Hoi meiden, Ik heb even een vraag... Hebben jullie altijd cervixslijm als je een eisprong hebt? Is dat ook echt noodzakelijk? Ik ben 5 maanden terug gestopt met de pil, maar sindsdien nog niet echt dat slijm gehad. Kan geen 'draden trekken' ermee. Wel gewoon 5 keer ongesteld geworden inmiddels. Het slijm wat ik nu heb is eigenlijk helemaal niet plakkerig, maar ik heb wel meer slijm dan anders, dus dat bewijst misschien dat ik toch wel een eisprong heb? Ik heb verder ook geen flauw idee, want ik heb eigenlijk nog nooit buikpijn gehad rond eisprong/menstruatie. Dus ik voel het allemaal ook niet echt aankomen. Hebben jullie hier misschien meer informatie over? Is er misschien iemand die ook geen cervixslijm had, maar wel zwanger is geraakt? Ik hoop van jullie te horen! Groetjes ARR
Hoi, Je moet het wel hebben, maar niet bij iedere vrouw komt het naar buiten. Het slijm móet namelijk rondom de eisprong toegankelijk zijn voor de zaadcellen; die moeten er in kunnen zwemmen. Dat kan alleen als het slijm wateriger/doorzichtiger is en dat is rond je eisprong. Mooi hè, hoe je lichaam dat dan zo regelt. Ikzelf heb een cervixfactor. Mijn slijm wordt rondom de eisprong niet toegankelijk en zelfs vijandig. Dan kun je dus niet op een natuurlijke manier zwanger worden. Maar bij mij komt rond de eisprong wél slijm naar buiten. Dus het zegt helemaal niets, hoor! Groetjes Patricia
Volgens mijn biologische klok zit ik nu in mijn vruchtbare periode.. Vorige maand had ik wel cervixslijm rond mijn eisprong.. Nu niet maar wel voel ik steekjes in mijn buik en het rommelt in mijn buik en gevoelige borsten..
Bedankt voor jullie reacties. Gelukkig hoeft het dus niet naar buiten te komen. Ik ben benieuwd, zit nu in de 6e ronde.. Hopelijk is het toch nog snel raak... dphoek: ingewikkeld hoe het bij jullie zit. Jullie hebben wel veel te verduren zeg, hoe houdt je het vol! Houdt moed!! Hopelijk is het voor ons allemaal weggelegd!
De eerste maand na het stoppen van de pil had ik overduidelijk veel rekbaar slijm, de tweede ronde niets, de derde ronde weer wel. Zegt dus niets. Heb drie rondes mijn eisprong gehad (voel ik aan mijn onderbuik).
We duimen voor elkaar en tja, weet je, je moet wel. Iedere keer weer een tegenslag, maar de wens is zo groot, dat je in de modus komt van: ik moet het ervoor over hebben. Natuurlijk hebben we wel grenzen, maar nog niet bereikt (gelukkig). Ik zal voor jullie duimen dat er snel een positieve test komt!
dphoek: waar liggen jullie grenzen? 't Is altijd een beetje een moeilijk iets... Zelf ben ik christelijk en in de kerk willen ze liever niet dat je té ver gaat... Hoe oud ben je?