hoi. ik ben 29 jaar en al mama van een zoontje van bijna 3. mijn zoontje is zonder de mmm gelukkig op de wereld gezet maar een jaar na de bevalling heb ik me toch maar eens laten onderzoeken bij de gyn omdat ik van die super lange cyclussen heb en ik blijk dus pcos te hebben (wat ik al vermoeden) we wouden heel graag nog een kindje willen krijgen dus hadden eerst besloten om de natuur nog een kansje te gunnen(april 2009) maar in sept 2009 vroeg mijn man me te huwelijke en hebben toen besloten om het even veilig te doen tot na het trouwen... ik ben even aan de pil geweest tot aprl 2010 en daarna veilig gedaan en zouden na ons trouwen (17 juli 2010) er weer voor gaan... nu bijna een half jaar erna nog niet zwanger...wel ff geweest maar helaas en vmk geworden... toch heel vruchtbaar zou je zeggen... maar ik ben vandaag op dag 75 beland en nog geen eispron gehad.... ik moet 7 nov weer naar het zh naar de fertiliteits arts en krijg dan een afspraak voor begin januari om met clomid te gaan beginnen.... fijn iedee dat we nu er echt voor kunnen gaan...het voeld nu of dat we geen kans maken met die rare lange cyclussen... bijmijn zoontje had ik me ei op dag 76 en toch zwanger geraakt.... bijzonder dat we toen geluk hebben gehad.... wie gaat ook binnen kort beginnen met clomid of moet voor het eerste gesprek? leuk om te kletsen misschien? vele topics zijn al lang bezig en het lijkt me fijn om er een nieuw topic van te maken...
Hoi momhairy, Ik ben 26 en in januari 2009 gestopt met de pil, hierna geen enkele "eigen" menstruatie gehad. In december 2009 is PCO geconstateerd door de gyn. Omdat we eerst wilde trouwen zijn we toen nog niet het zwanger worden traject ingegaan. Inmiddels zijn we getrouwd (1 oktober) en ben ik afgelopen augustus voor intake bij de fertiliteitsarts geweest. Inmiddels heb ik al 1 clomidkuur 50 mg achter de rug maar die heeft niets uitgehaald bij mij. geen enkele beweging te zien. Wel erge last gehad van bijwerkingen. Ik slik nu Duphaston om een menstruatie op te wekken en mag daarna beginnen met de tweede kuur clomid dubbele dosis. Ik vindt het prettig om mee te praten en ervaringen te delen in een nieuw topic waar de leden nog niet zo lang bezig zijn met het traject. Groetjes!
hoi zippy... nog gefeliciteerd met je trouwen..... en wij hebben het idd ook ff uitgesteld tot na het trouwen... fijn om zo met meerder idd te praten en elkaar te volgen.... ik ben benieuwd wat ze 7 december gaan bespreken en ik denk zelf dat ik ook mag starten met 50 mg clomid. wel worden vandaag me ovu testen een stuk donkerder op dag 77!!!! met me zoontje had ik op dag 74 me eerste posi ovu test en werdt zwanger.... ik hoop zo dat de mmm niet nodig is maar ben wel blij dat ik al een afspraak heb staan ... geeft me een soort van rust.... en ik ben al lang aan het testen met ovu testen en nou zou je zien heb ik een afspraak gemaakt in het zh...komt me ei eraan haha.... ik ben de vorige keer ook na me posi ovu zwanger geraakt maar helaas mk en bij mika dus ook na me posi ovu test zwanger geraakt.... toeval? of toch ondanks pco super vruchtbaar? ik hoop zo dat me ovu testen donkerder worden en dat ik weer zwanger wordt.... zou te mooit zijn....
Hallo Hier exact het zelfde. We zijn 2 jaar geleden gestopt met de pil en ik werd vervolgens helemaal niet ongesteld (jaar lang). Het is toen opgewekt met provera en daarna bleven mijn cyclus lang en onregelmatig (een enkele keer een normale) 2010: 35, 48, 51, 70, 35, Op de echo van een aantal maanden geleden bleek dat er veel cystes zaten in mijn baarmoeder, dat in combinatie met het uitblijven van een cyclus kwam de gyn tot de diagnose pcos. We zijn afgelopen periode wekelijks naar de gyn geweest voor een inwendige echo en dit keer kon ze duidelijk aangeven wanneer ongeveer onze vruchtbare periode was. De gyn wilde nog 1 x de natuur zijn gang laten gaan omdat nu er alles redelijk goed uit zag. We hebben sinds mijn laatste menstruatie echt om de dag geklust. Volgens mijn gyn zou ik aankomende zondag op dag 35 van mijn cyclus zitten wat nog acceptabel is. Ga ik er over heen, dan moet ik maandag/dinsdag een zwangerschapstest doen en bij negatief resultaat volgende week vrijdag starten met de clomid. Spannend dus allemaal, ik ben vooral benieuwd naar de bijwerkingen van de clomid. Hopelijk valt het allemaal mee. groet anne
daar ben ik ook wel benieuwd naar anne naar de bijwerkingen... de ene hoor je dat ze er niet veel van merken en de andere juist weer wel... ik hoop voor jou dat je straks een hele mooie test in handen hebt en leuk dat je mee kletst hier....
