Menstruatie na miskraam

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Tylmare, Dec 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

Sep 24, 2014
    1,111
    333
    83
    Female
    Gastouder
    Amersfoort
    Hallo
    ik heb even een paar vraagjes omdat ik toch wat vraagtekens hebbij mijn cyclus na mijn miskraam.

8 november heb ik gehoord dat het hartje gestopt was met kloppen.
    10 november weeën gehad en 11 november het vruchtje verloren. (ik was iets meer als 8 weken zwanger)
    29 november een positieve ovulatietest gehad en op 10 DPO (afgelopen donderdag) begon ik 's avonds met bruin afvegen en is vrijdag mijn menstruatie (helaas) doorgebroken.

Als de ovulatietest klopte is mijn LF vrij kort geweest, is dit normaal na een miskraam? Of had ik een vals positieve ovulatietest?

Ook merk ik dat mijn menstruatie nu heviger is. Niet zozeer qua bloeding maar vooral qua pijn.
    Ik heb vooral vandaag (zaterdag) heel veel pijn in buik en rug, waarbij ik dat voor de miskraam alleen maar op de 1e dag had en nog niet eens de hele dag en zo hevig.

Een heel verhaal, sorry hiervoor.
    Ik hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken :)

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedenavond,

een cyclus kan na een miskraam echt even ontregeld zijn. Daardoor kan de LF korter zijn. Daarnaast kan het zo zijn geweest dat de ovulatietest vals positief is geweest. Na een miskraam kan het hcg is het lichaam nog wat langer aanwezig blijven. Dit kan ervoor zorgen dat de ovulatietest positief kan uitvallen.
    Inderdaad kan de eerste menstruatie na een miskraam heviger zijn. Het is als het ware een grote schoonmaak na de miskraam. Alle mogelijk achtergebleven restjes worden opgeruimd en dit geeft vaak meer pijnklachten. Succes!

Groetjes Monique

Share This Page