Sinds kort zit ik in de medische molen. Uit de bloedtest die ze een week na mijn eisprong hebben afgenomen bleek dat ik een progesteron van 0,9 had. Heel weinig dus. Maar wat houdt dit nou in? En wat voor behandeling zal hier waarschijnlijk bij gaan horen? Ik kan dit pas over 10 dagen aan de gynaecoloog vragen, dus ik hoop dat jullie mij hier iets over kunnen vertellen!
Ik had ook altijd een laag progesterongehalte! Eigenlijk houdt dat in dat je geen goede eisprong hebt gehad. Hierdoor werd ik ook altijd veel te snel na mn ei weer ongi... soms al na 4 dagen! Op een gegeven moment ben ik Clomid moeten gaan gebruiken, hierdoor kreeg ik wel een goede eisprong, steeg mijn progesterongehalte en mn Luteale fase werd hierdoor ook langer! Hoop dat je hier wat mee kan?
een goeie eisprong is bij sommige artsen een progesteronwaarde bovem de 20, bij de ander boven de 30....die van mij wilde een waarde boven de 30 (heb verschillende rondes torenhoge waardes gehad, varierend van 46 tot 112, maar ben zwanger geworden met een waarde van 28)
Miss Melody, weet je ook met welke progesteronwaarde jij zwanger werd? Luuske, volgens mij is zwanger worden met een waarde van 2 wel heel uitzonderlijk he? Maar het geeft ook weer hoop!
Volgens mij is Luukske niet zwanger geworden met een progesteronwaarde van 2, maar 28? De smilies reageren soms op een cijfercombinatie. Met een waarde van twee heb je namelijk geen eisprong gehad, dus dat zou medisch gezien ook niet kunnen. Als je progesteronwaarde een week na je eisprong lager dan 20-30 is, dan betekent dat dat je geen/geen goede eisprong hebt gehad. Ook word je baarmoederslijmvlies veel te snel afgebroken, waardoor de innesteling bemoeilijkt wordt. Je kunt mbv hormoonmedicatie een eisprong tot stand brengen en ook na de eisprong kun je extra progesteron toedienen om je slijmvlies in stand te houden.
Wel de 2 keer dat ik een miskraam kreeg, toen had ik 39 en 59. Dit was mbv Clomid. De keer dat ik van mn zoontje in verwachtng ben geraakt is eigenlijk 'per ongeluk' gebeurd. we hadden eigenlijk een zwangerworden-verbod tot de uitslag van het chromosoomonderzoek binnen was, maar gelukkig bleek ik in die tijd toch zwanger te zijn: met een hele goede afloop!
Er zit vele verschillende oorzaken en diagnoses bij de verschillende lage progesteronwaarden. 1 ding staat wel vast van jouw lage waarde: Jij hebt deze maand niet van je zelf een eisprong gehad. Dit kan soms eenvoudig opgelost worden met tabletten of injecties. Ik heb zelf van me zelf ook een lage progesteronwaarde. Bij mij meende de artsen eerst dat ik wel een eisprong had gehad en kreeg ik eerst een aantal maanden uitsluitend progesteroncapsules om mn tweede helft te verbeteren. Ik verwacht echter bij jouw waarde dat jij medicijnen zult gaan krijgen om je eigroei en eisprong te gaan verbeteren zodat je progesteronwaarde ook vanzelf beter zal gaan worden. Dat gingen ze bij mij ook later alsnog doen toen alleen de progesteroncapsules niet werkten. Toen bij mij overigs ook de tabletten niet voldoende werkten en ook de injecties niet werkten gingen we over op zwaarder geschut. Maar dat betekend niet dat dat bij jou ook zo ver zal komen. Vaak is het zo dat als je alleen geen eisprong hebt, het vaak opgelost worden met hormonen zonder dat je extra fratsen nodig hebt. Veel succes!!
Ik heb/had het zelfde. Hele lage progesteronwaardes en slijmvlies dat maar niet dik wil worden. Heb een MRI gehad ter uitsluiting van hypofyseproblemen. Deze was helemaal goed. Zou volgende cyclus met hormoonspuiten gaan beginnen, maar uit de echo's deze cyclus blijkt dat het ei en het slijmvlies eigenlijk heel goed groeien uit zichzelf. Dus hopelijk toch geen spuiten nodig!! De gyn was zelfs optimistisch dat het misschien deze ronde wel rak gaat zijn
Bedankt voor alle antwoorden. Mijn gyn gaf aan dat ze het niet goed begreep, omdat tijdens de folikkelmetingen het ei en het slijmvlies goed groeiden.Bij de laatste meting was het ei 22 mm, zonder hormonen. Alleen is het ei blijkbaar niet gesprongen.
