Geeft de aanwezigheid van cervixslijm een betrouwbaar beeld? Ik heb een erg lange cyclus en meende dag 35 m'n ei te voelen. Dit bleek ik verkeerd gevoeld te hebben. Ben nu 4 dagen overtijd. Wel heb ik vruchtbaar slijm gehad. Nu vraag ik me af, als je vbslijm hebt heb je dan automatisch ook een eisprong? Of kan je lichaam ook vb slijm aanmaken als je geen eisprong hebt?(gebruik namelijk ovulatietesten en heb hier geen eisprong mee kunnen opsporen.) Weet dus niet eens of ik wel een eisprong heb, dus was erg benieuwd naar de ervaringen.
Ik heb vruchtbaar slijm ongeveer vier á vijf dagen voor mijn eisprong. Maar je moet wel goed opletten en het eigenlijk een paar cyclussen bijhouden om het goed te herkennen. Als je de avond ervoor gevreeën hebt dan lijkt het net of je de volgende ochtend vruchtbaar slijm hebt, maar dat is zeg maar wat anders. ahum... juist jah. En als je opgewonden bent dan lijkt het ook op vruchtbaar slijm, maar heeft het toch een andere functie. Neem aan dat ik dat niet verder hoef uit te leggen.
bedankt voor je antwoordt. Ik bedoel alleen of je überhaupt een eisprong hebt. Ik weet het verschil tussen cervix slijm en ook dat het na gemeenschap anders is. Ik bedoel meer of dat je ook vruchtbaar slijm kan hebben zonder een echte eisprong te hebben. Vooral omdat ik een cyclus heb van meer dan 6 weken, dan is de kans er dat je nooit een eisprong hebt. Daarom wil ik dat graag weten van mensen die dit ook hebben(meegemaakt).
je hoeft niet per se een eisprong te hebben dan, kan zijn dat het toch (nog)niet doorzet en dat ie later komt
sorry dan heb ik het verkeerd begrepen. Ovulatietesten missen het ei nog weleens. Misschien is tempen een idee? Mocht op de tempkaartjes van een aantal maanden geen ei te zien zijn, heb je meteen iets om je arts te overhandigen.
ja met temperaturen wil ik beginnen zodra ik dus ongi wordt. Hoop daarmee een eisprong op te sporen. Snap alleen nog niet heel goed hoe alles werkt.
Ik heb zelf twee maanden getempt en maakte toen gebruik van www.fertilityfriend.com Ik weet nu wat mijn temp na ei moet zijn, dus soms temp ik nog een keertje om te checken of mijn ei zeker weten is geweest. Onder temperatuurkaartjes staan de echte diehard-tempmeisjes en daar kun je vast wel meer info vinden. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... tart=17295
Vruchtbaar slijm geeft geen zekerheid over een ei nee. Je kan vruchtbaar slijm hebben zonder ei en een ei zonder vruchtbaar slijm. Hoop dat je door tempen wat wijzer wordt! Je kan nu alvast beginnen zodat je eraan kan wennen en FF kan leren kennen.