Welkom Anne! De bijwerkingen zijn inderdaad heel verschillend en als je gevoelig bent heb je er meer last van. Ik had bij 50 mg last van: draaierig gevoel, misselijkheid, depri gevoel, aandrang tot plassen maar eigenlijk niet hoeven, opvliegers en opgezette en pijnlijke buik. pfff best veel bijwerkingen als ik het zo opschrijf en dan moet ik straks aan de dubbele dosis..... Maar het kan ook zijn dat je minder bijwerkingen hebt, ik ben heel gevoelig voor hormonen. Hoop voor jullie dat de clomid toch niet nodig is! want het is ook emotioneel een heftig proces.
@ momhairy Als je eenmaal een eitje hebt ben je super vruchtbaar, dat is in ieder geval positief. Nu maar hopen dat je eitje toch nog komt deze cyclus!
zippy idd daar hoop ik ook op.... om 16:00 test ik nog een keertje en dan ff kijken of hij al donkerder is geworden dit zijn me testen...
En? hoe is je test gegaan. Is het streepje al wat duidelijker? Ik heb net weer een voorraad zw- en ovulatie testen ingeslagen hoop dat ik ze niet allemaal nodig heb.
Hallo, Leuk een nieuw topic over gyn./clomid. Ik kon bij de oude niet echt mijn ei kwijt, ze waren daar al zo ver. Mom, jouw heb ik al eens eerder 'gesproken'. Jij mag 7 dec naar de gyn.?! Krijg je dan al je clomid? Ik moet de 14e en bij geen afwijkingen in mijn bloed krijg ik dan ook clomid. Maar er zit hier ook nog een ronde voor als het goed is?! Dus wie weet is het niet nodig.. Spannend dus ook bij jullie!
Hoi Het wordt hier spannend... Nog geen tekenen van een menstruatie.. Maandag testen en anders starten met clomid. Je hoort inderdaad veel over de bijwerkingen, ik probeer er niet te veel bij stil te staan. Ieder lichaam reageert natuurlijk anders. We gaan het zien. Groetjes anne
Hallo Ik ben afgelopen donderdag ongesteld geworden... Zaterdag gestart met de clomid tot en met vandaag. Maandag 6 december moet ik naar de gyn om een echo te laten maken. Weet iemand waar ze dan naar kijken en wat er te zien moet zijn.. Trouwens nauwelijks bijwerkingen van de clomid, errug fijn. anne
Sluit mij ook even aan bij dit onderwerp....in 2006 is bij mij PCOS geconstateerd.Toen met pil gestart om een regelmatige cyclus te krijgen. Ben in oktober met de pil gestopt (zit inmiddels op dag 40 ), en heb momenteel nog geen zin in de MMM. Om eerlijk te zijn beangstigd het mij een beetje. Toch ben ik benieuwd naar ervaringen van jullie, gezien mij dit straks waarschijnlijk ook te wachten staat...misschien trekt het mij wel over de drempel om eerder met clomid te starten...ben vooral bang voor de bijwerkingen e.d.
Hey meiden, Allemaal al een tijd bezig voor een eerste of tweede kindje. Ik ben juni 2009 gestopt met de pil en zit in de MMM. Heb al een aantal onderzoeken achter de rug en me vriend ook. Er zijn geen super afwijkende dingen te vinden. Nu afwachten tot me NOD. Dan moet ik bellen voor een echo afspraak. Start met Clomid van dag drie t/m 7, daarna dan echo's om te kijken of er mooie follikels zitten. Als er twee mooie zijn mag ik een Pregnyl spuit zetten en dan krijg ik IUI. We zitten dus middenin het hele pakket. Vind het allemaal erg spannend.
