Uitgaande van mijn normaal gesproken wat langere cyclus ben ik nu minimaal drie dagen overtijd. Ongeveer halverwege mijn cyclus (ik hou het niet precies bij allemaal, omdat ik niet bewust bezig ben zwanger te worden) heb ik ongeveer een dag veel dikke bruinige afscheiding gehad. Nu heb ik sinds zaterdag steeds menstruatieachtige krampen, maar dan in iets mindere mate. Als ik die krampen normaal gesproken krijg, word ik diezelfde dag ongesteld, nu dus niet. Ik had gisteren en eergisteren na het plassen steeds het gevoel dat ik nog meer moest plassen, maar dan kwam er niets meer. Ik heb sinds een aantal dagen zo goed als helemaal geen afscheiding meer, wat ik normaal gesproken juist wel heb. Ik heb een opeblazen buikje, ongeveer net als ik heb wanneer ik ongesteld ben. Afgelopen weekend dacht ik door de krampjes nog steeds dat ik wel ongesteld zou worden, maar dat gevoel heb ik nu al helemaal niet meer. Is de kans dat ik zwanger ben door al deze bovenstaande symptomen groot?? En hoe lang na het begin van de laatste ongesteldheid is de zwangerschapstest in ieder geval helemaal betrouwbaar (voldoende HCG)??
hoi Miekkie, op symptomen kun je nooit afgaan. Ook al heb je veel of weinig symptomen, je lichaam kan je voor de gek houden. Het enige wat duidelijkheid geeft is een positieve zwangerschapstest. Als je nu meer dan drie dagen over tijd bent, dan moet zo'n test positief resultaat geven als je zwanger bent. Ik zou dus een test kopen en hem uitvoeren, dan weet je waar je aan toe bent. Als je niet zwanger bent, is dit een langere cyclus en kun je binnenkort je ongesteldheid verwachten. Mirjam