Even een inleiding, ik ben mama van twee kinderen en heb nu sinds februari 5 miskramen gehad en ben nu bij de FA. Bij het eerste bezoek heb ik een echo gehad en dat was allemaal goed, mooi eitje aan het rijpen en heb toen bloed moeten trekken. Hieronder staan de uitslagen die ik vanmiddag heb gekregen ( Op dag 14 had ik een positieve ovutest) mijn cyclus waarde op dag 12 hcg lager dan 1,2 ( uitsluiten van zwangerschap) progesteron 0,60 LH 6,8 tsh 1,4 FSH 3,3 prolactine 9,2 Ik ben helemaal niet thuis in deze waardes, de dokter zei dat het goed was, maar meer dan dat ook niet. Heb de uitslagen uiteindelijk losgepeuterd bij de assistent. Even voor mijn gemoed, zijn deze waardes echt wel goed of denken jullie van hummm. Overigens zit ik nu vandaag op dag 24 en heb ik bloed moeten prikken voor hcg en progesteron. Nu moet ik volgende week terugkomen, omdat ik nu tegen het einde van de cyclus ben en met de uitslagen van vandaag een behandeling verder wil bespreken en starten. Hij zei dat mijn waarde van de progesteron nu na de eisprong minstens 20 moet zijn maar liever hoger dan 30. Wie heeft een beetje een idee wat goed is en niet
Ik weet niet alles, maar wiki wel; Human chorionic gonadotropin - Wikipedia, the free encyclopedia Hier staat erg veel over het Hcg hormoon en hoe hoog ie moet/kan zijn. Over de FSH: dit is volgens mij wel een handige site: De San - Memoboek 2007- FSH Ennn last but not least, Prolactine kun je ook weer op wiki vinden: Prolactin - Wikipedia, the free encyclopedia Daar zie je halverwege de pagina ook de waarden staan Ik ben geen arts, (wel verpleegkundige) dus ik kan je niet precies vertellen wat voor jou normaal is en wat niet. Maar als je dat graag wilt weten zou ik toch even blijven doorzeuren bij je arts! Als het goed is kan hij/zij je dat gewoon uitleggen, dus laat hem/haar dat gewoon doen ook al lijkt het alsof het irritant is. Het is jouw lijf, dus vooral vragen, vragen, vragen!! TSH is je schildklierfunctie, daaraan kunnen ze zien of ie te snel of juist te langzaam werkt. Volgens mij is de waarde die je aangeeft binnen de normaalwaarden, maar dat kan ik even nergens terugvinden via internet. Ik kan morgen even op mn werk kijken, daar hebben we in een systeem sowieso alle normaalwaarden staan. Als je dat wilt
Ook bij Freya kun je een mooi overzicht vinden: Normaalwaarden Je moet alleen wel opletten dat de eenheden niet overal hetzelfde zijn, dus dat kan heel afwijkende getallen geven. Ik heb vorige maand prolactine laten prikken en kreeg de waarde 344. Wat normaal is in de range: 100-500 [mU/L] Ter illustratie: ik heb dat toen eens verder uitgezocht en omgerekend = 0.344 IU/L [ref: 0,13-0,64 IU/l] = +/- 15.6 ug/L [ref: 5-27 ug/L], ook te vinden [<22 ug/L] (IU staat voor international units)
hallo bouwjaar1979, het onderstaande stukje met die omrekening snap ik niet. helemaal. Kun je het misschien nogmaals uitleggen. Ik probeer het te snappen, zou het dan zo bij mij zijn die 9,2 x 22 moeten zijn = 202
Sorry, ik geloof dat ik ook een typfout gemaakt hebt Ik had mijn waarde omgerekend in andere eenheden. Dus 344 IU/mL = 0.344 IU/L = +/- 15.6 ug/L De absolute waarde van de getallen verschillen afhankelijk van in welke eenheid het wordt uitgedrukt. Als jij dus niet weet welke eenheid er bij jou waarde hoort en iemand anders gaat vragen of het normaal is kan die de getallen verkeerd interpreteren: Als die 9.2 in ug/L is dan is die normaal. [5-27 ug/L of <22 ug/L] Als die 9.2 in IU/L is dan is die boven de normale range. [0,13-0,64 IU/l] Als die 9.2 in IU/mL is dan is die onder de normale range. [100-500 U/mL] Snap je nu wat ik bedoel? Als jou arts zegt dat het goed is dan zal het trouwens wel geval 1 zijn van de bovenstaande voorbeelden.
hey ts.. Wat vreselijk dat je in korte tijd zoveel mk hebt gehad. Zoals je in mijn onderschrift ziet kan ik daarover meepraten. We hebben een topic onder miskraam. Meerdere miskramen heet het. Daar zitten een aantal dames die helemaal thuis zijn in de waarden die goed zijn en nog belangrijker, die precies weten welke onderzoeken je zou moeten aanvragen, maar niet krijgt zonder zeuren! Het is een lange weg Dus als je wilt kom dan eens bij ons buurten