Mijn vriend en ik willen eind december proberen om zwanger te worden.. Maar ik weet niet precies wanneer nou het beste is om te stoppen met de pil? Ik zelf zat te denken aan begin november zodat mn lichaam nog 2 maand heeft om de cyclus te herstellen en tot die tijd doen we het gewoon met condoom Is dat een goed idee?
Als je dan echt actief bezig wil zijn met zwanger worden is het zeker een plan om twee maanden van te voren te stoppen zodat je ongeveer weet hoe je cyclus loopt en dan ben je waarschijnlijk ook van het ergste 'ontpillen' af.. Heel veel succes met je keuze en natuurlijk ook straks met zwanger worden! Vergeet niet te genieten!
ik ben het met dolfijn eens je kunt beter 2 maanden van te voren stoppen het kan even duren dat voor je cyclus weer normaal is bij de 1 is hij sneller normaal als bij de ander nou heel veel succes en vooral plezier met het zwanger worden
Hoe eerder je stopt met de pil, hoe groter de kans dat je cyclus goed op gang is gekomen wanneer je ervoor gaat. Als je vanaf december er echt voor gaat, neem ik aan dat je dan ook hoopt z.s.m. zwanger te zijn. In dat geval zou ikzelf 3 maanden voor die tijd de pil al laten staan. Veel succes t.z.t.!
Hallo! Ik zou ook zowiezo 2 maand eerder stoppen met de pil, het duurt bij de meeste vrouwen even voordat je cyclus weer regelmatig is. Ik ben zelf april 2010 gestopt en kan nu nog geen pijl trekken op mijn cyclus Groetjes Mariska
hey meid mag ik vragen waarom je in december voor een kindje wil gaan? heb je daar een speciale reden voor? ik zou zo snel mogelijk met de pil stoppen hoe eerder hoe beter! bij sommigen duurt het wel een half jaar voor je helemaal ontpilt bent...ook afhankelijk van hoe lang je de pil geslikt hebt...ik zou zelf nog eerder stoppen, en het gewoon met condoom doen tot die tijd! xxx
Hartstikke bedankt voor de reacties! Dan stop ik inderdaad wat eerder. En dat we voor december hebben gekozen is eigenlijk puur om praktische dingen. Ik krijg in januari een vast contract bij mn werk en dan weet ik zeker dat ze me dan niet meer kunnen ontslaan zodra ze weten dat ik zwanger ben. Ik vind het best wel belangrijk om wat financiële zekerheid te hebben. En in januari krijgen mijn vriend en ik een huisje dus kunnen we daar lekker met zn 2tjes genieten van de zwangerschap (we wonen nu nog samen bij mijn ouders thuis).. Jaa ik ga zeker genieten van mijn zwangerschap, ik krijg nu al helemaal kriebels in mn buik als ik er iets over lees etc (en dan werk ik ook nog op een kinderdagverblijf)