Cetirizine (hooikoorts) gebruikt 6 weken non-stop tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fransje86, 28 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fransje86

Fransje86 Lid

16 jul 2013
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb hooikoorts en daarvoor slik ik cetirizine. Ik ben nu 6 weken zwanger en gisteravond vroeg ik me af of ik cetirizine nog wel mocht slikken. De bijsluiter heb ik erbij gepakt en daarin staat dat het wordt afgeraden.

Ik ben er natuurlijk direct mee gestopt, maar nu ben ik bang dat die 6 weken al gevolgen hebben gehad voor de baby. Hebben jullie hier ervaring mee?

2. Alethe

Alethe Actief lid

12 jul 2013
    333
    0
    0
    Leiden
    Als het goed is staat er ook dat het is getest bij zwangerschappen en dat er geen afwijkingen e.d. bij de vrucht zijn geconstateerd (in de bijsluiter hier iig wel). Ze zetten het afraden er voor de zekerheid in om zich in te dekken. Ik heb van mijn huisarts juist cetirizine gekregen voor tijdens de zwangerschap omdat mijn oude hooikoortsmedicijn niet getest is bij zwangerschappen.
    Ook mijn verloskundige ziet er geen enkel problem mee.

3. Picaris

Picaris Actief lid

12 jun 2011
    302
    120
    43
    Ringkøbing, Denmark
    Ik had bij mijn eerste onverklaarbare zwellingen van mijn tong, handen en soms voeten, en dit werd uiteindelijk afgedaan als allergische reacties.
    Ik heb hiervoor preventief 20 weken cetrizine geslikt, wat volgens de artsen geen probleem was.
    Mijn zoontje is in orde !

4. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    ook hier tijdens de eerste zwangerschap cetirizine voorgeschreven gekregen door de huisarts ivm jeuk!
    Lijkt me geen kwaad kunnen hoor!

5. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Ik kreeg dat ook voorgeschreven van de ha, voor de jeuk! Schijnt juist een van de veiligste middelen te zijn in de zwangerschap om te slikken.

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik mocht geen hooikoortspilletjes nemen, ook niet de homeopatische, ondanks ik het erg had. Zowel de huisarts als de gyn heeft het mij tijdens de 2 zwangerschappen verboden...

7. Fransje86

Fransje86 Lid

16 jul 2013
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! Ik heb nog even contact gehad met de vk en die zei dat wordt geadviseerd om ze niet te slikken, omdat de gevolgen ervan niet uitgebreid getest is op zwangere vrouwen. Het lijkt er dus op dat het geen kwaad kan, maar voor de zekerheid,.... Het merendeel van de reacties is geruststellend, dus daar ben ik erg blij mee!

8. Jace

Jace Bekend lid

26 jul 2013
    602
    0
    0
    Ik heb ze van de Gynaecoloog gekregen tegen de netelroos!

Deel Deze Pagina