Cetro trial

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Tessie26, Aug 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tessie26

Tessie26 Lid

Jun 22, 2009
    57
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Volgende maand starten wij met onze 1ste IVF poging. Hiervoor hebben wij 6x IUI gehad, helaas nog nooit zwanger geweest. Er zijn geen oorzaken gevonden bij ons, alle onderzoeken die zijn gedaan waren goed.
    Nu is ons gevraagd of we mee willen doen met de Cetro trial. Graag zou ik van mensen willen horen die hieraan mee hebben gedaan wat hun ervaringen zijn en natuurlijk is ze zwanger zijn geworden. Kan er op internet niet zo veel over vinden en wil wel zuinig zijn op mijn IVF pogingen. Ik twijfel dus nog erg!

Hopelijk kan ik een goede keuze maken naar aanleding van jullie reacties/ervaringen.

Groetjes Tessie

2. Jille

Jille Bekend lid

Aug 26, 2007
    669
    0
    0
    Wat is cetro Trial? Heb er nog nooit van gehoord eigenlijk!

Veel succes in ieder geval.

Groeten
    Jille

3. Jille

Jille Bekend lid

Aug 26, 2007
    669
    0
    0
    Heb net nog even verder gegoogled en ik begrijp dat ipv Lucrin of decapeptyl je cetrotide moet spuiten in combinatie met gonal f.

Nu ga ik hier ook in september mee beginnen. Mij is niet verteld dat dit een cetro trial is, maar ik krijg dit omdat ik niet goed heb gereageerd op de Lucrin vorige keer. De follikels waren prima en de oogst ook goed. Maar ik reageerde zeer extreem psychisch op Lucrin. Werd er zwaar depressief en wisselvalig van. Op het extreme af 8).

Succes
    Jille

4. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi hoi,

Ik heb 2 pogingen in NL gehad, met decapeptyl en puregon...allebei de 2 keren niet zwanger.

Voor de 3e poging zijn wij naar Dusseldorf gegaan en daar heb ik alleen puregon gespoten + cetrotide...dus geen decapeptyl meer. En omdat ik snel na de tp ongesteld werd heb ik er ook suprefact (een neusspray) bij gekregen...
    Wat het nou geweest is, je weet het nooit, maar deze poging ben ik zwanger geraakt.

Ik moet zeggen, vond het heerlijk zonder die weken decapeptyl. Het snelle protocol, dus met puregon en cetrotide beviel me veel beter!

Succes!
    Liefs Loesie

5. Tessie26

Tessie26 Lid

Jun 22, 2009
    57
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de snelle reacties!

Het doel van het onderzoek is om twee schema's met elkaar te vergelijken (een vroege en late start van Cetrotide). De verwachting is namelijk dat een vroege start een vroegtijdige eisprong voorkomt en het meer gelijkmatig ontwikkelen van follikels. Dit resulteert dan weer in meer rijpe eicellen en mogelijk verhoogde zwangerschapskansen.
    Wanneer je meedoet word je d.m.v. loting in een van de groepen geplaatst.
    De voordelen worden inderdaad beschreven als zijne een kort protocol en minder bijwerkingen van de medicijnen. Dit spreekt mij natuurlijk aan, maar vind het ook wel spannend om aan een experiment mee te doen, waarvan de werking (nog?) niet is bewezen.
    Wanneer er nog mensen zijn die daadwerkelijk aan deze trial meedoen of gaan doen (of hebben gedaan) hoor ik dat graag!

Groetjes Tessie

6. Tessie26

Tessie26 Lid

Jun 22, 2009
    57
    0
    6
    NULL
    NULL
    Oh Loesie1982, nog een vraagje voor jou.
    Om welke reden hebben ze er in Dusseldorf voor gekozen om de cetrotide te gebruiken? Is dat omdat je met de decapeptyl niet zwanger werd of is cetrotide standaard in Dusseldorf?

7. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Tessie, het korte protocol + cetrotide is standaard in Dusseldorf. Ze geloven volgens mij niet echt in de decapeptyl.
    Dr. S (nederlandse arts die in Dusseldorf werkt) gaf bij ons gesprek aan dat hij vond dat de decapeptyl de groei van de eitjes alleen maar tegen hield...

Succes!

Liefs

8. Tessie26

Tessie26 Lid

Jun 22, 2009
    57
    0
    6
    NULL
    NULL
    Oh ok, terwijl ze in Nederland bijna niet anders doen dan decapeptyl...maar ik heb ook al begrepen dat ze in Dusseldorf verder zijn qua verschillende behandelingen. Heb je zelf ook de ervaring dat decapeptyl voor minder eitjes zorgde en cetrotide voor meer?
    Wat betreft de trial ben ik nu mijn belangrijkste vragen op papier aan het zetten, want ik wil er nog wel met een arts over spreken voor ik iets besluit!

9. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Hallo Tessie, Ik heb deze poging ook meegedaan aan het Cetro Trial programma. Wij waren geloot voor de vroege start en ik moest dus al vanaf dag 2 beginnen met Cetrotide. Het is me goed bevallen, er waren alleen van de 16 eitjes, 5 eitjes niet rijp, maar of dat hier door komt weet je natuurlijk nooit. Wel waren onze emmy's verder gedeeld dat de vorige keer, ook weet je natuurlijk nooit of dat door de studie komt.

En of het geslaagd is dit keer dat weten we nog niet.

10. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Hoi Tessie, ik zit ook in Dusseldorf en gebruik daar dus ook de cetrotide. Deze wordt pas aan het einde een aantal keren gebruikt.
    Ik vond heerlijk zonder de decapeptyl: geen bijwerkingen en geen rot-spuit (er zitten bij de deca vaak botte naalden).

Dr. S. kiest inderdaad altijd voor cetrotide, hij zei tegen mij dat de deca voor een slechtere eicelkwalitiet zorgde en in mijn geval was dat ook zeker zo!
    Bij de eerste 3 pogingen in NL had ik van alle embryo's maar 1xB (gemiddelde kwaliteit), de rest was C (minder dan gemiddelde kwaliteit). In Dusseldorf was de emrbyo kwaliteit een stuk beter.

En de embryokwaliteit zegt de eerste paar dagen vooral wat over de eicel, pas na een week of zo gaat de zaadcel invloed hebben, dus daar kon het niet aan liggen.

Ik zou zeker mee doen met de trial als ik jou was. Succes!
    Groetjes Mia

11. Tessie26

Tessie26 Lid

Jun 22, 2009
    57
    0
    6
    NULL
    NULL
    Super om de ervaringen van anderen te lezen! Loontje85 voor jou nu dus spannende dagen, hopelijk met positief resultaat!
    Bedankt Mrs Mia voor je reactie! Ik ga toch steeds meer de voordelen zien van de cetrotide en denk dat we mee gaan doen! Mochten wij in Nederland geen succes hebben, willen we misschien ook richting Dusseldorf gaan, maar hopelijk is dat niet nodig...

12. Tessie26

Tessie26 Lid

Jun 22, 2009
    57
    0
    6
    NULL
    NULL
    Heb net een gesprek gehad met fertiliteitsarts. Qua resultaten e.d. on ze natuurlijk nog niet veel zeggen, want het is immers een onderzoek, maar we hebben toch besloten mee te doen! Erg spannend allemaal!

Share This Page