hoi allemaal, ik heb de volgende vraag al eens gesteld binnen het topic 'ICSI, IVF': heeft een van jullie ervaring met 'cetrotide'? ik heb de hormonen binnen, en ik vraag me af waarom ik zoveel doosjes van 'cetrotide' heb. ik hoef het nog niet te gebruiken. ik zit op dit moment alleen aan de gonal-f. welke behandeling ondergaan jullie? ICSI, IVF iets anders, en hoe ziet jullie hormoonschema eruit? volgen jullie de lange of korte protocol?
Hoi, Ik heb dan wel geen ervaring met cetrotide, maar wel met decapeptyl. Ik krijg hier ook altijd belachelijk veel dozen van, terwijl ik vaak maar een paar injecties gebruik. Volgens mij doen ze dit voor de zekerheid. Sterker nog, ik heb deze poging 1 spuitje gebruikt hiervan en daarnaast alleen maar gonal F. Ik kan je wel antwoorden op hoe mijn schema eruit ziet en met welke medicatie. Ik heb dit keer een kort schema gehad. Beginnen met Gonalf F, 225 IE, dit heb ik 11 dagen gedaan en de 12de dag 1 injectie decapeptyl, toen de pregnyl en 35 uur later de punctie. Volgens mij zijn er hier trouwens weinig meiden die cetrotide gebruiken. Ik wens je iniedergeval heel erg veel succes. Groetjes, Elvira
Ik heb ook 6x met cetrotide gespoten, ook veel van gehad toen. Geen idee waarom dat is eigenlijk...uiteindelijk had ik ook niet veel over geloof ik. Elmo
hoi, ik gebruik ook cetrotide maardan in iui behandeling: bij mij is het om het hormoon wat zorgt om de eisprong op te wekken uit te schakelen. ik had van mezelf een te snelle eisprong. misschien heb je iets aan mijn antwoord? succes met je behandeling!
In de gebruiksaanwijzing staat dat je je moet prikken, en de zuiger van het spuitje een klein stukje moet trekken, alvorens daadwerkelijk te spuiten. Als je bloed op zuigt, moet je alles weggooien, en opnieuw beginnen. Doen jullie dat ook? Weten jullie de reden hiervoor?
Deed ik nooit! Dat is vast om te zien of je goed zit.... Heb je geen prikinstructies gehad? Raar dat ze ja laten klungelen met een gebruiksaanwijzing. Lekker prikken zoals het zh je het leert! Elmo
Mijn behandelende arts was ziek, en haar vervangster geeft normaal geen prikinstructies. Ik dacht ook: heb ik weer. Mijn vriend maakte de Cetrotide klaar, maar prikte zich in zijn eigen vinger, toen hij het dopje van de naald probeerde te verwijderen (moeizaam). Gevolg: naald krom en niet meer steriel. Ik heb een nieuw pakje moeten openen voor een naald. Bummer!
Ze kunnen je toch niet met een doosje medicijnen naar huis sturen! Belachelijk zeg! In dat hele ziekenhuis was er geen enkele verpleegkundige beschikbaar om je instructies te geven.... Ik had zo niet naar huis gegaan..je ziet nu zelf hoe dat afloopt. Ik zou echt contact opnemen met je ziekenhuis hoor! In je vinger prikken etc. dit lijkt me niet de bedoeling! Succes, alsof het allemaal nog niet ingewikkeld genoeg is mag je het nog uitzoeken ook! Elmo