zwanger worden genetisch bepaald?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jojogirl88, 23 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Hallo,
    Zoals de titel al vermeld vraag ik me af of zwanger worden in de genen zit.
    Hiermee bedoel ik dat wanneer je ouders of zussen snel zwanger waren dat dit dan ook voor jou kan weggelegt zijn...
    Mijn mama was heel erg vruchtbaar, zijn met 4 kinderen thuis met niet veel leeftijdsverschil en zij was altijd in de 2de of 3de ronde zwanger. Mijn zus heeft 3 jonge kindjes en was ook altijd in de eerste 3 rondes zwanger!
    Nu hoop ik natuurlijk dat dit bij mij ook het geval is zit nu in de 2de ronde en heb er echt men zinnen op gezet deze keer!
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Kunnen jullie je vruchtbaarheid vergelijken met je moeder of zussen?
    Groetjes Joke

2. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

14 okt 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pffff... Ik zou het niet weten! Maar ik ben wel heel benieuwd!
    Ik durf het mijn moeder nooit te vragen...
    Er zit 4 jaar verschil tussen mij en mijn oudere broer.
    Ik heb wel eens gevraagd of er een miskraam tussen zat maar volgens mij hebben ze er bewust voor gekozen er 4 jaar tussen te hebben.
    Ik zou dat ook heel graag willen weten!

3. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Ja hopelijk komen er snel nog verschillende reacties!
    Ben hier heel erg benieuwd naar!
    Groetjes Joke

4. Seth

Seth Niet meer actief

Ja......
    Tot nu toe gaat het hier wel op......
    moeder in ronde 2 en ronde 1 zwanger....
    later had ze met haar nieuwe man maar weinig kans op nog een zwangerschap (hij was gesteriliseerd en ongedaan gemaakt) en nog twee kindjes....

Ik ben met zoontje door pil heen zwanger geraakt..
    daarna gelijk na stoppen pil maar werd vmk...
    gelijk weer zwanger... dochter...
    Vorige maand was ik ongepland zwanger (1x onveilig) maar helaas wel vmk.....

5. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    mijn moeder was alle 2 de keren de eerste ronde zwanger. ik heb geen zus om mee te vergelijken. mijn schoonzusje (vrouw van mijn broer) was de eerste keer na 1 ronde zwanger en de 2de keer in de 2de ronde.
    ik ben zwanger geworden in de 23ste ronde van de eerste en zit nu in ronde 2 voor de 2de.. dus ik denk helaas niet genetisch bepaald..

6. Seth

Seth Niet meer actief

ligt natuurlijk ook aan je partner...... ik bedoel... misschien is de vrouw kant wel super vruchtbaar... en zowel moeder als je zus... maar als je een partner zou hebben met minder zaad..... dan wordt het natuurlijk ook al een stuk moeilijker.....

(algemeen bedoelt dit)

7. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    ik hoop het niet want tussen mijn broers zit 4 jaar omdat het niet wilde lukken. Ook bij de eerste heeft het lang geduurd bij me moeder bij mij ongeveer in ronde 4. Hoop dat de tweede ook zo snel komt en niet over 4 jaar pas!

8. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    Helaas in mijn geval is dit niet zo.
    Bij mijn moeder was het bij alle drie de kinderen in ronde 1 raak.
    ik ben al 1,5 jaar bezig (pcos)

9. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Mijn moeder heeft 3 kids en alle 3 zijn we verwekt binnen 3 rondes. Mijn oma heeft 16 kids, met bijna geen leeftijdsverschil.

Ik zit ondertussen in ronde 10, dus helaas, hier gaat het niet op!

10. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Mijn mams was ook van alle kinderen binnen 3 rondes zwanger. Ik van Justin ook in 3 maanden, en van Colin in 8 maanden.

11. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hee!!

ik denk het niet hoor!! mn moeder was binnen 1 ronde zwanger.. en ik doe er bijna een jaar over.. dus..

liefs

12. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Je kan er blijkbaar niet op vertrouwen.
    Was alleen benieuwd of het bij sommige mensen wel klopte.
    Groetjes Joke

13. Lientjelove

Lientjelove Niet meer actief

Ik hoop het.. maar volgens mij zegt het inderdaad niet zoveel... Mijn moeder was al na een maand zwanger en tja volgens mij ben ik nog steeds aan het ontpillen!!!! Ik heb ook 14jaar de pil geslikt en dat zegt misschien ook wel wat... xxxx

14. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Vruchtbaarheid heeft totaal niks met erfelijkheid te maken.

Zwanger worden hangt van zoveel verschillende factoren af: de zaadkwaliteit, of er een match tussen jou en je partner is op genetisch vlak, jouw cyclus, hoe je hormoonwaardes zijn, of er bevruchting optreedt, of het gaat innestelen, of een zwangerschap standhoudt, enz.

15. jacqueline125

21 nov 2009
    53
    0
    0
    doktersassistente
    Gelderland
    Ik hoop dat dat zo is, want mijn moeder was snel zwanger en mijn zusje vertelde ook dat ze met ronde 2,3 zwanger was.
    Dus als het genetisch bepaald is, wie weet heb ik dan ook wel geluk:).
    En mijn vriend zegt dat hij superzaad heeft, dus dan moet het toch wel goed komen:)( hij heeft al 2 kids bij zijn ex)

16. desteny

desteny Actief lid

13 dec 2005
    272
    0
    0
    mijn moeder was alledrie keer keer direct zwanger... ik zelf van de eerste en 2de ook direct zwanger... maar voor deze kleine hummel hebben we 3 jaar werk aan gehad.. ziekenhuis in en ziekenhuis uit.. IUI...
    De wereld zit raar in elkaar..

Alicia

17. Hitchke

Hitchke Fanatiek lid

3 sep 2009
    1.342
    1
    36
    hey honey, ik zie dat je 7 dagen overtijd bent, heb je al getest, zie ook dat je daar pendels hebt voor deze maand !!!

18. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Ik denk het niet hoor. Mijn moeder was van zowel mijn zus als mij in de eerste ronde zwanger. Mijn zus was van haar beide kindjes binnen 4 maanden zwanger en ik...ik ben al 21 rondes bezig voor een 1e kindje.

Kijkend naar mijn vriend, zijn moeder was van alledrie de kinderen ook in de eerste ronde zwanger.

19. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Nee, helaas geldt dat niet voor mij. Mijn moeder was van haar eerste keer ooit al zwanger geworden van mijn oudere broer, tijdens de huwelijksnacht en mijn zusje en ik lieten ook niet lang op zich wachten.
    Ik had gehoopt dat het bij mij ook zo snel zou gaan, maar ik werd pas na een half jaar zwanger en dat eindigde in een MA. Nu ben ik inmiddels al meer dan 9 maanden bezig, zonder resultaat dus

20. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Nou, zoals Jippie al schreef: "Vruchtbaarheid heeft totaal niks met erfelijkheid te maken. "
    Was t maar zo! Mijn moeder was na stoppen met anti-conceptie 3x vlug zwanger en mijn zussen hebben allebei 2 ongeplande kinderen...
    Wij zijn al meer dan 2,5 jaar bezig en geen afwijkingen na onderzoeken

Deel Deze Pagina