Hallo allemaal, Begin mei heb ik een miskraam gehad dus ik heb nog niet echt regelmaat in mijn cyclus. Begin juni ben ik wel bij de gynaecoloog geweest en zij gaf aan dat alles schoon was en er alweer een eisprong was geweest. De menstruatie die daarop volgde was heftig en duurde 11 dagen. Volgende 'de berekeningen' zou ik afgelopen woensdag (gisteren) mijn ovulatie hebben gehad. Afgelopen maandag had ik de bekende 'rauwe eiwit sliert'. Vanaf die tijd een zeurend gevoel rechtsonder. Dinsdagavond een flinke steek, ik dacht dat dit mijn eisprong was. Omdat het zeurend gevoel bleef aanhouden dacht ik vanmidag (donderdag), laat ik eens een ovulatietest doen en deze was knalpositief (14.00u). Thuis nogmaals een test gedaan om 18.00u en om 20.30 uur en de lijn wordt al lichter. Wanneer was mijn eisprong nou? Ik ging in eerste instantie misschien te veel uit van de sliert ik dacht dat dit de aankondiging was. Maar dan toch die knaltest vandaag!?! Waar kan ik vanuit gaan? Kan een test vals positief zijn? Maandagavond en vanavond gemeenschap gehad, qua timing goed? Sorry voor mijn lange verhaal maar na mijn miskraam is er zoveel onzekerheid.. Hopelijk wil/kan iemand meedenken.. Liefs
Een eitje blijft tot 24 u leven en sperma tot 3 dagen. Dus of het je eisprong nu dinsdag was of donderdag dat maakt niet zoveel uit. Maar zolang je nog pijn hebt is het eitje meestal nog niet gesprongen. Meestal springt een eitje binnen 24 u na een positieve test, dus als het vandaag niet te warm wordt en jullie hebben zin, ga er dan nog een keertje voor. Just in case. Succes met zwanger worden.
Als gisteren je piek was dan is uiterlijk morgen je eisprong. Vruchtbaarslijm kan je tot 5 dagen voor je eisprong verliezen
Fijn om te horen! Werd vanmorgen wakker met een veel minder zeurend gevoel in mijn buik dan de afgelopen dagen. Nu hopen dat het elkaar treft en blijft plakken ! Dank jullie voor jullie reacties, ‘t blijft vreemd dat je zoveel waarde hecht aan reacties van andere terwijl dat natuurlijk ook niet alles zegt. Je hoeft je maar ergens aan vast te houden he