Cetirizine -> hooikoorts

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angeliekie, 8 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Ik heb alweer een tijdje ontiegelijke last van hooikoorts, en allerfre mag ik niet gebruiken volgens de bijsluiter.

Vanmorgen toch maar ha gebeld en de assistente belde me net terug en zei je mag cetirizine wel gebruiken.

Ik die tabletjes gehaald en nu staat er dat zwangere dit spul moeten vermijden?!
    Toevallig gebruik zou geen kwaad kunnen maar ik denk dat ik dit sowieso elke dag tot aan bevalling moet gaan gebruiken want ik heb echt erge last...

Wie heeft er ervaring mee? Ik wil dan liever niet gelijk weer als zo'n zeikerd de assistente terug gaan bellen...

2. VSC

VSC Niet meer actief

Het staat erop omdat ze dan niet aansprakelijk zijn als er wat gebeurd.
    Maar cetirizine mag je inderdaad gewoon gebruiken.

3. Mava

Mava Actief lid

23 mei 2013
    114
    0
    16
    Ik gebruik geen cetirizine. Mijn zus is arts en zegt dat ze niet precies weten welke effecten deze pilletjes hebben op de baby. Daarom staat op veel bijsluiters dat je ze niet mag gebruiken. Cetirizine is hetzelfde wat in allerfre en reactine tabletjes zitten.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dit staat in het Farmacotherapeutisch Kompas (werk bij een huisarts).

Zwangerschap/Lactatie
    Antihistaminica passeren de placenta. Teratogenese: Zowel bij de mens als bij dieren geen aanwijzingen voor schadelijkheid. Advies: Kan (voor zover bekend zonder gevaar, overeenkomstig het voorschrift) worden gebruikt.

Dus mijns inziens kun je het gewoon gebruiken.

5. 87Meisje

87Meisje Niet meer actief

Ik heb toevallig vanmorgen ook mijn vk er even over gebeld. Zij gaf ook aan dat loratidine en cetirizine gewoon mogen. Ik gaf ook aan dat in de bijsluiter staat dat het niet mag, mijn vk zei dat ze dat alleen aangeven, zodat ze niet aansprakelijk kunnen worden gesteld. Dus ik gebruik ze nu gewoon!

6. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Bedankt dames! 👍🏻 ga het gewoon gebruiken dus. Hopelijk snel minder klachten 😅

7. Miertje84

Miertje84 Bekend lid

6 nov 2011
    776
    1
    16
    Utrecht
    Welk merk mag je dan gebruiken? Dan kan ik t ook halen... 😁😇
    Prevalin neusspray mag ook begreep ik.

8. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Cetirizine, kan inderdaad geen kwaad, zei mijn gynaecoloog ook.
    Ik pak het alleen niet omdat ik het ken van vroeger, ik werd daar echt een zombie van :( en ben dan niet helder genoeg op te kunnen werken.
    Dus ja, ik loop hier dan maar een hele dag te snotteren.

9. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Merk weet ik niet want op het doosje staat cetirizine ... Ff kijken of ik een foto kan uploaden, ik heb trouwens een doosje van 7 stuks voor 0,99 ct bij de Aldi en merk vandaag al echt verschil! Denk binnenkort Mss al aan een halve genoeg te hebben.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      30,8 KB
      Weergaven:
      1
  10. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Oja die prevalin werkte vorig jaar bij mij helemaal niet, wel keiduur vond ik...

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Het merk maakt verder niet uit, je kan alle merken gebruiken. En idd mag Prevalin neusspray ook.

12. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Ik mocht het niet gebruiken :( En mijn zwangere collega heeft heel erg last van hooikoorts en die mag ook niks gebruiken.
    Raar zeg!

13. Puck123

Puck123 Bekend lid

22 dec 2014
    582
    291
    63
    Ik gebruik Loratadine, verkrijgbaar bij de apotheek. Volgens mijn apotheek en die naast mijn werkplek (was ze vergeten ;)) mag ik deze gebruiken tijdens de zwangerschap.
    Ik gebruik het ook alleen als het echt nodig is.

14. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Die mag je gewoon gebruiken. Ik had ze ook.. kon niet zonder in verband met alle allergieën

Deel Deze Pagina