Vraag over verstoorde cyclus

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Lita, Jan 28, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lita

Lita Actief lid

Mar 2, 2014
    385
    0
    0
    Beste vk,

Mijn cyclus is sinds dat ik meet als volgt:
    ma(10wk)- 29 - 32 - 31 - 41- ma(8wk) - 28 - 28 - 51 - 39

Ik ben bij de huisarts geweest tijdens die cyclus van 51 dagen maar die zei dat ze niets kon doen. Uiteindelijk een hele rare (lichte) menstruatie gehad. Alle zw testen trouwens negatief. Ook nu dus weer een langere cyclus en ook weer een hele lichte menstruatie die niet voelt als zodoende.

In november (n.a.v. de miskramen) uitslagen gehad van de testen op schildklier, antistoffen, etc en alles was ok. Ook zijn nav van de MA mijn eierstokken e.d. Vaak gezien op de echo en was nooit iets vreemds te zien. Ik ervaar geen stress, weeg al jaren 50kg, ben 28 jaar en niet ziek geweest...

Heeft het zin om met dit verhaal naar de gyno te gaan? Wat zou de reden kunnen zijn was deze lange cylussen?

Alvast bedankt voor de reactie.
    Mvg,
    Lita

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Lita,

alles wat ik kan bedenken is zo te lezen al onderzocht. En zwanger worden kun je wel, alleen het zwanger blijven lukt nog niet. Een gyn kan er nu ook nog niet zoveel aan doen ben ik bang, er is al veel onderzocht. Mocht het zo zijn dat het zwanger blijven straks nog niet lukt zouden ze eventueel injecties kunnen geven om de omgeving zo gunstig mogelijk te maken, maar daar weet ik het fijne niet precies van. Ze doen dat ook niet zomaar. Dat is wel een vraag die je bij de gyn neer kan leggen.
    En waarom je cycli zo onregelmatig zijn kan ik ook niet verklaren. Sommige vrouwen hebben dat nu eenmaal. Meer dan je best kun je niet doen en zo te lezen ben jij vrij stabiel qua relevante factoren.
    Ik duim met je mee. en laat de moed niet zakken hoor, want de kans dat een nieuwe zwangerschap wel goed blijft gaan is nog steeds het grootste!

Groetjes Brigitte

Share This Page