Goedemiddag Dames, Zien jullie het verschil tussen cervixslijm en sperma wat er nog uit loopt? Beetje viezig misschien dit... Gisterochtend hebben we sex gehad. En nu had ik gisteravond en vandaag doorzichtig slijm waar je draden van kan trekken. Kan dit het sperma zijn van gisterochtend? Dat het er als slijm later nog uit komt? Of heeft dit een andere substantie en komt het er niet 24 uur later nog uit?
Geen idee of het er dan nog uitloopt haha maar ik lees overal dat sperma niet rekbaar is. Dus dan is het waarschijnlijk geen sperma.
Volgens mij is dat sperma vermengd met wat slijm en mag je er niet van uitgaan dat het je vruchtbare dag is. Succes allesinds!
Op welke cyclusdag zit je? Doe je ovulatietesten? Lopen ze al iets op? Ligt je baarmoeder hoog of laag? Voelt de baarmoedermond stevig of iets zachter aan? Allemaal dingen die je kan checken om erachter te komen of het hier vruchtbaar slijm betreft.
Het is wat lastiger te bepalen, omdat ik dus net een miskraam heb gehad. Als ik uit ga van de dag dat de miskraam echt heeft doorgezet zit ik nu op dag 16. (Normaal is mijn eisprong op dag 14). Mijn baarmoedermond licht hoog, kan er amper bij en hij is zacht. Ovulatietesten doe ik voor de eerste keer, omdat ik dacht dat het wat ontregeld zou zijn na mjin miskraam. Daar kan ik eigenlijk (nog) geen peil op trekken...
Baarmoedermond hoog en zacht betekent wel degelijk dat je in je vruchtbare periode zit. Zou je ovulatietesten testen in de gaten houden. Anders even foto's ervan hier plaatsen dan kijk ik met je mee.
Wat lief dat je even mee wilt kijken. Zoals je ziet verschillen mijn testen nogal. Je kan het duidelijk zien wanneer ik wat gedronken heb. (De test is dan ook wat witter, sorry beetje viezig, haha). Vanochtend om 10:00, tweede urine van de dag, maar alleen koffie gedronken, redelijk donkere streep. Vanmiddag om 15:00, half uur ervoor wat gedronken, lichte test (zelfde geldt voor gisteren om 17:00) Ze lijken in het echt wel wat donkerder dan op de foto. Ik denk dat ik in de uren voorafgaand aan het testen maar niet moet drinken, anders mis ik straks mijn piek, doordat mijn urine te veel verdund is! Ik test vanavond om 21, als ik 4 uur niks heb gedronken
Je gebruikt in ieder geval goede testen. Zwanger en kids gebruik ik ook en bij een piek hoef je niet te twijfelen of hij wel of niet positief is. Ik gebruik ze ook. Wel is het inderdaad belangrijk niet te drinken van tevoren en je plas inderdaad wat langer ophouden. Die 4 uren is prima. Zou kunnen dat door het drinken de test van 3 uur niet meetelt en je lh toch oploopt. Zou voor de zekerheid dus vanavond nogmaals testen. Ik blijf je volgen.
Oke Madelie (en anderen) daar issie dan! Heb degenen na het drinken er tussenuit gehaald. En die van vanavond erbij gedaan. Die van vanavond lijkt iets lichter dan vanochtend en iets donkerder dan gisteravond.
Ik hoop het zo! Dan is mijn eerste cyclus redelijk normaal na mijn miskraam. Bedankt voor het meekijken, ik houd je op de hoogte !
Over het algemeen niet. Als bij mij de dipsticks van Zwanger en kids zo donker zijn dat heb ik binnen 24 uur mijn piek.