Misschien bestaat dit onderwerp al lang, maar ik kan het niet vinden... Ik ben benieuwd hoelang jullie hebben gewacht tot jullie voor een tweede (of volgend) kindje gingen. Bij mij kriebelde het al heel snel weer, maar mijn man wil nog even wachten. Toch wil ik graag weten waarom jullie voor weinig of veel tijd ertussen hebben gekozen. Voor zover je van een keuze kunt spreken (ik wil niemand voor het hoofd stoten...) En zijn jullie er blij mee (tuurlijk!), maar zouden jullie het als je het weer voor het kiezen had (sorry...) hetzelfde doen of anders? Mijn zus en ik schelen maar 17 maanden en mijn man en zijn broertje 16 maanden. Ik (en mijn man ook) heb dit altijd als fijn ervaren. Ik heb nog steeds erg veel met mijn zus. Maar van mijn moeder heb ik begrepen dat het best heftig is, 2 kinderen vrij dicht op elkaar. Kortom ik ben benieuwd naar jullie ervaringen... Alvast bedankt!
wij gaan als het allemaal gelukt is met een eerste weer snel voor een tweede,, mijn man is jonger dat mij maar ik wordt 32 en vind het plezierig om dat binnen 2 jaar nog eentje te nemen. xxjes bolly
Ze schelen 17 maanden, ik zou het zo weer doen! Tuurlijk is het soms druk, maar dat hangt ook van je kinderen af. Ook als ze meer in leeftijd schelen zal het soms druk zijn. Nr 2 en 3 schelen straks ongeveer 23 maanden.
Wij hebben besloten om vrij snel aan een tweede kindje te beginnen, aangezien we vijf jaar op een eerste hebben moeten wachten. We zijn afhankelijk van IVF/ICSI en lange wachtlijsten steeds, dus vandaar dat we vrij vroeg weer zijn begonnen. In januari dit jaar zijn we opnieuw begonnen met IVF/ICSI, onze meid was toen 10 maanden. Tot op heden is het nog niet gelukt helaas, dus bijna alweer een jaar bezig.
emma is nu 4 maanden, over 2 maanden wil ik er weer voor gaan maar is nog even afhankelijk van mijn man. Hij gaat er nog goed over nadenken want hij had eerst nog 6 maanden in zijn hoofd... lijkt me juist heerlijk 2 kids zo dicht op elkaar. Bij Emma was het de eerste ronde raak en ik hoop stiekem dat het nu ook weer snel lukt...
hier nog geen 13 maanden verschil, de 1e 2 maanden waren erg heftig (reflux) maar nu is het vooral genieten en ze zijn zo dol op elkaar, ik zou het zo overdoen!
Toen Justin 3 maanden oud was hoopte ik al dat ik weer zwanger zou zijn, toen Justin 8 maanden was ongeveer was ik zwanger van Colin. Er zit 17 maanden verschil tussen de mannetjes. Als ik nu zwanger zou zijn/worden zit er tussen nu de jongste en beebje meer dan 6 jaar...maar dat heeft als reden dat ik niet meer bij de vader ben van de kinderen, en we helaas al 4 miskramen hebben gehad
Bedankt voor jullie reacties! Eigenlijk allemaal met de kinderen (of de wens voor) vrij snel na elkaar. Ik ga het er binnenkort eens goed met mijn man over hebben, ik wil zo graag! Maar ik ben nog jong en moet eigenlijke nog lekker gaan genieten van alleen m'n meissie. Maar stiekem hoop ik dat manlief overstag gaat en dat het net als bij Tes de eerste ronde raak is. Het is ook zo'n makkelijk lief ding, dat meisje van mij. Daarvan wil ik er wel 10! Jullie allemaal veel succes met jullie kindertjes/kinderwensen!
moest kiezen... 2-3 jaar... maar het is 2 jaar 3 dagen... 10 en 13 januari.... (was eigenlijk 5 december al uitgerekend, maar dat werd een mk)...
leuk om alle reacties eens te zien wij hebben het erover gehad en we gaan er in de zomer weer voor. stel dat het in 1 keer raak zou zijn dan is de oudste 2 jaar en 4 maanden. aan de ene kant heel erg mooi vind ik aan de andere kant denk ik van pfffffffff dan ben ik over 8 maanden weer zwanger en dat lijkt me weer zo snel... we zien wel hoe we er in de zomer over denken kort op elkaar lijkt me best prettig... tussen mij en mijn zusje zit 4 jaar en dat ik vind persoonlijk erg veel.... (op bepaalde leeftijden)
Bij ons in ieder geval langer dan 3jr.. Onze zoon wordt januari 4, en we zijn nog aan t klussen dus tel maar uit. Ik wilde voordat ons zoontje geboren was er altijd 2 en liefst niet meer dan 3jr ertussen, maar door allerlei omstandigheden is dit niet zo gelopen.
Wij zijn u weer bezig voor een tweede, ik was er weer aan toe dus waarom niet? Ook vindt ik het wel leuk dat er niet zoveel verschil tussenzit maar het was meer omdat ik weer de kriebeltjes had...en dacht waarom niet, we wisten toch al dat er een tweede zou komen!!! Het heeft allemaal zijn voor en tegens, zit er veel verschil tussen hebben ze toch iets andere intresses denk ik, en twee kort op elkaar is meer werk, maar ja als je eenmaal HET gevoel weer krijgt dan houdt je niks meer tegen he hahahaha
ja je man wilt nog wachten? Ik had het ook vrij snel na de geboorte maar wilde toch op zijn minst tot een jaar wachten. Voor je lichaam en je moet even rusten en bijkomen vindt ik van je eerste, het is niet niks hoor een kindje krijgen!!!
Mijn man wil zo rond juni volgend jaar weer proberen. Aan de ene kant vind ik dat ook prima, nog even genieten van ons gezinnetje zoals het nu is. Maar aan de andere kant wil ik het nu gewoon. Het lijkt mij heel mooi als ik (net) weer zwanger zou zijn op Tes' eerste verjaardag. Wie weet komt het uit...
tja die van mij wilde eigenlijk ook pas volgend jaar maar zoals ik al zei als je eenmaal die kriebels hebt!!! Maar ons meisje is dan wel al 1 jaar zou niet eerder willen zijn begonnen...