Cervixslijm vraagje..

Discussion in 'Zwanger worden' started by , Mar 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Hoi,

ik heb vorige maand cervixslijm gehad echt vandat eiwit achtige
    en ben toen niet ongesteld geworden. Nu heb ik weer cercixslijm maar het zegt dus schijnbaar niks bij mij want ik was vorige keer ook niet ongesteld geworden nadat ik cervixslijm had gehad. Ik weet dus niet echt wat ik erover moet denken!

Zijn er meer vrouwen waarbij het Cervixslijm niks zegt?

Of vrouwen die ook Cervix achtige slijm hebben tijdens de zwangerschap?

Alvast bedankt! :D

2. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    Bij mij zegt het niks want volgens de ovu-test is mijn eisprong nu ongeveer maar toch heb ik geen vruchtbaar slijm.
    Maar als ik het goed begrijp ben je nu dus al een maand of 2 niet ongesteld geweest? Wel getest?

Groetjes

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Rond de eisprong heb ik wel altijd wat meer last van rekbaar witte afscheiding. Waarschijnlijk is dat het cervixsslijm. Maar als je dat niet hebt hoeft dat denk ik niet te betekenen dat je ook helemaal geen eisprong hebt of andersom. Succes in ieder geval.

gr vruchtje

4. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

Jan 9, 2008
    1,837
    0
    0
    Ik was net van plan een topic te beginnen hierover, tot ik jouw berichtje zag, Appelslakje! Fijn dat ik niet de enige ben met vragen hierover!

Ik ben het deze maand voor het eerst ook een beetje gaan "bekijken" ;) en ik kan bij mezelf dus niet echt een onwijse verandering in afscheiding ontdekken rond mijn eisprong, zoals zo mooi verteld wordt op sommige sites en topics...

Ik zat er vanmorgen echt een beetje over in :confused: , en zag al rampsenario's over dat ik misschien dus niet of slecht vruchtbaar zou zijn.

Zijn er mensen die op deze manier toch (snel) zwanger zijn geworden?

Grtz, Maar

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Het schijnt dat je meer vruchtbaar cervixslijm kunt krijgen door 1 of 2 koppen groene thee per dag te drinken tijdens de dagen rond je eisprong.

Het zegt niets over je vruchtbaarheid, hoor. De ene vrouw neemt het nu eenmaal gemakkelijker waar dan de andere. Soms moet je ook intern controleren hoe het slijm zit. Vruchtbaar slijm moet gevolgd worden door een temperatuurverhoging, dan weet je pas zeker dat je ei gesprongen is. En sperma/vaginale 'opwindingsvloeistof' kunnen verward worden met vruchtbaar slijm. Het is een mooie methode, maar hij werkt niet voor iedere vrouw.

6. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    Dan zou ik de hele maand wegglibberen, want ik drink altijd groene thee :)

Ik zelf heb vorige maand wel gemerkt dat het veranderde, ik heb niet mn ei-sprong gevoeld, maar door temp weet ik dat ik die 2 dagen na het slijm heb gehad.
    Deze maand dus helemaal geen veranderingen in slijm, ei-sprong gevoeld (dat neem ik aan, had even steken aan 1x van mn buik en de dag erna was mn temp omhoog) dus weet niet of je het altijd kan zien.

Zou er gewoon op blijven letten en anders eventueel gaan tempen, dan weet je iig waneer je eisprong geweest is.

7. dib

dib Fanatiek lid

Sep 11, 2007
    2,153
    1
    0
    Nederland
    Ha ha, grappig, ik heb altijd rond mijn eisprong super veel doorzichtig slijm! Kan blijven afvegen, ha ha ha! En ik drink ongeveer 3 kopjes groene thee op een dag!

Zou het echt daar door komen? Lijkt me stug.

Heb nu 2 dagen veel doorzichtig slijm en gister eindelijk een positieve ovu test, borsten beginnen ook weer zeer te doen en de krampen weer heftiger dus; HOI EI! DAAR BEN JE WEER! :D

Doe je best maar weer deze maand! :D

8. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

Jan 9, 2008
    1,837
    0
    0
    Ik denk dat ik ook maar een sloot groene thee ga drinken dan! :)

Volgens mijn banner had ik mijn ei gister moeten hebben, maar ik dacht dat ik hem zaterdag al gevoeld had. Maar aan de andere kan, je lichaam kan je zo voor de gek houden! :evil:

Daarom snapte ik er ook helemaal niets meer van met dat slijm!

We klussen gewoon lekker vrolijk door, gaan aan de groene thee en hopelijk binnenkort de vlag uit! (en dan niet die rooie... hi hi)

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Groene thee bevordert het cervixslijm (je krijgt meer), maar natuurlijk alleen in de juiste periode. Dus je glibbert niet de hele maand weg als je het vaker drinkt :).
    Want het doorzichtige, vruchtbare slijm wordt veroorzaakt door een hogere oestrogeenspiegel.

10. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

Jan 9, 2008
    1,837
    0
    0
    Maar is meer van dat slijm beter dan?

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    De zaadjes kunnen goed overleven in dit vruchtbare slijm. Daar is het goed voor. Ook kun je het klussen beter timen als je het slijm goed kunt waarnemen.

12. Niet meer actief

Hoi allemaal,

wat leuk zeg dat er toch inneens zoveel gereageerd is!
    Ik neem wel veranderingen in mijn afscheiding waar maar het lijkt niet echt duidelijk iets te zeggen over een eisprong tot nu toe.

Ik neem trouwens ook geen Cervixslijm waar als ik geen zelfonderzoek doe van mijn baarmoedermond!
    Dus de een ziet het wel bij het afvegen en de ander niet dus dat wil niet zeggen dat je het helemaal niet hebt hoor!

Ik heb nu 3 periodes gemist en heb 2 tesen gedaan verspreid over die drie maanden enne die waren negatief de laaste was 5feb, zwanger ben ik dus niet!

Groetjes ;)

Share This Page