Zoals de titel al aangeeft, kan het kwaad dat ik 11 dagen na een positieve ovulatietest al ongesteld ben geworden? Ik temperatuur niet, dus ik weet niet wanneer mijn eisprong was maar als deze 2 dagen erna pas is gesprongen dan lijkt me een luteal fase van 9 dagen wel erg kort. Ik heb al 3 kindjes maar kan me van hen niet herinneren dat de lf zo kort was.
Ja dat kan, heb ik ook. Het is wel erg kort inderdaad. Bij mij wisselt het per ronde, ene ronde lf van 8, andere ronde weer van 11
Ik heb dat ook sinds ik met de pil gestopt ben. LF van 9 a 12 dagen. Gemiddeld is het 11. 9 en 12 zijn 1x voorgekomen. Voorheen had ik dit nooit en was het altijd 14 a 15 dagen.
9 dagen is officieel te kort, als je dat vaker hebt zou ik een keer progesteron op dag 7 laten prikken en evt utro nemen. Maar in principe zou dit echt geen zwangerschap in de weg moeten staan aangezien embryo meestal op dag 7 al innestelt en je lijf al op tijd seintje krijgt dat het bms in tact moet blijven en progesteron aan blijft maken.
Heb je het idee dat het daardoor langer duurt voordat je zwanger raakt of ben je daar niet bang voor? Vorige maand werd ik 12 dagen na positieve ovulatietest ongesteld dus is m'n luteale fase deze maand weer een dag korter geworden.
Ik ben pas 2 maanden bezig met ovulatietesten. Daarvoor heb ik nooit doorgehad dat het zo kort was dus weet ook niet of dat bij m'n andere kindjes ook aan de orde was. Vind het dan wel vroeg om hiermee naar een huisarts te gaan.
Ben je er ooit mee naar een huisarts geweest? Vorige maand had ik 12 dagen na de positieve ovulatietest m'n menstruatie en nu na 11 dagen al. Maar ben pas 2 maanden met ovulatietesten bezig. Wel al een paar jaar geen anticonceptie gebruikt, maar ook 3 kindjes op de wereld gezet
Gynaecoloog zei dat het geen probleem moest zijn. We hebben nu eerst een zaadonderzoek en als dat gewoon goed is ga ik toch twijfelen of het niet aan m'n lf ligt.
Bij mij is dat ook zo en heb bovendien korte cyclus (20-23 dagen) en toch vanzelf gelukt om zwanger te raken.