Zover ik wist mocht ik die eerste creme maar twee weken gebruiken voor hem. Hij zei 2 keer per dag. Dat heb ik de eerste week gedaan. De tweede week 1x per dag. In die tweede week een keer vergeten, toen kwam het weer heftig rood. Toen die tweede week voorbij was vlamde het zo weer terug. Na een paar dagen ben ik terug gegaan naar de huisarts. (oa dus ook met de vraag of hij een allergie kon hebben voor ceto omdat hij daar helemaal rood van word (ook de gezonde delen). Hij rade aan om de huid een paar dagen helemaal met rust te laten voor wij verder gingen met de volgende zalf en dat heb ik gedaan. Die tweede creme was 2x per dag smeren. Maar omdat ik begreep dat het een heftig middel was heb ik dat de eerste 2 dagen gedaan en daarna 1 keer per dag tot de week over was. 1 keer per dag sloeg heel goed aan. Zijn huid was merendeels weer normaal. Daar moest ik 2 dagen terug mee stoppen. Inmiddels begint de eczeem ook op zijn voorhoofd te starten waar het eerder nog niet zat. Het is alleen zijn gezicht die ik behandeld heb. Daar is het extreem, zijn lichaam viel wel mee dus had ik nog niet behandeld met hormoon creme. Mijn zoontje is net 3. Zijn gezicht wassen kom ik niet goed onderuit, daar zit ik toch wel minimaal elke maaltijd aan vast om de etensresten weg te halen. Ook gaat hij vaak zuigen op delen rondom zijn mond. Als je het hebt over vaseline, bedoel je dan de potjes of de ceto creme? Vorige winter had hij het trouwens alleen zwaar op zijn wangen en lichter op de rest van zijn lichaam, toen is het spontaan verdwenen toen het warmer weer werd.
Mijn zoontje heeft eczeem met fases en als baby kreeg die deze ook voorgeschreven maar door de vaseline die er in zit werd het erger..wij gebruiken altijd lanettezalf daar zit geen vaseline in
Gezicht wassen kom je inderdaad niet onder uit . Probeer het dan wel met alleen water te doen en niet van die doekjes, daar zit heel veel parfum in. De vaseline wat ik bedoel zijn tubes die je bij de apotheek kunt krijgen. Op recept maar ik denk dat je het ook wel kunt kopen. Vaseline paraffine heet dat. Meestal zie je óf vaseline paraffine óf cetomacrogolcreme. Net wat de patiënt fijner vindt. Dus dat is vaak uitproberen. Dat dan 2 keer daags smeren en de hormooncreme volgens afbouwschema en vingertiphoeveelheden. https://www.dz.nl/aandoeningen/constitutioneel_eczeem/behandelingen/Paginas/Afbouwschema-hormoonzalf-bij-kinderen.aspx Ik hoop dat de link werkt, daar kunnen wel heel fijne info vinden over afbouwschema en hoeveel je dan moet smeren (vingertiphoeveelheden) Triamcinolon is een hormooncreme en dat moet je wel goed smeren. Een bekende bijwerking is dat je huid er dun van kan worden, en dat wil je niet, vooral niet in het gezicht. Vroeger werd altijd gezegd dat het héél dun aangebracht moest worden. Tegenwoordig zijn de inzichten zo dat je beter kort, maar dikker kunt smeren, dan heel erg dun. En als je volgens dat schema werkt heb je ook wat dagen rust, dan heeft de huid tussendoor ook 'rust'
Ik heb het eerste middeltje op de lijst gehaald. Hoe lang zou ik dat moeten gebruiken voor ik kan zien of het wel of niet werkt?
Hier ook eczeem patiënt in huis. Wij gebruiken Garnier Haver crème in de pot. Kan ook in het gezicht gebruikt worden. Lekker dikke crème maar zeker niet vet. Wij hebben er veel baat bij. Ik ga de Lidl crème denk ik ook een keer gebruiken. Lijkt me heerlijk spul.
Die van de Lidl is er niet altijd. Nu toevallig weer. Ik vind het een fijne crème, gebruik m ook voor mn gezicht
Op dit moment de uierzalf omdat zijn gezicht echt schuurpapier was geworden. Die van de Lidl ga ik asap even naar kijken zodat hij niet weg is.