Er is weinig concrete info over luf te vinden vind ik. Maar wat kunnen ze aan het luf syndroom doen dan? De gyn was er eigenlijk al vanuit gegaan dat ik een eisprong had, omdat ik altijd 10 dagen na de eisprong ongesteld word. En ik dus een vrij regelmatige cyclus heb (ook al is die tussen de 37 en 42 dagen) Eigenlijk best wel stom dat de gyn er blind vanuit gaat dat ik waarschijnlijk toch een eisprong heb. Nu moet ik wachten tot ik ongesteld word, en dan gaan ze weer een hele cyclus volgen, met veel regelmatiger bloedprikken. Grr.. ik heb zoiets van geef me maar Clomid!
Als je goed zoekt, vind je je genoeg info. Soms wel in het Engels, maar lang leve de vertaalpagina's. Ik heb zelf naw ook vaak LUF-eieren, begin vaak enkele dagen na 'het ei' al te vloeien en dan vaak op ongeveer dag 10 dat de menstruatie echt doorzet. Er zou met spuiten voor een beter ei gezorgd kunnen worden, en dan met een flinke boost Pregnyl toch proberen de sprong in werking te zetten. Lukt dit niet, dan moet de natuur een extra handje geholpen worden: Dan moeten de eicellen door middel van een punctie losgemaakt worden uit hun schilletje en dan kom je idd aan bij IVF. Wij hadden namelijk toentertijd afgesproken dat ik nog eens met spuiten een goede eisprong zou gaan proberen te krijgen. Als dat effect zou hebben, zouden we het daar hopelijk bij kunnen laten. Maar als ik geen eisprong zou krijgen zouden we overstappen op IVF. Of ik trouwens een eisprong zou hebben met spuiten en Pregnyl is niet duidelijk. Ik bleek zo'n lastig geval met stimuleren te zijn dat na enkele pogingen besloten werd om toch te gaan IVFen aangezien ik te heftig op lage doseringen al reageerde. Later bleek juist dat geen respons had op de medicijnen en toen begon bij mij het hele gedoe. Ik schrijf dit omdat je mijn onderschrift vast al gezien hebt, maar dat heeft weinig met mn LUFeieren te maken. Dus ter geruststelling.
Ik heb 1 of 2 keer zo'n LUF-eisprong gehad. Heb nog ter uitsluiting van ondere problemen een MRI gehad. Omdat we eerst de uitslag van de MRI moesten afwachten mag ik deze ronde helaas weer niet beginnen met de hormoonspuiten. Bij mijn volgende menstruatie gaan we hier mee beginnen. Hopelijk gaan deze spuiten effect hebben en krijg ik dan wel een goede eisprong Toch snap ik nog altijd niet goed wat zo'n LUF-eisprong inhoud. Mijn gyn zei dat het "wel eens" voorkomt en dat het niet altijd hoeft te betekenen dat iedere cyclus zo verloopt. Is dat zo? Kun je aan de bloedwaardes zien of je een LUF-eisprong hebt gehad?
Spannend MamavanJason, gebruik je op dit moment nog geen hormonen? Maartje, ben je trouwens ook uit 84, wat heb je al een hoop meegemaakt in de MMM. Respect voor je. Ik hoop dat je de 22e goed nieuws krijgt. Ik wordt zo onzeker van mijn lijf, ik ben nu al bijna 2,5 week na mijn eisprong. Normaal wordt ik hooguit (als ik geluk heb) elf dagen na mijn eisprong (die er eigenlijk nooit geweest is) ongesteld. Nu niets. Wel vorige week wat oud bloed verloren. En gisteren een negatieve kruitvat zwangerschapstest. Moet ik maar gewoon afwachten?
ik heb ook luf-eieren gehad en progesteronwaardes van 15. Ben hierna behandeld in geertgen met fostimon (soort clomid wat het slijmvlies niet aantast), en pregnyl voor een (sterkere) eisprong. Heeft geholpen zie mijn banner. Laat je niet wegsturen met een progesteronwaarde onder de 20 zou ik zeggen. Ik ben uiteindelijk weggegaan, ik geloof als ik in het ziekenhuis waari k zat gebleven was, was ik nooit meer zwanger geraakt. De progesteronwaarde waar ik zwanger mee ben geraakt, was 36. Veel succes!
Loe, ik hoor inderdaad goede verhalen over de Geertgen kliniek. Maar het is zo ver rijden, en dat is niet zo handig met echo's enz. In het ziekenhuis waar ik nu zit willen ze weer (3e keer) een cyclus volgen, en daarna een behandelplan maken.
Volgens mijn gyn betekent het als je een progesteron onder de 10 hebt dat je geen eisprong hebt gehad, vanaf de 30 heb je een kwalitatief goede eisprong gehad volgens hem. Had vandaag de uitslag van mn progesteron gekregen: 2,8 Geen eisprong dus... kan ook wel kloppen want heb een flinke cyste die de boel verstoort op t moment.
Hoe is het met jullie? Ik dacht dat ze me deze cyclus zouden gaan volgen, en volgende cyclus behandelen. Zijn ze gewoon dicht in de zomermaanden. Weer wachten!!!