Hey meiden, Ik zit met een dilemma, heel lang verhaal om uit te leggen. Maar goed.... Wie weet (heb google al afgezocht) wat het slagingspercentage is t.b.v. het ontdooien van cryo's? Het gaat me er puur om hoeveel % goed ontdooit nadat de cryo uit de vriezer komt. Heb al gezocht op Freya, maar kan hier niet veel over vinden. Er zal toch wel een gemiddeld slagingspercentage zijn met hoeveel % goed ontdooit? Liefs
In NL vriest men lang niet alles in, slechts enkel en alleen de allerbeste kwaliteit embryo's en er schijnt een kleine 60 procent te ontdooien. In DD vriest met alles in wat niet direct geTPt word en er ontdooit daar 90 procent goed. Het verschil zit in een betere manier van invriezen en omdat men in NL emmy's invriest die al behoorlijk groot zijn. In DD vriest men binnen een dag in waardoor ze nog kleiner zijn (er wordt dan geloof ik enkel en alleen over een bevruchte eicel gesproken) en die ontdooien beter.
Nou ja 60% is voor mij nog te doen . zit namelijk met een aardig dilemma.... Baarmoederslijmvlies dat weigert met Gonal F, Menpur of Puregon dikker te worden i.c.m. Progynova. Maar als ik alleen Progynova slik wordt hij aanzienlijk dikker. Als ik dus een IVF wil doen, kan het alleen d.m.v. een cryo terug te plaatsen, want mijn bms wordt niet dikker als 3 tot 4 mm.... Voorheen was dit 1 ;a 2 mm, maar sinds kort maak ik weer een eigen ei aan (met vlagen) maar bms is dan 3 tot 4 mm. Dikker wordt het niet. En vindt het erg risicovol om met een cryo een TP te doen. Zelfde geldt ontdooit niet alles goed en dan ben ik me poging kwijt. Zit trouwens in het UMCU.
Maar je hebt best kans toch dat met de hogere dosering FSH middelen je wel BMS gaat aanmaken? Snap je angst van te voren, maar het is toch elke keer weer afwachten... Weet je al wanneer jullie wss gaat starten?
Nou, het lijkt mij niet hoor Maartje. De arts acht de kans ook klein. Het bms weigert gewoon te groeien. Onder leiding van Progynova of met Gonal F, Menopur of Puregon. We kunnen inderdaad afwachten. Ze belt me morgen, want ben het wachten zat. Slijmvlies weigert gewoon te goeien
Ik keek nooit naar cijfertjes maar bij ons zijn 2 van de 3 goed ontdooid en teruggeplaatst. Heel veel succes!
Babii hoop dat je slijmvlies eens mee wil gaan werken want dat mag nu wel een keer pfff! Hoop dat als je het op die manier gaat doen, met cryo's en in een natuurlijke cyclus met progynova de cryo's goed gaan ontdooien. Ik heb het echt niet meer op cryo's sinds onze 1e en meteen de laatste niet goed is ontdooit maar goed ik zat net bij die lullige 10 procent in DD die niet goed ontdooide.. Anyway, ben heel erg benieuwd wanneer jullie mogen starten met IVF.. xx
@ Maartje, ik heb met Gonal F alleen maar 75 IE gespoten. Met Menopur eigenlijk ook, maar met Menopur hadden ze me vanaf CD1 Progynova gegeven. Daardoor blokkeerde de follikelgroei en toen kon ik zelfs 300 IE per dag spuiten, maar er ging gewoon niks groeien. Ja het bms groeide door de Progynova (5 pillen per dag van 2 MG), maar toen kon ik spuiten wat ik wilde. Dat was de fout van me vorige ziekenhuis, omdat ze me dus vanaf CD1 Progynova lieten slikken, i.p.v. CD5, wanneer je al 2 dagen spuit.... @ Elmo, normaliter kijk ik ook niet naar cijfers, maar juist doordat ik zoveel las dat cryo's niet goed ontdooien werd ik erg bang en dacht ik: ja hallo, kan wel IVF gaan doen en dan TP in een cyclus met Progynova, maar goed! Als ik dan al me cryo's kwijt ben, ben ik zo door mijn pogingen heen. Vandaar de vraag. @ Shantii, juist om jouw ervaring en die van Snippie heb ik deze vraag gesteld . Jij snapt me haha. Maar kan een embryo wel innestelen dan zonder dat je een eisprong hebt gehad? Want ze zouden me dan vanaf CD1 Progynova geven in een zeer hoge dosering en als het bms dik genoeg is, plaatsen ze een embryo terug. Maar nestelt het dan wel in? Daarbij vraag ik me ook af of ze alle cryo's in 1x ontdooien of dat ze er eerst 1 ontdooien en als die niet goed ontdooit de volgende ontdooien. Want ook dan ben je snel door je pogingen heen... Wat een zeurpiet ben ik he
Bij ons zijn er vorige poging 3 van de 5 goed ontdooit. Maandag horen we of er in elk geval 2 van de 6 die we nu hebben goed ontdooit zijn en hoeveel er dan nog over zijn. In het AMC geven ze aan dat ontdooien in zo'n 70% van de gevallen goed gaat...maar dat is natuurlijk een gemiddelde. Fijn dat het met progynova in elk geval wel lukt en je dus nog de optie houdt met cryobehandelingen na IVF alsnog zwanger te worden. Gaan ze (aangezien je moeilijk te stimuleren bent) ook nog kijken op welke medicijnen/hoeveelheden je het beste reageert om wel meerdere eicellen te kunnen laten groeien en oogsten? Heel veel succes, hopelijk mogen jullie snel starten!
