Spugen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door carry, 7 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik weet niet of jullie ook vragen over de baby,s beantwoorden maar ik wil hem toch proberen te stellen. Lynn drinkt al vanaf dag 1 heeel goed (bv). Nu begint ze sinds een paar dagen opeens steeds meer te spugen, het was wel eens een heeel klein mondje vol, maar nu is haar truitje er echt nat van zoveel spuugt ze! En bijna na elke voeding. Ik probeer haar zoveel mogelijk rustig te houden na de voeding door haar te laten boeren en dan weg te leggen, maar ook tijdens het liggen spuugt ze dan! Het zielige er aan is, dat ze er ook last van begint te krijgen. Ik had nooit het idee dat ze last van krampjes heeft, maar ik begin nu wel mijn twijfel te krijgen, omdat ze dan (net voordat ze moet spugen of ze haar broek vol poept) heeeel erg moeilijk kijkt en dan moet huilen, en het is echt een ander huiltje dan ik gewoonlijk hoor, volgens mij heeft ze dan echt pijn in haar darmpjes of maagje. En zodra het eruit is dan is het ook weer klaar en is ze daarna rustig. Nu zag ik dat er druppels zijn van vsm voor spugen na borstvoeding, zou dit iets zijn of kan ik daar beter niet zomaar aan beginnen en eerst met haar naar de huisarts gaan oid? Hoop dat jullie dit ook kunnen beantwoorden!
    Groetjes Carry

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Carry,

vervelend dat ze zo spuugt. Ik zou wel eerst even naar de huisarts gaan voordat je zomaar zelf iets probeert. Spuugt ze met een boogje of komt het er gewoon uit? Er kan namelijk ook iets aan de hand zijn met slokdarm of maag, dus het is verstandiger om voor de zekerheid even naar de huisarts te gaan.

Mirjam

3. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    okee dan doe ik dat eerst, ze spuugt niet met een boogje het loopt er gewoon uit, en in het begin was het niet heel veel wat eruit komt, maar het wordt steeds meer, en omdat ze er duidelijk last van heeft maak ik me er wat zorgen om. Verder is ze wel heel alert en verder ook erg tevreden, het is puur als het spugen haar dwars zit en het moment dat het eruit komt dat ze echt heel zielig huilt, en een klein poosje daarna is het ook weer over, maar ik neem maandag wel contact op met de huisarts! Dankjewel voor je antwoord, groetjes carry

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Carry,

als ze het verder goed doet, is er waarschijnlijk niets ernstigs aan de hand. Maar als je ziet dat ze er last van heeft is het inderdaad de moeite om het even met de huisarts te bespreken.

Mirjam

Deel Deze Pagina