Hoofdpijn = teken van eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door knorretje84, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Had tijdens mijn vorige cyclus 1 dag enorme hoofdpijn die uit het niets kwam en de volgende dag weg was.....Er was geen aanleiding tot hoofdpijn zoals stress of dergelijke....Het was heel vreemd maar vooral ook erg pijnlijk......Verder niet meer over na gedacht......Eindelijk na 71 dagen ongesteld geworden (ronde 2)....

Nu zit ik dus in ronde 3 (dag 12 vandaag) en ook nu heb ik zomaar uit het niets enorme hoofdpijn gekregen. Precies dezelfde soort pijn als tijdens mijn vorige cyclus.......Nu is mijn vraag: kan dit een teken zijn van de eisprong. Aangezien ik zo'n onregelmatige cyclus heb weet ik niet wanneer mijn eisprong is. Voel het ook niet, zoals ik hier vaak lees op het forum. Ben ook nog niet aan het temperaturen, wil het eerst een half jaar zonder "poespas" doen.......

Hopelijk heeft iemand raad of antwoordt.....

Alvast bedankt.

2. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Niemand?

3. Brit1980

Brit1980 Actief lid

20 aug 2008
    240
    0
    0
    bij mijn man en kindjes
    Het zou kunnen dat het met je ei-sprong te maken heeft..durf het niet met zekerheid te zeggen..ik heb het al meegemaakt dat ik ongi tekens had voor mijn eisprong dus denk wel dat het kan..
    liefs

4. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ik heb ook last van hoofdpijn rond mijn eisprong, tenminste, ik denk dat het door de eisprong komt dan. Het is eigenlijk altijd midden in de cyclus.

Het kan dus best, hormonen veranderen daardoor en je lichaam reageert erop.

Ik hoop het snel weer te voelen ... nu heb ik het ook, maar dan door de menstruatie ... balen ....

Groetjes,
    Nikki F

5. Carosuus

Carosuus Lid

29 sep 2008
    18
    0
    0
    Ook ik heb altijd hoofdpijn 1 dag voor mijn ovulatie, ook voor mijn menstruatie heb ik altijd 2 dagen verschrikkelijke hoofdpijn.
    Succes!

6. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Ben blij om te lezen dat meerdere meiden last van hoofdpijn hebben.........Liever hadden we het natuurlijk niet gehad, maar het is wel een hulpmiddeltje.....Jullie weten waarschijnlijk allemaal wel wanneer je ei is, ik dus niet........Heb zo'n onregelmatige cylcus, ik heb dus geen flauw idee......Hopelijk was de hoofdpijn een teken, heb in ieder geval een extra keer geklust......

Succes allen!

7. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Hoi Knorretje, het kan inderdaad een teken zijn dat je de eisprong hebt of dat deze eraan zit te komen. Ik heb ook altijd hoofdpijn rond mijn eisprong.
    Goed dat je het zekere voor het onzekere hebt genomen met klussen 8)
    Veel succes met het proces van leren-herkennen-wanneer-je-eisprong-is en zwanger worden!

8. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    @chipske:

Thnx, ik hoop toch zo dat 3x scheepsrecht is......We wachten rustig af.......Maar nu eventueel mijn eisprong is geweest is het weer afwachten.......Ik weet ook totaal niet wanneer ik dan kan testen.....Hou maar 38 dagen aan (ronde 1) want 71 dagen wachten (ronde 2) ben ik niet van plan, dat duurt veel te lang! Ik zie wel......Als ik klachten krijg dan gooi ik er eens een testje tegenaan!

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Volgens mij heb ik ook hoofdpijn rond mijn eisprong(al heb ik mijn eisprong met empen nog niet echt kunnen vinden)want ik heb het ook ongeveer halverwege en dan samen met extra cervixslijm.Het is van die pijnlijke scherpe hoofdpijn.

10. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Knorretje, in principe duurt de fase na de eisprong tussen de 10 en 15 dagen. Maar dat kan per vrouw en per cyclus verschillen.
    Bij mij is deze gemiddeld 13 dagen.
    Wanneer je de eisprong hebt gehad zou je dus voor de zekerheid 15 dagen kunnen wachten en dan de dag erna een testje wagen.
    Omdat je het niet zeker weet of het wel de eisprong geweest is, kun je voor de zekerheid het best je langste cyclus tot nu toe aanhouden voor je gaat testen. Maar het kan natuurlijk ook gewoon al meteen 2 weken na de veronderstelde-eisprong?

(Omdat je cycli zo lang duren kun je eventueel overwegen te gaan temperaturen, om zo te kunnen achterhalen of je een eisprong hebt en aan welke signalen je deze kunt herkennen)

Hoe dan ook, ik hoop voor jou inderdaad dat het 3x scheepsrecht is meid!
    Veel succes ermee!

:thumup:

Groetjes,
    Chipske

11. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    @chipske:

Thnx......Kan misschien idd wel beginnen met temperaturen. Kan dat met een oorthermometer of moet het perse in je kont? Heb daar zo'n hekel aan! Wanneer je temperatuur stijgt komt je eisprong eraan toch? Dan kan je een ovulatietest doen om te zien of het inderdaad je eisprong is.......Klopt dit?

Ben hier helemaal nog niet in thuis......Wil het eigenlijk eerst een half jaar zonder "poespas" proberen, maar ja met een cyclus 38 en 71 dagen is het niet echt handig plannen en heeft die banner ook weinig zin.....

Komt goed, ik wacht rustig af op symptomen en zo niet.....dan wachten we maar op bloed......Maar hou voorlopig 38 dagen aan, en bij symptomen ga ik dan maar eens testen....

12. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik heb deze maand voor het 1st getempratuurd,gewoon ondee mijn tong met een electrische termometer vah het kruidvat.Geen ei kunnen vinden.Volgende ronde ga ik rectaal tempen met een termometer met 2 cijfers achter de komma.

Deel Deze Pagina