in verwachting was van mijn dochter had ik vlak voor en op mijn nod gewoon last van menstruatiepijn en ontzettend veel witte afscheiding.
    Elke keer dat ik dat voelde, holde ik naar de wc, omdat ik uiteraard dacht dat mijn menstruatie was gekomen, maar deze bleef echter uit...
    Dit kan dus wel degelijk wijzen op een zwangerschap!

Groetjes Fanny!

15. JesJo

JesJo Lid

4 jan 2009
    37
    0
    0
    mama
    Noord-Brabant
    Hallo,

Wij proberen zwanger te worden. En nu had ik gisteravond toen ik naar de wc was geweest zo'n hele lange taaie slijmdraad onder aan hangen, Klinkt lekker fris, he! Kennen jullie dit?

Groetjes Jessica.

16. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland
    Hoi isabel82,

Dank je om mij die tip te geven om die topic van jou te lezen. Ik ben er net geweest, alleen ik herken die roze veeg niet ( of dit gaat nog komen ) Voor mij is het vaak onduidelijk waneer die innesteldag plaats vind, kan zijn dat het ook per vrouw verschillend is.

Vervelend voor je dat je zo beroerd bent! Nee, echt misselijk ben ik gelukkig niet, het zijn meer van die vlagen, die gaan weer over als ik een kleinigheidje eet of drink. Hoe voel je je vandaag? laat ons iets weten hé als je positief test... je mag iets eerder testen als ik, ppfff van dat wachten krijg ik de creeps :rolleyes:

succes met zwanger worden!

17. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    @jesjo : dit slijm betekend dat je vruchtbaar bent, en je ei eraan zit te komen :)

@daze: ik dacht ook nu mijn NOD te hebben, maar ook ik heb (waterige) afscheiding.... Heb een zwtest gedaan, maar negatief. Wel een ovutest gedaan voor de grap, deze was eergister licht positief?! HUH? Terwijl ik nu mijn NOD eigenlijk zou moeten hebben..

*ik wacht me je mee*

18. JesJo

JesJo Lid

4 jan 2009
    37
    0
    0
    mama
    Noord-Brabant
    Hoi Florida13,

Ik geloof niet dat dat betekent dat het eitje komt, want ik moet volgens mijn cyclus volgende week al ongesteld worden. Dus dan kan die slijmdraad dat toch niet betekenen?

19. fanny1980

fanny1980 Actief lid

20 jan 2009
    230
    0
    0
    Hee JesJo!

Dat heb ik dus ook, ik ben vandaag 1 dag overtijd en ik heb al sinds vorige week "vruchtbaar slijm" en ik kan maar nergens informatie inwinnen over wat dit evt. zou kunnen betekenen.
    Wel weet ik dat dit "vruchtbare slijm" is bedoeld om het mannelijke zaad naar de eileider te leiden rond je eisprong. Als je dit vruchtbare slijm onder de microscoop zou bekijken dan zie je een "varenstructuur" deze structuur is rond de eisprong als het goed is ook in je speeksel te vinden (zoek evt. op google "speekseltest") nou schijnt het zo te zijn dat als je zwanger bent deze "varenstructuur" aan houdt, en zo (lijkt mij dus) ook het vruchtbare slijm...
    Ik hoop dat je me nog volgt, maar wat mij betreft klinkt dit behoorlijk logisch!
    En zou het dus een goed voorteken kunnen zijn!

Groetjes Fanny!

20. JesJo

JesJo Lid

4 jan 2009
    37
    0
    0
    mama
    Noord-Brabant

Hoi Fanny,

Dankjewel voor je uitgebreide uitleg! Ik ben benieuwd! En heb je al getest?

Groetjes Jessica.

Deel Deze Pagina