Hallo.... Ik ga straks ook beginnen met clomid, of moet op eens een super snel eitje krijgen en ook nog eens zwanger raken.. Maar daar ga ik niet vanuit.. Zie dat jij Ingeping meteen iui krijgt, hoe is dat zo? Als er zoals je zegt niet veel bijzonders is te vinden. Meestal hoor ik eerst clomid en dan... andere verhalen. Ben gewoon heel nieuwsgierig hoor..
Hey Sep, Geeft niet hoor, ik vertel graag. Ik ben al meerdere malen bloed geprikt voor me hormoonhuishouding en of ik wel een eisprong kreeg. Tempen en ovutestjes kwamen langs. HSG onderzoek gehad, dat is een foto van je baarmoeder en eileiders om te kijken of ze toegankelijk zijn. Hier kwam allemaal niks afwijkends uit. Me cyclus is ook goed, met wat speling van twee,drie dagen. Bij vriendlief is twee keer een zaadtest gedaan. Dit is dus niet slecht maar ook niet optimaal. En dit is genoeg reden om aan IUI te mogen beginnen. Het kan net even dat zetje in de goeie richting geven na anderhalf jaar zelf geprobeerd te hebben. Ik moet een kuurtje Clomid slikken van 5 dagen. Dit om de follikels te stimuleren in hun groei. Moet jij het continue slikken? En idd Clomid wordt veel gebruikt als je geen goeie eisprong hebt. Denk dat je dat bedoeld.
O ok, ik snap... Zit nog niet zo in het mmm wereldje hoor. Begin me nu pas een beetje in te lezen... Ik krijg 13 dec de uitslagen van bloed- en zaadtest. We hebben al een zoontje, dus de gyn. verwacht dat alles goed is, maar dat ik maar heel sporadisch een eitje heb. Wat ook blijkt uit de ovu.testen en tempen. De eerste was dus eigenlijk nog vrij snel gekomen voor onze situatie. Ik krijg dan een paar dagen medicatie weet ik, maar verder weet ik eigenlijk nog weinig.. Hoor vaak dat er echo's worden gemaakt om te kijken hoe het verloopt, maar daar heb ik de gyn. nog niet over gehoord... Was ook zo'n snel gesprek... wordt nu dan ook wel nieuwsgierig, nog ruim 1,5 week... pppff... Maar jij hebt waarschijnlijk je eerste iui nog dit jaar als ik zo snel bereken? Spannend zeg...!!
Hey, Ja ik heb dit jaar als het goed is nog mijn eerste IUI. Tenzij het wonder voor die tijd zich voor zal doen. Ze willen idd weleens de groei van je eitjes in de gaten houden. Als je aan de medicatie gaat dan gaat je lichaam natuurlijk of goed reageren of nog niet goed genoeg. Maar per ziekenhuis doen ze sommige dingen heel anders hoor. Ik herken wel wat je zegt over een snel gesprek. In de eerst twee gesprekken had ik dat gevoel ook. Je kunt ook beter van tevoren opschrijven wat je wilt vragen en dat meenemen. Anders sta je voor je het weet weer buiten de deur en weet je nog niet wat je wilt. Spannend de uitslag. Ben benieuwd. En gek dat je eerste kindje gewoon goed gegaan is. Ons lichaam zit best ingewikkeld in elkaar hoor. Daar ben ik wel achter.
Kunnen de laatste weken nog spannend zijn.. Merk idd veel verschillende situaties bij ha en gyn. Ik hoefde niet eens bij de ha arts langs en andere moeten allerlei testen ondergaan. Ons zoontje is na dik een half jaar en 4 rondes gekomen... Dus eigenlijk heel snel... Ben dan ook meteen voor de 2e gegaan, eerste paar maanden wat voorzichtig, maar werd niet ongi, dus toen meteen actief met testen... Helaas dus nog steeds niet raak en pas 1 keer mijn ei gevonden. Maargoed, gaat nu vast verandering in komen.
Hoi Bij mij is dit jaar ook pco geconstateerd. Na een jaar geen menstruatie en dit jaar maar 5 menstruaties!!!! Volgens de gyn kan clomid ons helpen om een eisprong te krijgen en zwanger te raken. Wij zagen ook op tegen de bijwerkingen, vooral doordat de gyn vertelde dat er een kans bestaat op grote meerlingen. Maar die kans is niet zo groot, volgens internet. In ieder geval vorige week gestart met de clomid en het valt me tot nu toe 100% mee. Maandag krijg ik een inw echo, dus ben benieuwd wat er te zien is. Groet anne