wie is er bij een dermatoloog geweest voor de droge huid/exceem van jullie babytje ik heb vandaag een verwijzing gekregen, dus ben benieuwd wat degene voor jullie heeft betekent wat heeft hij onderzocht? allergieen ? bepaalde adviezen kunnen geven? wegwijs gekregen hoe de huid te behandelen? kreeg je producten op recept? (kreeg je die wel of niet vergoed?) moest je hormooncreme gaan gebruiken?
Mijn zoontje had vanaf zijn geboorte last gehad van eczeem, ik heb hiervoor eerst een hormoonzalf van de huisarts gekregen maar dat werkte niet, uiteindelijk doorgestuurd naar de dermatoloog, deze zei omdat hij nog zo jong was het niet een allergie voor iets kon zijn, ik kreeg alleen een vaseline zalf mee die ook niet werkte. Afgelopen zomer zijn wij in Turkije op vakantie geweest en heb ik met mijn zoontje in het zoute water gezwommen en vanaf toen is zijn eczeem weg en nooit meer teruggekomen.
Wij lopen vanaf dat onze dochter 6 maandjes is bij een dermatoloog. Ze heeft vanaf ongeveer 4 maanden eczeem en zalf van de huisarts hielp niet. Via de dermatoloog hebben we 2 types hormoonzalf en een vette zalf (koelzalf zonder rozenolie) gekregen. Daarnaast zijden pakjes/rompertjes om de huid bijv 's nachts rust te gunnen. We merken dat het een komen en gaan is. Sommige periodes gaat het heel goed, maar bij bijv een verkoudheid, omslag van het weer, spannende gebeurtenis vlamt het weer op. Wij gaan dus regelmatig terug naar de dermatoloog. Hij helpt ook bij het opstellen van een smeerschema (teveel smeren met hormoonzalf maakt de huid dun en resistent). Zalfjes die we nu hebben, worden allemaal vergoed. We hebben ook wel eens erg fijne zalf gehad die later niet vergoed bleek te worden. Was toch wel erg duur, zo'n 20 euro voor een pot Allergieën kunnen pas getest worden vanaf ongeveer 2 jaar, maar dit is een erg vervelende test. De zgn 'krasjestest'. Bij jonge kindjes wordt er dus alleen naar de huid gekeken en verder niet heel actief een oorzaak geprobeerd te vinden. Althans, dat onze ervaring. Succes iig!
Bij alle drie de kinderen heb ik vanaf een 6 maanden bij de dermatoloog gelopen. Bij alle drie bijna direct begonnen met hormoonzalf. Hun allergie is wel gerelateerd aan voedselallergieen, alleen hier kijkt een dermatoloog niet naar. Daarvoor moet je in het ziekenhuis zijn of in een allergiecentrum. Hier zijn allergietesten (bloed en krasjestesten) gedaan vanaf een jaar. Veel succes. Oh en alle cremes en zalven worden vergoed. Ook eventuele speciale allergiepakken van Padycare bijvoorbeeld.
gister bij de dermatoloog geweest, nu ook een hormooncreme gekregen, icm met de koelzalf zonder rozen olie smeren. hormoonzalf 2 weken, 2xdgs, daarna max 3 daags verder groninger badlotion voor in badje helaas werd de hormooncreme niet vergoed (en de lotion ook niet, maar dat vind ik toch net wat anders, als de hormooncreme) nu maar hopen op goed resultaat