Hoi allemaal, Ik heb een vraagje. Weet iemand wanneer de eisprong plaatsvindt vanaf het moment gezien dat ovulatiepijn optreedt? Kan het niet echt op internet vinden namelijk, maar weet de vraag ook slecht duidelijk te formuleren. Ik heb vannacht rond een uur of 2/3 hevige pijn gekregen in mijn linkereierstok, gek genoeg heb ik - op vorige maand na - mijn eisprong NOOIT gevoeld, en nu ineens opnieuw, heel apart. Ik weet nu wel zeker dat het mijn eisprong is (laatste menstruatie begon op 30 mei, cyclus van 29-30 dagen). Ik zit met het volgende ook: ik heb best wel veel pijn, waardoor vrijen helemaal niet fijn is nu. Ik weet dat ik op dit moment het meest vruchtbaar zou zijn, maar vraag me af hoe lang. Dat de eicel 12 uur blijft leven weet ik ook, maar wanneer springt hij meestal na het beginnen van deze krampjes? Bedankt!
Ik ervaar diezelfde pijn, elke maand op de 11e dag, wisselend van kant. Ik weet alleen ook niet of dit voor, precies tijdens of na het vrijkomen van het eitje is. Ik volg even mee.. Ik ben benieuwd of iemand weet welke fase de pijn veroorzaakt, aangezien wij binnenkort starten met IVF en de punctie dan voor de eisprong zelf gebeurd. Hopelijk is de pijn het vrijkomen, heb geen zin in deze pijn wanneer er meerdere eicellen rijpen
Ik heb altijd begrepen dat die pijn het rijpen van je eitje is en dat zodra de pijn weg is, je eitje is gesprongen. Ik weet niet zeker of dit klopt, maar voor mij lijkt het wel zo. Ik krijg meestal rond of na mijn positieve ovulatietest pijn en na ongeveer 24 uur is dat weg. Dus gezien de test die zegt dat je eitje binnen 24-48 springt, lijkt bij mij de theorie van rijpen redelijk op te gaan. Maar ik lees ook even mee verder
Dankjulliewel voor de reacties! Ik heb mijn ovulatie nooit gevoeld, tot op een maand geleden, heel apart. Vorige maand had ik serieus 2 (!) dagen last, met een week (!) ''namodderen'', krampjes en soort menstruatiepijn. Daarom deze vraag, ik verwachtte dat dit nu ook weer kon gebeuren en begreep niet waarom het zo lang kan aanhouden. Toch is het nu anders, ik heb er in de nacht toen het begon een aantal uur last van gehad en de daarop volgende ochtend, tot het middaguur. Het klinkt logisch dat wanneer de pijn weg is, het eitje is gesprongen (ik denk dat de aanloop naar de ''sprong'' de pijn dan zal veroorzaken?). Ook omdat het vaak maar een aantal uur pijnlijk zou moeten zijn (las ik op internet). Maar wie weet heeft iemand een meer wetenschappelijke benadering
Ik voelde mijn eisprong de laatste 4 maanden ook en daarvoor nog nooit gevoeld! Ik dacht net als jij hoe kan ik hem nu ineens wel voelen. Hoelang de pijn bij mij was kon nog wel is verschillen per maand. De ene keer duurde dit maar 4 uur de andere keer had ik er eind van de midddag tot de volgende ochtend last van. Maar het is wel (denk ik) zo als de pijn helemaal weg is dat het eitje gesprongen is. Ik had dan gelijk zere tepels met uitzondering van deze maand. Deze maand hebben wij het niet de dag van mijn eisprong gedaan (hij kwam s'avonds en we waren zo moe) Wel de dag daarvoor en gelijk s'ochtends en zie mijn banner. Succes met zwanger worden
Je kan voorpijn, ovulatiepijn en napijn hebben of slechts 1 of 2 van die pijnen. Onmogelijk te zeggen welke je hebt en wanneer dus precies de eisprong was.. lastig!
Ik kreeg ovupijn vanaf ronde 10, daarvoor ook nooit. Bij mij was het heel duidelijk: ongeveer 4 uur fikse pijn, zodra dat minderde was eitje gesprongen.
Oke, ik weet genoeg, dankjulliewel voor de reacties! Ik denk dat we deze maand dan een mooie kans maken, gezien het moment van ovulatiepijn en wanneer het weer verdween... Succes allemaal