Babii, je krijgt dan vanaf een paar dagen voor de TP (hoeveel is afhankelijk hoe oud de cryo's zijn) ook utrogestanbolletjes. Door de progesteron (utrogestan) denkt je lichaam dat er een eisprong geweest is - normaal maak je dat zelf aan, waardoor je lichaam zich voorbereidt op een innesteling. In het AMC doen ze normaal cryoTPs standaard met progynova en utrogestan, bij ons de 1e keer ook gelukt (alleen MK), slagingskansen schijnen even hoog te liggen als bij TP in eigen cyclus....
Wat naar dat je een MK hebt gehad Miepie, zie er zelfs 2 staan . Mijn angst zit hem er simpelweg in dat alle cryos niet goed ontdooien en ik me pogingen kwijt ben.... Maar net wat Maartje zegt, het kan zomaar dat het met een hoge dosis wel groeit (het bms). Ik vind het, het proberen waard. Ben nu al zolang bezig en bms weigert dikker te worden, alleen vanaf CD1 met Progynova.... Hoelang kan je daar eigenlijk mee doorgaan (dat slikken met Progynova)? Net zolang tot het bms dik genoeg is ook al duurt dat bijv. 35 dagen (is maar een vb. he)? In ieder geval bedankt voor je uitleg .
O ja en hoeveel IE spuiten jullie dan bij IVF? Met 75 IE krijg ik maar 1 eitje.... Hoeveel eitjes willen ze bij IVF?
Hoi Babii, Wij hadden 6 cryo's. 1 heeft het ontdooien niet gered, 3 zitten er nog in de vriezer en TP van 2 gehad met als resultaat onze prachtige dochter Lynn. Liefs
Bij IVF is het minimum waar ze bij ons een punctie door laten gaan 3 goede follikels, maximum hangt af van je bloedwaarden (bij te veel/te hoge waarden stoppen ze ook ivm overstimulatie). Ideaal vinden zijn 6-14 follikels. Ik had met 150IE puregon (11 dagen stimulatie) de eerste keer 17 follikels, 14 eitjes, 7 bevruchtingen, 6 topkwaliteit (dus 1 verse TP en 5 cryo's). Tweede poging had ik maar 8 follikels, 10 eitjes (!?), 7 bevrucht, allemaal topkwaliteit (dus 1 verse TP, 6 cryo). Ik heb bij de 2e poging 2 dagen langer puregon gespoten. Onze tweede cryopoging heb ik een week langer progynova moeten slikken ivm te dun bmslijmvlies, maakt niks uit. Ze laten je dan gewoon een paar dagen later weer terugkomen voor een echo. Als ze nog niet weten of je misschien bij hogere doseringen wel goed bms aanmaakt kunnen jullie toch ook afspreken dat ze bij de IVF op dat moment kijken of je bms dik genoeg is voor een verse TP en dat ze dan alsnog direct terugplaatsen als het dus inderdaad wél goed groeit met een hogere dosering? En dat ze anders invriezen?
Wat fijn deze reacties. Het betekend dus niet dat alles niet goed ontdooit en je poging weg is. Ook lees ik dat er meiden zwanger zijn geworden en daar doen we het immers voor! Inderdaad, ik vind het, het proberen waard! Ben alleen heel bang dat het bms straks dus ook niet groeit met Progynova. Maak me zo druk, maar kan dat beter niet doen! Men zegt dat het bms met alleen Progynova gewoon groeit.... Dus laten we het hopen. Ze belt me vanmiddag (bel afspraak). Ze zei in mei dat als het IVF wordt we met terugwerkende kracht op de wachtlijst mogen! En de wachtlijst is 3 maanden en inmiddels zijn die 3 maanden dus voorbij. Ben overigens onwijs bang voor de punctie en alles, maar goed..... Alles voor een wondertje....
Ik sta op de wachtlijst IVF!!!!!!!!!!!!!! Ze was erg grappig door net door de tel te zeggen: we gaan niet over op IVF, foutje van haar kant haha. Ik was zo woest geworden Ze willen alleen nog 1 cyclus volgen (natuurlijke cyclus) om te kijken of het bms groeit. Hieruit kunnen ze opmaken of er nog extra ondersteuning t.b.v. het bms nodig is! Ze wilde me niet afwijzen met mijn IVF, maar de gynaecoloog (onze dokter Kuit) was beetje boos op der geworden. Hij zegt: geef niet voor niets een doorverwijzing, ze is hartstikke lang bezig en daarbij heeft ze hulp nodig. Ze bood haar excuses aan (ze had mijn status er niet bij) en snapte nu mijn hele geschiedenis. Ze zegt, je wordt met terugwerkende kracht op de wachtlijst gezet en nogmaals mijn excuses. Maar ze wil me dus eerst volgen in een natuurlijke cyclus, want vindt het erg belangrijk dat ze weet of het bms goed is rond de eisrpong of dat er extra hulp nodig is, want daar stemmen ze mijn medicatie op af. Al met al toch weer opgelucht .
hej meid, Super dat je op de wachtlijst staat! Bij ons waren beide cryo's goed ontdooit helaas mogen we er maar 1 terug krijgen ds die andere is weggegooit xx sky
Misschien een medisch iets? Super dat je op de lijst staat en heel fijn dat ze eerst goed inzicht wil krijgen in je cyclus en alles wat erbij hoort! Heel veel succes! Elmo