Hi dames, Omdat mijn man vaak nachtjes weg is voor zijn werk, is het voor mij erg van belang om te weten wanneer mijn eisprong is. Dit is onze eerste ronde voor onze tweede baby Zelf wil ik geen ovulatietestjes gebruiken omdat ik me dan helemaal gek maak met wel een streepje en niet een streepje. Nou houd ik dus mijn baarmoedermond in de gaten en had ik de afgelopen dagen doorzichtig rekbaar slijm.. de 19e & 20e geklust en je raad het.. vandaag is hij alweer weg (komt 's nachts terug). Nou denk ik dat ik gisteren mijn eisprong heb gehad omdat mijn baarmoedermond gisterenochtend erg hoog stond en ik echt last had van buik- en rugpijn. Bijna dat menstruatiegevoel. Vandaag heb ik dat niet meer. Net weer mijn baarmoedermond gecontroleerd en hij hangt vandaag wat lager, nog wel zacht met een opening. Kreeg er net ipv doorzichtig, wit rekbaar slijm uit. Wat houdt dat witte nu eigenlijk in? Dat mijn ei er nog aan kan komen, omdat ik gisteren toch echt die krampen had (dagen ervoor ook buik&liespijjn gehad maar niet zo erg) en mijn baarmoedermond echt wel hoger stond of.. dat ik het vannacht nog even gezellig moet maken. Kan ook wel wachten tot morgenochtend maar pff.. wil geen kans missen.. Ps. Sinds vanochtend echt een steek in mn rechterheup en loop er nu krom van.. kan dit mn eisprong zijn? Al moet ik zeggen dat het echt net bij mn heup/been is. Zal vast een verkeerde stap gezet hebben 😂
Ik zou als ik jou was toch ovulatietesten gebruiken. Die ven clearbleu geven een smiley, dus geen gedoe met wel of geen streep.
De pijn die je omschrijft komt niet van de eisprong zelf maar het groeien van een follikel. Wat betreft slijm qua kleur en rekbaarheid heb je aan mij niks helaas. Ik zou het vannacht wel gezellig maken voor de zekerheid. En idd zoals de reactie hierboven. De clear blue heeft een smiley en zit je niet te klooien met streepjes.
Ik heb ook begrepen dat pijn het groeien en of springen van het eitje kan zijn. Ik heb meestal rond die tijd ook vruchtbaarslijm, maar niet altijd duidelijk en daarna wordt de afscheiding wit (na de eisprong wel te verstaan).. Succes meid