Dag lieve dames, Deze keer heb ik het zonder ovulatietesten moeten doen, wel heb ik de billingsmethode gebruikt, ik heb dus mijn slijm in de gaten gehouden (sorry!) Eergisteren was het best dikkig, rekbaar maar troebel... Gisteren was het heel dun en doorzichtig maar wel erg rekbaar, net eiwit. Vandaag is het witter, dikker maar nog steeds wel rekbaar. Betekent dit dat ik gisteren mijn eisprong heb gehad? Voor mij maakt dit nu wel erg veel uit, heb namelijk alleen de nacht van vr-za gemeenschap kunnen hebben met mijncman, ivm zijn reis naar het buitenland. Hoop dus dat het niet te vroeg was en mijn eisprong niet later dan vandaag
Nee. Je hebt eerst slijm en pas later eisprong als gister het rauwe eiwit was, is de kans groot dat de eisprong nog komt vandaag, morgen of overmorgen. Bij mij zit er tussen slijm en eisprong meer dan 48 uur. Gezond zaad blijft wel een tijdje leven gelukkig
Bij mij zat er bijna een week tussen vruchtbaar slijm en de daadwerkelijke eisprong...... dus hopen dat het zaad van je man sterk genoeg is om voort te bestaan mocht dit bij jou ook het geval zijn.
Hier de dag van eisprong erg veel slijm waar je draden van kan trekken. 2 dagen later is t weer droog en yoghurt achtig. Bij mij is de eisprong dus wel die dag
Vruchtbaar slijm kan tot 5 dagen voor de eisprong plaatsvinden. Het is dus niet te zeggen of dat bij jou komt op de dag van eisprong of 4 dagen voor de eisprong al. Hopelijk is het raak deze maand.
Hoeft niet hoor. Ik had altijd doorzichtig rekbaar cervixslijm tijdens mijn eisprong. Vastgesteld met temperatuurmethode. De ene keer was het 3 dagen doorzichtig rekbaar en doorzichtig t/m de dag van eisprong, daarna weer troebel en niet meer rekbaar. De andere keer alleen op de dag van de eisprong. Het zal bij iedereen verschillend zijn.
Ik heb ook even een vraagje. Aangezien jij overal verstand van hebt Ik heb dus nog helemaal geen afscheiding gehad tot eergisteren, heel waterig en klein beetje rekbaar. Kon echt maar 1 cm draad trekken. En gister weer ook zo waterig, maar voor mn gevoel iets rekbaarder. Maar moet je vruchtbaarslijm altijd rekbaar zijn en moet je echt altijd lange draden kunnen trekken? Of hoeft dit niet perse? Nu trouwens last van krampen in mn baarmoeder, misschien komt mn ei dan wel eindelijk?
Hmmm dan begrijp ik t al helemaal niet. Ik heb bv maar 1 dag vruchtbaar slijm gehad. Stel je hebt het 1 dagje maar en dan 4 of 5 dagen voor je eisprong dan is dat toxh niet handig? Ik lees juist overal dat vruchtbaar slijm helpt om zaadcellen in leven te houden en het vormt zwembanen die de zaadcellen dan helpen om bij de eileiders te komen.. wanneer je slijm dan weer dik wordt, dan komen de zaadcellen er moeilijk door heen. Is toch veel logischer om vruchtbaar slijm vlak voor je eisprong te hebben dan 4 of 5 dagen ervoor. Stel je hebt het 4 dagen van te voren een dagje,, bij alle keren sex na de dag dat je vruchtbaar slijm hebt, dan bemoeilijk het de zaadcellen om door taaie slijm heen te komen. Niet handig..
Nee zo werkt dat niet Hetgeen wat je verliest is "teveel" aan slijm. Dat betekent dus niet dat er geen vruchtbaar slijm meer is hoog bij je baarmoedermond en in je baarmoeder op de dagen dat je het verliest
Ik was niet echt slijm verloren. Ik heb 2 schone vingers naar binnen gestoken om t in de gaten te houden. Haalde er maar 1 dagje doorzichtig slijm uit. De dag ervoor en dag erna was het weer dikker en wittig
Sorry. Het kwartje valt nu pas. Je bedoeld uit de baarmoedermond verliezen naar de vagina, waar ik t dan uithaal. Ipv uit de vagina verliezen in je ondergoed