Dikke buik en zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door KanjerB, 22 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hoi allemaal,

Ik wil jullie iets vragen ik heb best wel veel overgewicht dus, ik heb een dikke buik maar wat ik me al 3 dagen afvraag is als ik nou zwanger zou worden (of hoop dat ik het ben) bijvoorbeeld in de eerste4weken ofzo word mijn buik dan dikker of zal je dat dan niet zo snel merken omdat je al een dikke buik hebt. Het kan een rare vraag zijn maar, ik zit er nu al drie dagen aan te denken van stel je voor dat ik zwanger ben en inde eerste 4 of 6weken zit moet ik dan al gelijk nog een dikkere buik hebben of wordt hij na een paar weken pas wat dikker?

2. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    als je 4 of 6 weken zwanger bent zal je nog niet echt iets van een dikkere buik zien.

groetjes

3. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Niemand ?

4. Pacifier

Pacifier Actief lid

11 mei 2007
    126
    0
    0
    dat is zoizo bij iedereen verschillend hoe snel je buikje dik word!
    Maar het schijnt wel dat alsje van jezelf al wat dikker bent
    dat het dan iets langer duurt tot je echt een zwangere buik hebt!

Nou succes Groetjesss... :D

5. Britt16

Britt16 Actief lid

18 mei 2007
    285
    0
    0
    thuiszorgmedewerker
    Groningen
    Ben het met pacifier eens.
    In mijn omgeving heb ik dit ook zo zien gebeuren.
    Hoop voor je dat het snel raak zal zijn

Gr Britt :D

6. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Je zal het in het begin niet erg merken. Je darmen kunnen wat naar voren komen te liggen, maar omdat je een dik buikje hebt valt het niet zo op. Het enige wat jammer is, is als je wat verder zwanger bent het even duurt voor je een mooie buik hebt.

Als ik me zelf als voorbeeld neem, mijn 2 buikjes moeten nu een buik worden... :(

Succes...

Groetjes

7. little hope

little hope Actief lid

7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    ik ben wat dikker, maar bij mij zie je nu al n buikje hoor ;)

ligt er maar net aan hoe je zelf in elkaar zit

8. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Maakt toch niet uit meid je hebt de beste wonder die je kan overkomen dus ik zou al blij zijn met twee buikjes:D

9. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Het zal er ook wel aan liggen hoeveel overgewicht je hebt. Mijn schoonzusje woog ruim 160kg (heeft nu een maagverkleining gehad), maar van haar hele zwangerschap was tot het einde toe niets te zien. :oops:

10. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36

Ik ben geen 160 maar wel dik boven de 100:( dus kan je mij aub aub aub informatie over haar zwangerschap geven is ze gewoonspontaan zwanger geraakt en heeft ze complicaties gehad en heeft ze een normaal zwangerschap gehad enz enz wat je me allemaal kan vertellen zou ik graag willen weten alvast hartelijk dank

11. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    en heeft ze die maagverkleining na de bevalling gehad want ik ga een maagbandtje krijgen

12. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Nog meer mensen die mij info kunnen geven?

vooral over overgewicht (dik boven de 100 :oops: :oops: ) en een zwangerschapswens

13. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Ik heb helaas geen antwoord voor je, maar wat sommigen al zeggen, het ligt er maar net aan hoe je bouw is of je al wel of niet in het begin een buikje te zien krijgt. Ik hoop voor je dat het gauw raak is!

14. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Ik ben ook over de 100 kilo (niet zoveel hoor, maar een paar kilo). Je ziet...ik ben nu 16w1d en ik begin nu pas een buikje te krijgen. Helaas heb ik 2 buikjes maar langzaam aan begint het 1 te worden. Ben trouwens spontaan zwanger geworden na 5 maanden klussen. Kan trouwens nog steeds mijn eigen kleding aan.

15. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland

Ze is spontaan zwanger geraakt en tijdens de zwangerschap ook weinig problemen gehad. De bevalling is ook spontaan begonnen maar helaas is dit toch een keizersnee geworden. Gezien de diverse vetlagen heeft dit wel voor problemen gezorgd met herstel. De wond is nu nog open! De kleine is nu 19 maanden. Ze heeft een week of vier geleden de maagverkleining gehad. De operatie ivm de nog open wond is opgeschoven naar volgend jaar omdat ze toch wel wat huid over zal hebben als ze nu gaat afvallen.

De tijd na de geboorte is voor haar beslist niet leuk geweest. Nog maar afgezien van het gegeven dat ze plm 3 maanden in het ziekenhuis is moeten blijven. (wond die niet dicht wilde).
    Nadien heeft ze ook niet echt goed voor de kleine kunnen zorgen en moest steeds iemand erbij hebben. Kon hem niet in of uit bed halen.
    Door al dit gedoe heeft het ziekenhuis ze ook nog de kinderbescherming op hun dak gestuurd omdat ze niet goed voor de kleine zouden kunnen zorgen. Iedere week controle. Dit heeft geen problemen verder opgeleverd daar we daar toch als familie voor opkomen en zorgen. Maar leuk is anders.

Tja....wat wil je meer weten. Stuur dan maar een pb-tje.

16. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Ik ben ook boven de 100 kilo...Ik ben spontaan zwanger geraakt na vier maanden. Maar mijn cyclus was heel regelmatig en dat blijkt niet altijd het geval te zijn bij vrouwen met overgewicht!

Ik merk nu dat mijn broek 's avonds strak zit vanwege opgezette darmen, verder is er nog weining van te zien. Ik moet wel in het ziekenhuis bevallen (dat wilde ik toch al, maar dat moet dus ook) vanwege overgewicht en de gyn vertelde dat ik een grotere kans heb op een keizersnee. Het is mijn eerste zwangerschap, dus ik zie het allemaal wel!

17. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ja dat klopt, vind het ook helemaal niet erg hoor, alleen mensen zien nu alleen maar een dikke buik, en durven niet goed te vragen of ik zwanger ben of alleen maar dikker ben geworden.

18. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Ik heb ook overgewicht, 95 kilo, maar ik heb voor we stopte met de pil eerst de huisarts bezocht. Het is mijns inziens verstandig om dat even te doen. Zij stelde me gerust dat ik prima gezond ben en het dus geen probleem hoeft te zijn. Als je zwanger wilt worden niet gaan dieten maar wel gezond leven en sporten. Voor dat sporten had ik altijd weinig motivatie maar nu heb ik een grotere drive om het vol te houden!
    Dat ik te dik ben is tot daar aan toe, maar ik wil fysiek wel in een goede conditie zijn, zo's bevalling (en ook de zwangerschap) is toch topsport!

19. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    De eerste 12 weken zit je baarmoeder nog onder je schaambeen. En kan je dus geen buik hebben van je zwangerschap. Wel zie je vaak dat je buik wat opzet door je darmen. Ik ben niet dik. En ik krijg nu een klein rond buikje.

20. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    hoi hoi dit verschilt per vrouw!
    Hoe je buikje groeit ligt aan JOUW genen en aan JOUW baarmoeder!

dus het kan zijn dat je een buikje krijgt met week 20 of het kan zijn dat je al een buikje krijgt met 15!

Je baarmoeder ligt met 12 weken onder je schaambotje... maar dat verschilt dus ook per vrouw hoor!

ik had in het begin ook een buikje maar dit was door dat mijn darmen omhoog kwamen, maar na week 13 14 kwam toch echt mijn buikje omhoog!

Ik hoef niet perse in het zh te bevallen! ( al ga ik wel ) en ben spontaan in ronde 1 zwanger geraakt! ( ook met overgewicht!)

Overgewicht zegt niet veel!

DE OMSTANDIGHEDEN WAARIN JOUW LICHAAM ZICH BEVINDT DAT ZEGT VEEL!

En dat geld voor vrouwen die overgewicht hebben, en dat geldt net zoveel voor vrouwen die mager zijn!

heel veel succes en geniet ervan want het is zo voorbij! ;)

Deel Deze Pagina